X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרוטוקול של ישיבת הממשלה הדרמטית שעסקה במסקנות ועדת כהאן על הטבח בסברה ושתילה נחשפים לאחר 30 שנה שרון עקץ את השרים וטען שאימוץ המסקנות יטיל על כל הממשלה אות קין לדורי דורות תגובת בגין לרצח אמיל גרינצוויג: ישנו הרוג, יהודי הרוג!!
▪  ▪  ▪
מנחם בגין [צילום: לע"מ]

הפרוטוקולים של ישיבת הממשלה שדנה במסקנות ועדת כהאן נחשפים לראשונה, שלושים שנה לאחר קיום הישיבה. מן הפרוטוקולים עולה כי שר הביטחון דאז, אריאל שרון, הזהיר את ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, מפני קבלת המסקנות שכללו את הדחתו מפני שאז יוטבע אות קין במצחם של חברי הממשלה "לדורי דורות", כלשונו.
הישיבה הסוערת שהתקיימה במקביל להפגנת שלום עכשיו שהדיה נשמעו היטב בחדר הישיבות ואשר במהלכה נרצח אמיל גרינצוויג בידי יונה אברושמי, התחילה בהיעדר שר הביטחון שהתעכב בשל הפגנה של אנשי שלום עכשיו סמוך לביתו בחוות שקמים.
עם הגעתו אל חדר הישיבות תקף שרון את הקוראים להדיחו. "איני עסוק בלהיטות בהסקת מסקנות אישיות וחיפוש קורבנות וכפרות. הדוח כשלעצמו יש בו חלקים שאפשר בהחלט לקבל אותם ומן הראוי לקבל אותם, אבל מצאתי בו חלקים שלדעתי אין לקבל אותם. מדובר בנושא שהוא הרחק מעבר לשאלה האישית שבה מרבים לדוש אם שרון ילך או לא ילך", אמר. "אם נקבל את הדוח יבואו שוחרי רעתנו ועלולים לטעון שמה שבוצע במחנות זו השמדת עם. מה גם שהוועדה לא היססה למתוח קו משווה בין ישראל ובין שותפים עקיפים בביצוע פוגרומים שהשתתפו בעשיית מעשי זוועה בעם ישראל ואני באופן אישי דוחה בשאט נפש אפילו רמז של האשמה כזו. ישנם חלקים שלפי דעתי אסור לקבל אותם אם איננו רוצים שהנטל הזה, אות קין, זה יהיה טבוע במצחנו לדורי דורות", דברי שרון. בסרקזם האופייני לו ציין כי הוא מוכן לצאת למלחמה ולעזוב את התפקיד בעוד שאר השרים יכולים להמשיך וליהנות מבורקס התרד ומבורקס הגבינה על שולחן הממשלה.
עוד הוסיף כי הדבר החמור ביותר שייחסה לו ועדת כהאן הוא האישור שכביכול נתן להכנסת הפלנגות למחנות הפליטים סברה ושתילה על-מנת לחסוך בחייהם של חיילי צה"ל וכי הוא כופר בטיעון שמדובר בשיקול פסול.
"אדוני ראש הממשלה, זהו הדבר הכי חמור שמייחסים לי. לא מייחסים לי שחברתי לפלנגות או משהו כזה, לא שהרגתי במו ידי. לבוא ולומר שהשיקול של חיי החיילים שלנו הוא כבר לא שיקול, אז אני מוכן לעמוד בפני כל אחד מכם לפני שתערפו את ראשי, להביט בפניו של כל אחד מכם ולחזור ולומר שכאשר על כף המאזניים חיים של חיילים שלנו, לדעתי זה חייב להיות שיקול עיקרי".
בין שרון לבגין הייתה מתיחות גדולה באותה ישיבה והיא באה לידי ביטוי בחילופי דברים ביניהם שבשיאם ניסה שרון לומר שאינו מאשים את ראש הממשלה באחריות ועל כך השיב לו בגין: "אבל זו הייתה הכוונה".
בשלב מסוים של הישיבה נכנס מזכירו הצבאי של בגין, סגן אלוף עזריאל נבו, ומדווח לו על התפוצצות מטען בקרב מפגיני שלום עכשיו. אחד מן הפצועים היה אברום בורג, בנו של השר יוסף בורג שהשתתף בישיבה ולימים חבר כנסת ויו"ר הכנסת.
"התפוצץ מטען בין המפגינים, כנראה יש כמה פצועים, בודקים זאת", אמר. לאחר שנשלח לבדוק מה קרה חזר ובפיו הדיווח הבא: היה מטען או נזרק רימון", אמר. לאחר שנודע כי אמיל גרינצוויג נהרג קרא בגין: "ישנו הרוג, יהודי הרוג!! עזריאל, איך מניחים שזה קרה? מחנה אחד זרק על השני?" על כך ענה נבו: "מניחים שכך, אבל אין שום הוכחות. מישהו מעריך שזה היה רימון, שנזרק. מחפשים עתה רסיסים".

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרון לבגין: יאשימו אותנו בהשמדת עם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מאור, שסיימה את כהונתה כמנכ"ל לאומי במאי 2012 הייתה אמורה לפרוש מתפקידיה בסניף השוויצרי בסוף ינואר    תקבל 33 אלף שקל לחודש וכ-6,000 שקל לישיבה, בנוסף להחזר הוצאות
איתמר לוין
מבהיר לצדדים שלא ייכנס בהכרעת הדין לרזולוציות שהם מציגים בפניו בנושאי התכנון והאישורים    מבטיח: פסק הדין יינתן חודשים ספורים לאחר הסיכומים ויהיה קצר יותר מכפי שהצדדים מעריכים
עופר וולפסון
יו"ר רשות השידור אומר כי הרשות חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים שמסרבים באופן שיטתי לשלם את האגרה ובין אזרח שלא שילם את האגרה באופן חד-פעמי, ולהכין תוכנית לטיפול שונה בין שתי האוכלוסיות    ההנחיות למשרדי עורכי הדין המטפלים בגביית האגרה והבקרה על פעילותם תרוענן, על-רקע תלונות רבות
איתמר לוין
עורך דין שנדון להשעיה בת שלוש שנים טען שההודעה על פסק הדין שנשלחה לבתי המשפט מהווה לשון הרע    ביהמ"ש: הלשכה ובכיריה מחויבים לדווח על פסקי דין משמעתיים
אלעזר לוין
העסקה, שבה עמדו האחים עזרא לרכוש מתחם למאות דירות ביהוד, בעסקה לפי 23%, עמדה בפני פיצוץ לאחר שהמינהל דרש 61 מיליון שקל    שלשום הושגה פשרה: הבניה תוקטן מ-499 ל-332 דירות, והמינהל יקבל רק 15 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il