X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת ההגנה, עד המדינה, האמרגן יוחאי יעיש, מסר גרסה כוזבת במשפטו של הבכיר לשעבר ברשות המיסים עוד הם טוענים: הפרקליטות לא העבירה להגנה בשעתו 13 קרגלים של חומרי חקירה
▪  ▪  ▪
דוד ואנונו [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון ידון ביום שלישי הבא (26.2.13) בשעה 11:00 בערעור על עונש שנגזר על דוד ואנונו, לשעבר בכיר ברשות המיסים.
לאחר הגשת הערעור הארוך והמפורט, הצטברו בצוות ההגנה, הכולל את עורכי הדין ירון גיגי, שלמה גיגי וסתיו סער, מידעים חדשים אשר הוגשו לבית המשפט במסגרת בקשה להוספת ראיות. תוכנם כבר מעורר סערה במערכת המשפטית.
ואנונו, לשעבר מנהל היחידה הארצית לחקירות שטח ומודיעין ברשות המיסים, הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשורה של עבירות שעניינן קבלת שוחד, ונדון לשש שנות מאסר, שנה על תנאי, וכן לקנס כספי בסך 750 אלף שקל, או שנתיים מאסר.
במרכז הפרשה עמד עניינם של הזמר קובי פרץ, ושל אמרגנו, יוחאי יעיש. האמרגן הפך להיות עד מדינה בתיק. השופט, דוד רוזן, כותב בהכרעת הדין: "הנה כי כן, התרשמותי הבלתי אמצעית מעדותו של יוחאי יעיש בבית המשפט, מתיישבת עם ניתוח ענייני של דבריו. יוחאי יעיש עלה לדוכן העדים, לאחר שחתם הסכם 'עד מדינה'. יוחאי יעיש בחר להעיד אמת במסגרת ההסכם הנ"ל. לאחר שבחנתי עדותו, הגעתי לכלל מסקנה שמדובר בעד שהעיד אמת לאמיתה, וניתן להישען על עדותו בבית המשפט".
אחרי הגשת הערעור, פורסם בכלי התקשורת השונים שיעיש קיבל פעם נוספת מעמד של עד מדינה, במסגרת חקירה אשר התנהלה נגד הזמר פרץ ברשות המיסים. עורכי הדין גיגי וסער פנו לפרקליטות בבקשה לעיין בחומר החקירה בתיק המתנהל נגד פרץ, בשל נקודת ההשקה לתיק ואנונו.
בהודאותיו סיפר יעיש לחוקריו על כך ששיקר על דוכן העדים במשפטו של ואנונו. זאת לדבריו. בנוסף, סיפר יעיש, כי נהג באופן תדיר לתאם גרסאות עם עד התביעה פרץ, וכי במסגרת הליכי החקירה בידה ראיות, היה מעורב בזיוף מסמכים, אשר נמסרו להגנה כחומרי חקירה, ושיבש הליכי חקירה ומשפט.
לשאלת החוקר בתיק פרץ, לפיה "בבית המשפט, במשפטו של דוד ואנונו, מסרת גרסה לא נכונה על העניינים הכספיים של קובי פרץ וזאת על-פי סיכום שלך מראש?", ענה יעיש במילה אחת: "בדיוק".
עוד קודם לכן, התברר לצוות ההגנה כי במשרדי הפרקליטות נותרו 13 קרגלים של חומרי חקירה, שלא הוגשו בשעתו להגנה בעת התנהלות המשפט נגד ואנונו. חומרי החקירה שאותרו, באופן מפתיע, לא היו ידועים כלל לואנונו או לעורכי דינו. לטענת עורכי הדין גיגי וסער, מדובר ב"אוקיינוס של מסמכים", אליהם הם נחשפו לראשונה אחרי הרשעתו של ואנונו ושליחתו לכלא.
מחדל הפרקליטות לכאורה מקבל משנה תוקף, כאשר השופט רוזן, שדן בתיק ואנונו, ביטל כתב אישום בתיק פלילי אחר שהתנהל באולמו, בשל אי-העברת חומר חקירה בהיקף רב לנאשמים. מדובר בתיק פלילי במסגרת כתבי האישום שהוגשו נגד עובדים בסניף תושבי החוץ ברחוב הירקון של בנק הפועלים, וכתב האישום שבוטל התייחס לעובד הבנק אליק לדר, מהדסק הרוסי בסניף.

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד המדינה בתיק ואנונו מודה ששיקר בעדותו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליטות חוברת לעבריינים
א.א.  |  21/02/13 15:47
 
- אתה מתכון זו שאלה רטורית!
סמדרית  |  21/02/13 16:36
 
- פרקליטות חבורת שקרנים רמאים
אזרח  |  23/02/13 18:25
2
שיקול הדעת של רוזן במבחן ל"ת
הולילנד  |  21/02/13 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דור הופמן
בראיון נדיר פרננדז יורה. הצ'צ'נים, האוהדים וגם מסי
מחלקה ראשונה
מה אומרת שפת הגוף של ראש הממשלה ושל ציפי לבני במסיבת העיתונאים שבה הודיעו על ההסכם הקואליציוני?    איזו מילה הקפיצה את לבני ואיזו את נתניהו?    מהו הריקוד המוזר של החיבוק בין לפיד לנתניהו?    ומדוע למען השם התנפלה ח"כ סטרוק על ח"כ חוטובלי בחיבוקי אין קץ?
איציק וולף
הפרוטוקול של ישיבת הממשלה הדרמטית שעסקה במסקנות ועדת כהאן על הטבח בסברה ושתילה נחשפים לאחר 30 שנה    שרון עקץ את השרים וטען שאימוץ המסקנות יטיל על כל הממשלה אות קין לדורי דורות    תגובת בגין לרצח אמיל גרינצוויג: ישנו הרוג, יהודי הרוג!!
עופר וולפסון
מאור, שסיימה את כהונתה כמנכ"ל לאומי במאי 2012 הייתה אמורה לפרוש מתפקידיה בסניף השוויצרי בסוף ינואר    תקבל 33 אלף שקל לחודש וכ-6,000 שקל לישיבה, בנוסף להחזר הוצאות
איתמר לוין
מבהיר לצדדים שלא ייכנס בהכרעת הדין לרזולוציות שהם מציגים בפניו בנושאי התכנון והאישורים    מבטיח: פסק הדין יינתן חודשים ספורים לאחר הסיכומים ויהיה קצר יותר מכפי שהצדדים מעריכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il