X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר: "סיכוי גבוה שבנק ישראל יוריד את הריבית בשבוע הבא" "הקשחת תנאי מימון המשכנתאות - הכשרת הקרקע למהלך"
▪  ▪  ▪
בן-אריה. נשק רכישת הדולרים פחות רלוונטי [צילום: רון אוריאל]

"ישראל נקלעה לתוך מלחמת מטבעות חריפה בעולם ולכן אנו רואים היחלשות של הדולר והאירו מול השקל. מצב זה, יחד עם נתוני הצמיחה הלא מעודדים, מחייבים את בנק ישראל לנסות ולהתמודד עם המצב, על-מנת שהצמיחה לא תיפגע" - כך אומר (יום ה', 21.2.13) שמואל בן אריה, מנהל מחלקת מחקר שוק מקומי בחברת פיוניר תכנון פיננסי, בעקבות המשך צניחת שער הדולר והגעתו אתמול לרמת שפל של כ-3.66 שקל.
החלטתו של פישר להקשות על מימון המשכנתאות נועדה להערכתו להכשיר את הקרקע להורדת ריבית אפשרית ברבעון הקרוב, כדי לעצור את הצניחה של הדולר מול השקל. "הסיכוי להורדת ריבית כבר בשבוע הבא הוא גבוה", הוא טוען.
לדברי בן-אריה, "בעולם מתנהלת מלחמת מטבעות, בעיקר בין המטבעות המובילים. המדינות הגדולות, אירופה וארה"ב, רוצות להגדיל את הייצור והייצוא לצורך הגדלת הצמיחה והימנעות ממיתון. מטבע חלש מאפשר להן לייצא סחורה ולקבל תמורה גדולה יותר במטבע מקומי. מנגד, למדינה עם מטבע חזק משתלם יותר לייבא ולהקטין את הייצור והייצוא, דבר שפוגע בצמיחה".
בן-אריה אומר כי בפני בנק ישראל עומדות שתי אפשרויות עיקריות על-מנת להתמודד עם המשך ההידרדרות של הדולר והאירו מול השקל: האחת, הורדת הריבית במשק - החלטה שעלולה להיות בעייתית עקב ההשפעה על שוק הדיור, והשנייה - רכישת דולרים, בניסיון להביא לירידת השקל מול הדולר ובכך להגן על היצואנים. "אינני בטוח שלאחר הקנייה המסיבית שביצע פישר בפעם האחרונה, נשארה לו יכולת לבצע רכישה כזו שוב. הסבירות להורדת ריבית גבוהה יותר".
האירו-שקל בשפל
ב-FXCM אמרו היום כי השווקים חיכו לטריגר שיצדיק מהלך כלפי מעלה או מטה, ואמש הבנק הפדרלי האמריקני סיפק את האמתלה לנסיגה חדה לאחור. על-פי הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד, שפורסמו אמש, ישנם חילוקי דעות בקרב חברי הבנק באשר להמשך ההרחבה הכמותית, כאשר חלק מחברי הוועדה המנהלת תומכים בסיום מוקדם מהמתוכנן של ההרחבה הכמותית, וזאת לנוכח השיפור הכלכלי והן לאור הסיכונים שכרוכים בהמשך מדיניות כזו. עצם האפשרות כי הבנק הפדרלי יסגור את הברז שלחה אמש את המדדים מטה, ואת הדולר מעלה. "ההרחבה הכמותית היא במידה רבה המשענת המלאכותית שעליה נשענים השווקים בתנאים הכלכליים הרעועים. ועם זאת, הבנק צפוי להמשיך ב-2013 בהזרמה החודשית, והתגובה החדה אמש של השווקים אינה בהכרח מלמדת על מפנה בשווקים", נמסר מ-FXCM.
לדברי מחלקת המחקר של FXCM ישראל, בשוק המט"ח המקומי, הצמד שהגיב להתפתחויות הללו היה דווקא האירו-שקל ולא הדולר-שקל. "הצניחה של האירו-דולר בעולם גררה מטה בחדות גם את האירו-שקל. האירו-שקל למעשה שבר בשבוע האחרון מתחת לטווח הרחב שתחם את תנועתו בשנה האחרונה, וכעת הוא עשוי לעשות דרכו לרמות שפל נמוכות יותר, באזור 4.83.
"לעומת זאת, למרות התחזקותו אמש של הדולר בעולם, הדולר-שקל נותר במקומו ואף מגלה סימני שבירה כלפי מטה, מתחת לרמה הקריטית ב-3.67. שבירת הקורלציה בין הדולר המקומי לבין הדולר בעולם מקשה על ניתוח תנועתו. מבחינה טכנית, שבירה משכנעת מתחת לתמיכה ב-3.67 עשויה להצניח את הצמד מטה לעבר 3.63-3.65. מנגד, הרמה הנוכחית גם יכולה להתברר כתמיכה שתהווה בסיס לתיקון כלפי מעלה. אם הדולר ימשיך להתחזק בעולם, גם הדולר-שקל צפוי בסופו של דבר להתיישר על-פי אותה המגמה".

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל נקלעה למלחמת המטבעות בעולם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לטענת ההגנה, עד המדינה, האמרגן יוחאי יעיש, מסר גרסה כוזבת במשפטו של הבכיר לשעבר ברשות המיסים    עוד הם טוענים: הפרקליטות לא העבירה להגנה בשעתו 13 קרגלים של חומרי חקירה
דור הופמן
בראיון נדיר פרננדז יורה. הצ'צ'נים, האוהדים וגם מסי
מחלקה ראשונה
מה אומרת שפת הגוף של ראש הממשלה ושל ציפי לבני במסיבת העיתונאים שבה הודיעו על ההסכם הקואליציוני?    איזו מילה הקפיצה את לבני ואיזו את נתניהו?    מהו הריקוד המוזר של החיבוק בין לפיד לנתניהו?    ומדוע למען השם התנפלה ח"כ סטרוק על ח"כ חוטובלי בחיבוקי אין קץ?
איציק וולף
הפרוטוקול של ישיבת הממשלה הדרמטית שעסקה במסקנות ועדת כהאן על הטבח בסברה ושתילה נחשפים לאחר 30 שנה    שרון עקץ את השרים וטען שאימוץ המסקנות יטיל על כל הממשלה אות קין לדורי דורות    תגובת בגין לרצח אמיל גרינצוויג: ישנו הרוג, יהודי הרוג!!
עופר וולפסון
מאור, שסיימה את כהונתה כמנכ"ל לאומי במאי 2012 הייתה אמורה לפרוש מתפקידיה בסניף השוויצרי בסוף ינואר    תקבל 33 אלף שקל לחודש וכ-6,000 שקל לישיבה, בנוסף להחזר הוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il