X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקיים את המצווה כראוי [צילום: פלאש 90]
הרבנות מעודדת בריאות
הנחיה: 'לא' למשלוחי מנות משמינים
מזהירה להקפיד להבדיל בן מאפים חלביים לפרווה הרב הראשי: לא למשלוחי מנות משמינים

משלוח מנות ביום פורים כידוע הוא לא מנהג אלא דין. ערב חג הפורים, קוראת הרבנות הראשית לישראל להקפיד על הפרדה בין מאכלים חלביים לפרווה במשלוחי המנות.
שתיים ממצוות חג הפורים הן חלוקת משלוחי מנות, וכן עריכת סעודה חגיגית, זכר למשתה המתואר במגילת אסתר. ישראלים רבים נוהגים לאכול מאכלים בשריים בסעודת הפורים; ומנגד - נהוג למלא את משלוחי המנות במיני מתיקה כיד המלך - פרווה וחלביים כאחד.
בעניין זה, מוצרי מאפה יוצרים בעיה מיוחדת: אוזני המן, קרואסונים ובורקסים מסוגים שונים משווקים היום הן במילוי חלבי והן במילוי פרווה, ולעיתים אף נעשה שימוש בחומרים חלביים גם בבצק המעטפת. לרוב המאפים מונחים במשלוחי המנות ללא אריזה, עליה מצוין אם הם חלביים או פרווה. הבעיה מתעוררת גם במאכלים תוצרת בית.
עקב כך קוראת הרבנות הראשית לישראל לציבור הרחב: בחרתם למלא את משלוח המנות במאפים? מצויין! ציינו בצורה ברורה לגבי כל מאפה אם הוא פרווה או חלבי. ניתן לעשות זאת באמצעות דגלונים קטנים על קיסם, מדבקות קטנות, שקיות עם פתקים - וכל פתרון יצירתי אחר שיאפשר למקבלי המשלוחים ליהנות ממשלוחי המנות, מבלי חשש להיכשל בעבירה על הלכות הכשרות.
בתוך כך, לרב הראשי האשכנזי יונה מצגר חשובה גם בריאות המוצרים. הוא קרא לציבור להפסיק להכניס למשלוח מוצרים עתירי קלוריות ושומן ולהעדיף מאכלים בריאים יותר. בקול קורא כתב: "נפוצים ברשתות ובמרכולים רבים, במיוחד בתקופת ימי הפורים, מיני מתיקה שונים המבוססים על מרכיבים מלאכותיים ומכילים כימיקלים, חומצות וצבעי מאכל העלולים לגרום לנזקים חמורים לגוף, ובפרט לילדים רכים שאין גופם חזק דיו.
"מן הראוי לדאוג לכך שמשלוח המנות לא יכיל מוצרים כאלה, משום שהשימוש בהם טומן בחובו נזק לגוף, ובימי הפורים, כאשר משלוחי מנות רבים מגיעים לבית, עלולים הילדים הקטנים להפריז באכילת אותם ממתקים ולפגוע בכך בבריאות הגוף, עליה נצטווינו לשמור מכל משמר".

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונה מצגר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנחיה: 'לא' למשלוחי מנות משמינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למי לתת משלוחי מנות
חושבים טוב  |  24/02/13 10:02
2
להפסיק ליצר מוצרים מסוכנים
אורנה רב-הון  |  28/02/13 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
הפתעה מיוחדת חיכתה לנשיא פרס במהלך טיסה מעל עמק חרוד    חברי קיבוץ תל יוסף יצרו את ציור השדה הגדול ביותר שנעשה בישראל, בדמותו של הנשיא פרס, כמחווה להולדתו ה-90    הנשיא פרס: "אני חרשתי את השדות האלה ועכשיו אני חרוש עליהם, זה לחזור לשורשים, זו מתנה מרגשת ביותר"
עדי וילדר
יצחק מאיר
האלוהים עשה או ברא את הצחוק והעניקו בחסדו לאדם. בצל עץ החיים הוא נולד והוא מת האדם, ובצל עץ הדעת הוא חי כל ימיו, ואילולא מתת הצחוק שניתנה לו משמים הוא היה מוציא ימיו עד מאה ועשרים ברצינות מדכאה או בקלות ראש מייאשת, היינו הך, ולא היה בידו קנה מידה למדוד בו את המרחק בין החשוב לבין התפל
איתן קלינסקי
מגילת אסתר מספרת לנו על הצהרה המעידה על הצטרפות המונית של עמי הגויים ליהדות. אינני עם השמחים לעדות זו של המגילה. אני לא אהיה עם הרוקעים ברגלים ומתופפים במצלתיים וברעשנים בבית הכנסת למקרא פסוק של התייהדות מתוך פחד ואימה. אינני נמנה אל העולזים בבתי הכנסת המעלים על נס יהדות שיכורת כוח
הרב אייל ורד
אנחנו חיים בעולם בלי סודות - החל מהצעות נישואין מעל נתיבי איילון ועד פרשת האסיר X. פורים מלמד אותנו שיש מקום גם לסודות, שמי שיודע לשמור עליהם זוכה להרבה יותר כבוד והצלחה ממי שחושף הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il