X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד רוני אלוני-סדובניק תבעה את העירייה בטענה ללשון הרע בדוח שייחס לה ניגוד עניינים בעת היותה חברת מועצה ביהמ"ש: ממצאי הדוח לא הופרכו; אלוני-סדובניק סיכלה את האפשרות לפרסם דוח מתוקן
▪  ▪  ▪
אלוני-סדובניק. סייעה למכון בו הועסקה
13 שנה, לך תזכור
דוח הביקורת אליו מתייחס פסק הדין פורסם בפברואר 2000. פסק דינו של בג"ץ בעתירתה של רוני אלוני-סדובניק נגדו ניתן בשנת 2003. היא הגישה את תביעתה בשנת 2006. קדם-המשפט התנהל ביוני 2009. דיון ההוכחות הבודד התקיים ביוני 2010. הסיכומים בכתב הוגשו בין נובמבר 2010 למרס 2011. בינתיים פרש השופט יצחק מילנוב והתיק הועבר לתמר בר-אשר-צבן לכתיבת פסק דין - שניתן 13 שנים אחרי האירועים. זה חסר משמעות, זה מבזה.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר-אשר-צבן, דחתה (14.2.13) תביעת לשון הרע שהגישה עו"ד רוני אלוני-סדובניק נגד עיריית ירושלים, בעקבות דוח בעניינה שפרסמה מבקרת הפנים של העירייה בשנת 2000.
אלוני-סדובניק הייתה באותה עת חברת מועצת עיריית ירושלים, ניהלה במקביל את הסניף הירושלמי של מכון שחר (בית ספר ללימודי בגרות ופסיכומטרי), ועל-פי הדוח היא ניצלה את מעמדה כדי לקדם את ענייניו של המכון. עוד נקבע בדוח, כי אלוני-סדובניק ניסתה לשבש את עבודת הביקורת וניסתה להפריע לעובדי העירייה במילוי תפקידם.
בעקבות פרסום הדוח עתרה אלוני-סדובניק לבג"ץ, אשר קבע, כי זכות הטיעון שלה נפגעה לאחר שלא ניתן לה להגיב כיאות על הטיוטא האחרונה של הדוח. בג"ץ לא ביטל את הדוח ואת ממצאיו, וקבע שעל מבקרת העירייה למסור לאלוני-סדובניק מידע נוסף שהיה ברשותה, לקבל את תגובתה ולשקול האם לפרסם דוח מתוקן.
אלוני-סדובניק תבעה מהעירייה 2.2 מיליון שקל, בטענה שהדוח המתוקן לא פורסם, וכי הדוח המקורי גרם לחיסול הקריירה הפוליטית שלה, הביא לפיטוריה ממכון שחר וחייב אותה להוצאות משפטיות. ואולם, בר-אשר-צבן דחתה מכל וכל את טענותיה, תוך שהיא מותחת ביקורת על התנהלותה.
קביעתה המרכזית של בר-אשר-צבן היא, שאלוני-סדובניק לא הפריכה את ממצאי הדוח המקורי - ולפיכך אין לה כל עילת תביעה. היא קובעת כעובדה, כי אלוני-סדובניק אכן פעלה בניגוד עניינים והתערבה לטובת מכון שחר במכרז שניהלה העירייה. עוד נקבע, כי היא אכן ניסתה להפריע לעובדי העירייה בכך שפניותיה אליהם נשאו "אופי מלחיץ ומאיים", וכי היא אכן ניסתה לשבש את עבודתה של המבקרת.
בר-אשר-צבן קובעת, כי אלוני-סדובניק היא אשר גרמה לכך שמבקרת העירייה לא השלימה את עבודתה, שכן במקום להמשיך בבירור מול המבקרת - בחרה להגיש את תביעתה. עוד היא אומרת, כי לא הוכח כלל שהדוח חיסל את הקריירה הפוליטית של אלוני-סדובניק; בר-אשר-צבן מציינת, כי היא בחרה להתמודד בסיעת יחיד, וידוע שהסיכויים של סיעה כזו בבחירות הם דלים. גם פיטוריה ממכון שחר לא נבעו מן הביקורת, אלא מכך שהמכון עצמו הגיע למסקנה שהיא מצויה בניגוד עניינים.
לבסוף אומרת בר-אשר-צבן, כי ספק אם ניתן להטיל על העירייה אחריות שילוחית למעשיה של המבקרת שפעלה כדין. כך גם ספק אם ניתן לחייב את העירייה בשל מעשיה של העומד בראשה, במיוחד אם הללו נעשו כנטען ממניעים פוליטיים. בכך דחתה בר-אשר-צבן את הטענה, כי העירייה נושאת באחריות לכך שראש העירייה דאז, אהוד אולמרט, החליט לפרסם את הדוח בפרסום מוקדם.
אלוני-סדובניק חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. היא יוצגה בידי עו"ד גלית דורון-יעקב, והעירייה יוצגה בידי עו"ד ישראל גבל.

תאריך:  24/02/2013   |   עודכן:  24/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעה בשל דוח ביקורת בעיריית י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הגנרל צבר הרבה מאוד הצבות באירופה
אביתר בן-צדף
לפי תקנות הצבא האמריקני, אי-אפשר להעלות בדרגה קצין, שמתנהלת נגדו חקירה, שעלולה להסתיים בדין משמעתי    הורדה כזו בדרגה יכולה להיעשות רק תוך חצי שנה מפתיחת חקירה    הסוכנות הפדרלית לבילוש (FBI) חוקרת האם השתמשה ברודוול במידע מסווג, שהועמד לרשותה, לצורך כתיבה, או להרצאותיה
איציק וולף
עם פתיחת השבוע הרביעי של המו"מ הקואליציוני טוענים בליכוד כי מפלגת הבית היהודי עלולה לסכל הקמת ממשלת ימין אם תמשיך לדבוק בברית עם יאיר לפיד    הבית היהודי: הליכוד הוכיח שהוא רוצה ממשלת שמאל-חרדים, נחתור לממשלה שתעסוק בנושאים חברתיים והוצאת שירותי דת מהעסקנים
איתמר לוין
ניצן יורם הכריז שהוא מנהל את מלחמתו של האזרח הקטן נגד פקחי עיריית ירושלים - אך ביהמ"ש קנס אותו ב-9,000 שקל: כל עוד לא נקבע אחרת בידי ערכאה שיפוטית - עליו לציית לחוק
פאדי מועלם
חתנו של מלך ספרד מואשם בניצול קשריו החזקים על-מנת להעלים מס    בספרד זועמים על משפחת המלוכה שמעורבת בפרשה שכזו בזמן שכל המדינה נמצאת במשבר כלכלי חריף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il