X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוסק לראשונה שניתן לבקש מידע רלוונטי, תוך הצבת מגבלות על היקף הבקשה וחיובו של עורך המכרז לעשות בו שימוש בהתאם לחוק הגנת הפרטיות מאפשר גם לבקש מידע על חקירות תלויות ועומדות
▪  ▪  ▪
ברק-ארז. פרטיות המתמודד והאינטרסים של עורך המכרז

"אין לקבוע באופן קטגורי כי כל בקשה למסור מידע באמצעות תצהיר בנוגע לעברו הפלילי של מועמד לעבודה או מתמודד במכרז, ובנוגע לחקירות תלויות ועומדות בעניינו, היא פסולה". כך קובע לראשונה (21.2.13) בית המשפט העליון.
השופטת דפנה ברק-ארז אומרת, כי יש לאזן בשאלה זו בין הזכות לפרטיות לבין האינטרסים הלגיטימיים של עורך המכרז. "אל מול זכותם לפרטיות של עובדים ושל מציעים במכרזים (ולצידה האינטרס הציבורי לתמוך בשיקומם של עבריינים) עומדת זכותם של מעסיקים ושל גורמים המפרסמים מכרזים למנוע חשיפה שלהם ושל אנשים הנזקקים לשירותיהם לסיכונים לא סבירים", היא מוסיפה.
עם זאת, ברק-ארז מציבה מגבלות. לדבריה, אין לדרוש מידע בנוגע להרשעות שהתיישנו או שנמחקו, על הדרישה לקבלת המידע להיות רלוונטית, להיות מבוססת על תכלית ראויה ולעמוד בדרישת המידתיות. במישור המעשי, ממשיכה ברק-ארז, משמעות הדבר היא ש"יש לתחום דרישה זו (מראש) אך ורק להרשעות ולחקירות תלויות ועומדות הרלוונטיות למכרז או למשרה הקונקרטית". עוד היא מדגישה את חובתו של מקבל המידע לעשות בו שימוש ולשמור עליו בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות.
בהתייחסה לדרישת מידע על חקירות תלויות ועומדות, קובעת ברק-ארז: "ניתן לבקש ממועמדים לעבודה וממציעים במכרזים כי יצהירו על חקירות תלויות ועומדות נגדם, שהן רלוונטיות לנושא העבודה או המכרז. עם זאת, דומה כי ברגיל אין לדרוש מידע הנוגע לתיקי חקירה שנסגרו. לכאורה, ופרט למקרים יוצאי דופן, זהו מידע שאינו עומד בדרישת הרלוונטיות ודרישה לקבלו תפגע בפרטיות המועמדים או המתמודדים במכרז יתר על המידה, כמו גם מחזקת החפות שממנה הם זכאים ליהנות, בכפוף להסדר הקבוע בחוק המרשם הפלילי".
הדברים נאמרו במסגרת החלטתו של בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של רפאל דיין על פסילתו במכרז משווקים איזוריים של מפעל הפיס, משום שבאותה עת התנהלה נגדו חקירה בחשד לתיווך בשוחד במכרז קודם של הפיס. את ההחלטה קיבלה ועדת המכרזים בראשותו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק אנגלרד, והיא אושרה בידי בית המשפט המחוזי וכעת כאמור גם בידי בית המשפט העליון.
השופטים עדנה ארבל ויורם דנציגר הצטרפו לפסק דינה של ברק-ארז. דיין, אשר חויב בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל (על הצד הנמוך בשל השאלות המשפטיות שעורר הנושא, כפי שציינה ברק-ארז), יוצג בידי עו"ד יצחק יערי. את מפעל הפיס ייצג עו"ד חיים סודקביץ.

תאריך:  25/02/2013   |   עודכן:  25/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: משתתף במכרז יחשוף עבר פלילי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מסביר מדוע מהנדס העיר ירושלים התנגד לחלק מדרישות יזמי הולילנד, למרות שלטענתו קיבל מהם שוחד    טוען: על המרת החניון התת-קרקעי בחניון מקורה - אנשים צריכים ללכת לבית סוהר
יפעת גדות
לא להכניס לחדר השינה
אביתר בן-צדף
מת בשבי הצפון-קוריאני במלחמה קוריאה לאחר שגילה גבורה בשדה הקרב ובמחנה השבויים    ציר לשעבר בבית-הנבחרים מקנזס טרח עשרות שנים על שינוי בחקיקה, שיאפשר לשדרג את עיטורי הכומר    אחרי המלחמה עוטר הכומר הקתולי בכוכב הארד ובצלב השירות המצוין
אלעזר לוין
המגרש מיועד לבניית מגדל בן 44,000 מ"ר, והוא בבעלות חברת השוק הסיטונאי והעירייה    שינוי מדיניות - המגרשים יימכרו בנפרד
אלעזר לוין
הקונה ישלם 12.5 מיליון שקל במזומן בעד מבני תעשיה במגדל העמק, ויפרע הלוואה לבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il