X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גילוי חדש על שר ההגנה המיועד:

הייגל אמר שישראל נעשית מדינת אפרטהייד

מתעצם הקמפיין הרפובליקני נגד מועמד אובמה לשר ההגנה: קבוצה של 15 סנטורים דורשת מהנשיא למשוך את המינוי בשלב זה יש להייגל תמיכה מספקת בסנאט כדי להיבחר, אבל הסוף עדיין לא ברור
▪  ▪  ▪
הייגל. נתניהו - רדיקל [צילום: AP]

הקמפיין הרפובליקני נגד מינויו של צ'אק הייגל, סנטור רפובליקני לשעבר, למשרת שר ההגנה הולך ומתעצם. קבוצה של 15 סנטורים רפובליקניים קראה אתמול (ה') לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, למשוך את המינוי ולמנות מועמד אחר, פחות "שנוי במחלוקת ופלגני". במקביל, נוברים גופים שמרניים בעברו של הייגל בתקווה לדלות התבטאויות שיאששו את טענת הימין, שהשקפות המועמד על ישראל, אירן וסוגיות אחרות נמצאות בקצה השמאלי של הסרגל הפוליטי ואינן יאות למי שמיועד לכהן כשר הגנה.
אתמול פירסם "פרי ביקון", עיתון מקוון ימני, מידע חדש על הייגל, שמעמיד שוב את ישראל במרכז השיח על מינויו. על-פי ידיעה באתר, אמר הייגל ב-9 באפריל 2010, בהרצאה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ראטגרס, בניו-ג'רזי, כי מדינת ישראל הולכת ונעשית מדינת אפרטהייד וכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא "רדיקל".
בחשיפה החדשה נאמר, כי הייגל האשים את ישראל בהפרת החלטות או"ם וקרא לשתף את חמאס בכל מו"מ עתידי לשלום. המידע מיוחס לקנת וואגנר,שמתואר כפעיל פרו-ישראלי. וואגנר מסר ל"פרי ביקון" אי-מייל שהוא שלח לאייפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, בעיצומה של הרצאת הייגל. המסרון נושא את התאריך 9 באפריל 2010, שעה 11.37 בבוקר.
במסרון נאמר: "אני יושב בהרצאה של צ'אק הייגל בראטגרס. הוא אומר למעשה, שישראל הפרה כל החלטה של או"ם מאז 1967, שישראל הפרה את כל ההסכמים שלה עם הקוורטט, ושנשקפת לה סכנה שהיא תיהפך למדינת אפרטהייד אם היא לא תתיר לפלשתינים להקים מדינה משלהם. הוא אמר שההתנחלויות מתקרבות לנקודה שמעבר לה מדינה פלשתינית רציפה לא תהיה אפשרית".
"הייגל אמר, כי לדעתו נתניהו רדיקל וכי אפילו ציפי לבני, אשה תקיפה, סבורה שנתניהו רדיקלי מדי ולפיכך היא לא תצטרף לקואליציה שבהנהגתו", נאמר עוד במסרון. (כאמור מדובר ב-2010).
בראיון ל"פרי ביקון" אמר וואגנר, כי דברי וואגנר היו "מדהימים למדי". כדבריו: "הופתעתי מאוד מהיחס שלו, מפני ששמעתי פוליטיקאים מדברים על המצב במזה"ת ועל יחסי ישראל - ארה"ב במשך 20 שנה. קרוב לוודאי שזו הייתה ההתבטאות השלילית ביותר (על ישראל) ששמעתי אי פעם מפי פוליטיקאי". וואגנר לא הסביר מדוע לא העביר את המסרון הזה לסנטורים ריפובליקניים לפני השימוע שנערך להייגל בוועדת השירותים המזוינים של הסנט, בינואר.
קודם לכן ציטט "פרי ביקון" התבטאות אחרת של המועמד, מ-2007, שלפיה משרד החוץ האמריקני הוא "שליש" (adjunct) של מדינת ישראל. מקור הציטוט הזה הוא דוח שכתב תומך של הייגל אחרי הרצאה, אף היא בראטגרס. מכל מקום, אחרים שנכחו בהרצאה ב-2007 הכחישו שהייגל השמיע הצהרה כזו.
כך או כך, בעקבות החשיפות החדשות שלחו הסנטור לינדסי גרהאם,והסנטורית קלי איוט, שניהם רפובליקנים, מכתב להייגל ובו דרשו הסבר לדברים שמיוחסים לו. הליגה נגד השמצה קראה אף היא להייגל להסביר את הדברים והוועד היהודי אמריקני אמר שצריך לבון את המועמדות בכובד ראש לפני שניגשים להצבעה.
תשובת הייגל: "אינני זוכר שהשמעתי הצהרות כאלה, או דומות להן. אני מתנער לחלוטין מהדברים שמיוחסים לי".
במכתבם לאובמה, שבו הם קוראים לו למשוך המינוי, אומרים 15 הסנטורים, כי אישורו של הייגל לתפקיד יהיה "נטול תקדים" בגלל התנגדות כמעט אחידה של הסיעה הרפובליקנית בסנט למינויו. "ב-50 השנים שחלפו, לא אושר מינוי של שר הגנה אם הצביעו נגדו יותר משלושה סנטורים. אדם שממלא את התפקיד הקריטי הזה צריך להיות מישהו שאינו שנוי במחלוקת ואינו פלגני".
ובינתים מדווחת הבלוגרית הימנית ג'ניפר רובין ב"וושינגטון פוסט" על יזמה ראשונה של ארגון פרו-ישראלי נגד מינוי הייגל. מדובר בארגון "נוצרים מאוחדים למען ישראל". מנהל הארגון צוטט בבלוג של רובין כך: "די, נמאס. ממשל אובמה שוב אינו יכול לטעון שהוא אינו יודע על הבוז שרוחש הייגל לישראל או על העיניים העצומות שהוא מפנה כלפי אירן. למען האומה שלנו, אובמה חייב למשוך את המינוי".

תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  22/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הייגל אמר שישראל נעשית מדינת אפרטהייד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נציג האיסלם מחליש את אמריקה
@ בנצי - א @  |  22/02/13 12:52
2
אובמה גלוי במהלכיו
דוד מלך  |  22/02/13 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן מלאגה יחליף את מנצ'יני במועדון האנגלי?
איציק וולף
העיתון האיטלקי לה רפובליקה דיווח כי החלטתו של יוזף רצינגר לפרוש מראשות הכנסייה הקתולית התקבלה ב-17 בדצמבר, ביום שבו קיבל לידיו דוח המכיל מידע על סחיטת כמרים הומוסקסואלים
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלופת הליגה האירופית עפה. טרי: פיצוי על הצ'מפיונס
מוטי פשכצקי
ביקורת נגד ביה"ד העליון. גורם בהתאחדות: "זה מסוכן"
איציק וולף
משפטו של חוסם טאלב יעקוב הנאשם בניסיון לפגוע במטרות ישראליות בקפריסין מעניק צוהר לפעילות חיזבאללה באירופה    שכר חודשי של מאות דולרים בחודש תמורת מידע על טיסות ישראליות    "הארגון מתבסס על סודיות, אנחנו לא יודעים את השמות האמיתיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il