X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש ביטל את ההחלטה שניתנה בעניינו של עבריין תעבורה סדרתי, לאחר שקבע שציון השתייכותו המגזרית בעת הדיון בעניינו - מהווה שיקול זר הפוגם בהליך כולו
▪  ▪  ▪
בדואים בנגב. "השופטים מתחשבים בהם" [צילום: פלאש 90]

רשיונו של נהג, בעל עבירות תנועה רבות, נפסל לחמש שנים תוך שרשות הרישוי מתייחסת בין שיקוליה לכך שמדובר בבדואי. בשל כך, פסל בית המשפט את ההחלטה והורה לרשות לדון בה מחדש.
סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה (ולאחר מכן ממלא-מקום המנכ"ל), עוזי יצחקי, פסל במאי 2011 את רשיונו של עבדאללה אל-סאנע, לאחר שהלה צבר 38 עבירות תעבורה ו-152 נקודות מאז שנת 2006. בשימוע שנערך לאל-סאנע לפני ההחלטה אמרה חנה בלום, מנהלת תחום נהיגה ברכב במשרד הרישוי מחוז באר-שבע והנגב, לאחר שהלה יצא מהחדר: "זהו מגזר בעייתי והשופטים מעודדים ומתחשבים בהם ונותנים להם הזדמנויות לחזור למוטב".
בעדותה בבית המשפט אמרה בלום, כי בפרוטוקול נכתבו דברים שלא היו צריכים להיכתב ואשר הוצאו מהקשרם. עם זאת טענה, כי אין היא רואה כשיקול זר את ציון המגזר אליו משתייך אל-סאנע, אך לא השיבה בבירור לשאלה האם הייתה מציינת את המגזר גם אם היה מדובר במגזר אחר.
שופט בית המשפט לתעבורה בבאר שבע, אלון אופיר, אומר (27.2.13) בהחלטתו לבטל את הפסילה: "החלטה של רשות מרשויות המדינה, במהלכה הועלתה סוגיית שיוכו העדתי/מגזרי של אותו אדם כחלק מהדיון אשר ליווה את תהליך קבלת ההחלטה, היא החלטה שבטלה מעיקרה, נגועה בשיקולים זרים ולא יהיה לה כל תוקף במדינת ישראל.
"התביישתי לקרוא כי סוגיית שייכותו של המשיב למגזר כזה או אחר, הפכה לחלק מהדיון בו נציגים רשמיים של המדינה צריכים להחליט בשאלה הקשורה בשלילת רישיון נהיגתו של המשיב. אני מבקש לקוות לטובת המדינה כי הדברים שנרשמו בפרוטוקול הדיון אכן הוצאו מהקשרם, אך על פניו ומהדברים המתוארים לעיל ספק רב בעיני אם זה אכן היה המצב".
אופיר מוסיף: "עצם אמירת דברים אלו שצוטטו לעיל במסגרת ישיבה רשמית של נציגי המדינה היא אות קלון על ההליך כולו, ואין אני מוצא נימוק אחד אשר יצדיק את החלטת המדינה להגן על הליך זה... מרגע שנושא מגזרו, דתו, צבעו, מינו, השקפתו הפוליטית, מעמדו החברתי או כל שיקול זר אחר נכנס לגדר הדיון בעניינו - חרגה הרשות מגדר ההליך התקין הבסיסי לו קיבלה היא סמכות מכוח החוק, וכתוצאה מכך כל החלטה שתקבל תהיה פסולה מעיקרה".
אופיר התיר לרשות הרישוי לדון שוב בעניינו של אל-סאנע, בהרכב שונה מזה שקיבל את ההחלטה המקורית בעניינו, והדגיש את חובתה לתעד בפרוטוקול את מהלך הדיון ובמיוחד את שייאמר בו לאחר שאל-סאנע יעזוב את החדר.

תאריך:  26/02/2013   |   עודכן:  26/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון אופיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשיונו של נהג נפסל בשל היותו בדואי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
התרופה יעילה ביותר בהורדה של סמני דלקת    הזרקה שלה לעכבר מודל של מחלת הפסוריאזיס האנושית, הובילה לירידה דרמטית של תסמיני המחלה, סמן מובהק לריפוי המחלה במודל זה
איתמר לוין
האשימה אותו בקשירת קשר לפעילות טרור, טענה לאחר מכן שמדובר בטעות קולמוס, ובהמשך ביקשה להתעלם מטענתה הקודמת ולהוסיף אישום בניסיון לרצח    ביהמ"ש מחק את סעיף הקשר וסירב להוסיף ניסיון ברצח
עידן יוסף
מדובר בגראד משופר שנחת מדרום לעיר    אין נפגעים    במערכת הביטחון מעריכים שמדובר באירוע בודד
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקיצוני חגג עם צמד. התרנגולים במקום השלישי
עידן יוסף
סקר: לרוב מצביעי המפלגות החרדיות לא אכפת להתפשר על עקרונות בדרך לכניסה לממשלה    רוב מצביעי יש עתיד והבית היהודי סבורים אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il