X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ש"ד מאשר שהתמיכה ניתנה עוד לפני המועד בו לגירסתו החל לשחד את אולמרט ההגנה: ש"ד זייף מסמך על בקשתו של אולמרט לשכור את רו"ח מיכאל ברזילי; ש"ד: מדובר בצילום שלא ברור מתי נעשה
▪  ▪  ▪
אולמרט. הבטיח לזרז את האישור [צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט הביע כבר בסוף 1993, בפגישה הראשונה עם ש"ד שהתקיימה במלון הולילנד, תמיכה בפרויקט והבטיח לסייע לו. כך מאשר (יום ג', 26.2.13) ש"ד בהמשך חקירתו הנגדית בידי סניגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר. הוא גם אישר, כי אולמרט תמך בפרויקטים בהזדמנויות נוספות, לפני המועד בו לגירסתו הציע לאולמרט לראשונה שוחד - בינואר 1995.
בלכר הציג הודעה לעיתונות שפרסם הלל צ'רני ביולי 1994, כאשר הפרויקט הוצג בפני אולמרט ושר התיירות דאז, עוזי ברעם. אולמרט הביע באותו מעמד תמיכה נלהבת בפרויקט והבטיח לזרז את אישורו, ואף קרא ליזמים שלא לוותר לעירייה. גם ברעם הביע תמיכה רבה בפרויקט, שכלל אז 1,500 חדרי מלון. ש"ד מצידו ציין, כי בהודעה נאמר במפורש שבפרויקט ייבנו 190 יחידות נופש, בניגוד לטענת ההגנה כל העת לפיה הוא משקר בציינו שאכן תוכננו בו יחידות נופש.
עוד טען בלכר, כי ש"ד הציג לבית המשפט מסמך מפוברק, בו כתב שאולמרט ביקש למנות את רו"ח מיכאל ברזילי כרואה החשבון של חברת הולילנד. לדברי בלכר, המסמך צולם על נייר של חברת אמיאור (בשליטת ש"ד) הנושא מספר טלפון בן שבע ספרות. הוא נכתב בשנת 1994, כאשר המעבר לשבע ספרות היה רק ב-1996. ש"ד השיב, כי מאחר שמדובר בצילום ואין הוא יודע מתי ביצע אותו, אין בכך כל ראיה.
ברזילי ו"גיורה" של הולילנד
לדברי בלכר, הוא שוחח עם ברזילי (שהיה גם רואה החשבון של אולמרט), והלה טען שש"ד היה זה שביקש למנותו ושלאולמרט לא היה כל קשר לכך. ש"ד השיב שאין בכך אמת, למרות שהייתה ביניהם היכרות רבת שנים. הוא גם אמר, שצ'רני שיקר כאשר הכחיש במשטרה את סיפור מינויו של ברזילי.
בלכר ציטט מחקירתו של ש"ד במשטרה בשנת 1997, במסגרת פרשת הולילנד הראשונה (חשד לפיו הולילנד קיבלה הטבות מס ניכרות בעת "גיורה" והעברת הפרויקט מחברה אמריקנית לחברה ישראלית). בחקירתו סיפר ש"ד על קשריו עם ברזילי באותה עת, על כך שצ'רני אינו מרוצה מהשירות שהוא מקבל ממשרד סומך-חייקין, על טיפולו של ברזילי בבתי מלון ועל טיפולו בגיור חברות קודם לכן. ש"ד אישר את הדברים, אך אמר שבאותו שלב כבר היה ברור שהטיפול בהולילנד יעבור לברזילי.
בלכר התייחס באריכות לשאלת גיורה של הולילנד, במטרה להוכיח שברזילי נשכר כמומחה לגיור חברות ולנוכח חוסר שביעות רצונו של צ'רני מסומך-חייקין. ש"ד השיב, כי החלפתו של סומך-חייקין לא הייתה אפשרית באותה עת (קיץ 1994) בהתאם לכללי האתיקה של המקצוע, אך הוא עצמו עמד על כך שיש לאפשר לברזילי לנסות לטפל בגיור וכך נעשה. הוא הסביר, כי רק לאחר מכן הוחלף סומך-חייקין בברזילי - לבקשתו של אולמרט.
"צירוף מקרים מדהים"
בלכר אמר, שלגירסתו של ש"ד נוצר "צירוף מקרים מדהים: ברזילי, שהתבקשתם לקבל אותו בגלל קשרי השוחד, הוא האיש שיש לו את הפתרון לבעיה שמשמעותה להולילנד היא מיליונים רבים. אבל מאחר שאי-אפשר להחליף את סומך-חייקין באמצע שנת 1994, החלטתם לחכות עד ינואר 1995 ואז למנות את ברזילי". ש"ד אישר שכך היה. בלכר אמר, כי הצלחתו של ברזילי בנושא הגיור היא שהביאה למינויו כרואה החשבון של הולילנד החל מ-1996 - כפי שאמרו יתר המעורבים עוד ב-1997. ש"ד השיב, שאין בכך אמת.
לדברי ש"ד, צ'רני הורה לשמאים מטעמו להגיש דוח שקרי על שווי הקרקע, וכך רימה את שלטונות המס בארה"ב וסיבך את כל יתר המעורבים בפרשת הולילנד הראשונה. ש"ד טען, כי עו"ד דורון חכם, שהיה שותפו של עו"ד יהושע רוזנצווייג (שטיפל עבור צ'רני בהיבטי המיסוי הבינלאומי של הולילנד), הודה בכך בשנת 2001 והשמאים הורשעו בשל כך בדין משמעתי.
בלכר טען, כי ש"ד זייף מסמכים בצורה שיטתית, ואילו ש"ד אישר שאכן זייף מסמכים אך לא כשיטה. "אנחנו מאוד מתעניינים במקרים בהם אתה נתפס בקלקלתך כשאתה משקר לא למשטרה, לא לעורכי דינך, אלא לבית המשפט בהליך הנוכחי", אמר בלכר. הוא גם האשים את התביעה בכך שהיא בהיסטריה (כלשונו), מפריעה לחקירה הנגדית ובכך נותנת לש"ד זמן לחשוב על תשובותיו. ש"ד השיב, כי הודה שזייף ושילם שוחד, בעוד "כל אלו שחקרו [בחקירה נגדית] עד עכשיו, לא הצליחו להוכיח שלא קיבלו".

תאריך:  26/02/2013   |   עודכן:  26/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי ברעם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט תמך בפרויקט הולילנד כבר ב-1993
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לשלוח את הש"ד לכול הרוחות
עידןסובול  |  26/02/13 12:09
 
- ואת אולמרט בפסד מול כיתת יורים ל"ת
שולם  |  26/02/13 12:27
2
מותר לשנות דיעה
שושי  |  26/02/13 14:10
3
התנהלות השופט
א.ל. רמת-גן  |  26/02/13 14:39
4
ונזיפה חמורה לאנשי הפרקליטות,
זיכוי מיד לאולמרט  |  26/02/13 15:04
5
לא יאומן כי יסופר
מישהו  |  26/02/13 16:26
6
לא יאומן כי יסופר
מישהו  |  26/02/13 16:43
7
פרקליטות מביישת
א.א.  |  26/02/13 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מסביר מדוע מהנדס העיר ירושלים התנגד לחלק מדרישות יזמי הולילנד, למרות שלטענתו קיבל מהם שוחד    טוען: על המרת החניון התת-קרקעי בחניון מקורה - אנשים צריכים ללכת לבית סוהר
איתמר לוין
טוען שבעלי הולילנד היה מוכן לשלם 500,000 שקל תמורת סגירת תיק פרשת הטבות המס    "ליברמן התערב והביא לביטול צו סגירה מינהלי נגד פרויקט צוק מנרה של צ'רני"
איתמר לוין
סניגורו של אולמרט חשף את המסמך, בו מופיעים לופוליאנסקי, שטרית ופולק - אך לא אולמרט וזקן    ש"ד: אינני יודע מתי ולאיזה צורך נכתבה רשימה זו
איתמר לוין
מבהיר לצדדים שלא ייכנס בהכרעת הדין לרזולוציות שהם מציגים בפניו בנושאי התכנון והאישורים    מבטיח: פסק הדין יינתן חודשים ספורים לאחר הסיכומים ויהיה קצר יותר מכפי שהצדדים מעריכים
איתמר לוין
ש"ד: פירוט השעות של אורי שטרית היה פיקטיבי    דוחה את טענתו של שטרית לפיה הילווה לו - ולא נתן כשוחד - 105,000 דולר לצורך כיסוי חובו לבנק הפועלים
רשימות נוספות
ש"ד: כל התשלומים לשטרית היו שוחד  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט יעיד בהולילנד בווידאו קונפרנס  /  איתמר לוין
כמו שהשמש לא תזרח  /  איתמר לוין
רייפמן, אולמרט והולילנד  /  איתמר לוין
שתי פנים  /  איתמר לוין
חובבנים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il