X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל חזוט ביצע 28 הפרות מנהליות של איסור המניפולציה בדרך של עסקות עצמיות, באמצעות פעולות על המניה דלילת המסחר של ניסקו תעשיות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת האכיפה המנהלית של רשות לניירות ערך הטילה עיצום כספי בסך 135,000 שקל, מתוכו 35,000 שקל לתשלום בפועל ו-100,000 שקל על תנאי, על ישראל חזוט, בגין ביצוע 28 הפרות מנהליות של איסור המניפולציה בדרך של עסקות עצמיות.
ההחלטה ניתנה ב-27 בדצמבר על-ידי הרכב של הוועדה, בראשות השופט בדימוס יהושוע גרוס וחברי המותב עו"ד ד"ר לאה פסרמן ועו"ד אייל נייגר. התיק עסק בהפרות המניפולציה על-פי חוק ניירות ערך בדרך של עסקות עצמיות. בהתאם לחוק, פרסום ההחלטה הושהה למשך 60 יום. ד"ר אילנה מודעי ועו"ד טל אמיר ממחלקת האכיפה המנהלית ייצגו את רשות ניירות ערך בתיק זה. התיק נחקר בבירור מנהלי על-ידי מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך.
הוועדה קבעה כי חזוט, שהינו "סוחר יום", נהג לפעול תדיר במניית חברת ניסקו תעשיות באמצעות חשבונות בשליטתו. חזוט ביצע בין החודשים פברואר 2011 לינואר 2012, 28 עסקות עצמיות בהן רכש מניות בחשבון האחד ומכר בחשבון האחר בו זמנית. בהקשר זה ציינה הוועדה כי דרישת הסימולטניות בעסקה העצמית מתקיימת גם כשהפקודה הנגדית ניתנת דקות או שעות לאחר הפקודה הראשונה, שכן מדובר בסמיכות זמנים. עוד קבעה הוועדה כי בעסקות אלו השפיע חזוט ישירות באופן ברור ומובהק על שער נייר הערך.
לגבי 21 עסקות נוספות שיוחסו לחזוט בכתב הטענות, קבעה הוועדה כי לא הוכח לגביהן רכיב ההשפעה על השער הנדרש בהפרה המנהלית, כיוון שהן לא הביאו לשינוי בשער נייר הערך בהשוואה לעסקה האחרונה, או שגרמו לשינוי שער מזערי. כמו-כן לא הוכחה בעסקות אלה השפעה בעקיפין על-ידי "ניפוח מחזורים".
ההפרה המנהלית של מניפולציה חלה על גורם מפוקח כהגדרתו בחוק ניירות ערך או על "משקיע בניירות ערך" המוגדר לפי תדירות או היקף פעילותו. על-פי ההגדרה, משקיע הינו מי שביצע במהלך 3 החודשים שקדמו למועד ההפרה פעולות רכישה או מכירה של ניירות ערך, בבורסה, בכמות או בהיקף שאינם נמוכים מ-50 פעולות בממוצע בחודש או היקף פעולות חודשי ממוצע של מיליון שקל. הוועדה קבעה כי פרשנות נכונה של המונח "פעולות" בהגדרה זו הינה כי יש לבחון את מספר הפקודות שהזרים המפר (כולל פקודות שלא בוצעו) בשלושה חודשים שקדמו לתחילת כל חודש בתקופת ההפרות.
עוד קבעה הוועדה כי היסוד הנפשי הנדרש בהוכחת הפרת המניפולציה הינו אחריות קפידה. חברי המותב לא הכריעו בשאלה הכללית אם כל הפרה מנהלית שלא מפורט בה היסוד הנפשי הדרוש, הינה הפרת אחריות קפידה. יצוין, כי בתיק דהן הייתה החלטה בנדון.
בקביעת אמצעי האכיפה התחשבה הוועדה במספר ההפרות, בעובדה שחזוט לא הרוויח מפעילותו האסורה, במצבו הבריאותי הרעוע ובמצבו הכלכלי הקשה, וכן בכך שמדובר בשנת האכיפה הראשונה של חוק האכיפה המנהלית והרשות הביעה עמדתה בדבר ענישה מקלה יחסית בשנה זו.

תאריך:  26/02/2013   |   עודכן:  26/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
35 אלף שקל קנס לסוחר יום שהשפיע על שערים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אמיר ברונפלד, שהיה מנהל ההנפקות בחברת החיתום של הבנק הבינלאומי, הודה ב-22 עבירות של עסקות פיקטיביות שהניבו לו רווח של 100,000-50,000 שקל
עופר וולפסון
השותפות, באמצעות תאגיד לבנט, ייצאו לגזפרום כ-4.2 BCM בשנה, לתקופה של 20 שנה, עבור השוק האסייתי    היצוא לא צפוי לפגוע באספקה של "צמר" לשוק הישראלי
איתמר לוין
תביעה נגזרת נגד דסק"ש תידון בבית המשפט המחוזי מרכז, בשל כהונתה של רעיית אחד הנתבעים במחוזי בתל אביב
מירב ארד
טיסת הבכורה תמריא ב-11.6    מחיר טיסה כולל מיסים החל מ-699 דולר
עופר וולפסון
במפעל "איסוכר" מועסקים כ-60 עובדים בייצור צינורות ופרופילי מתכת    ההנהלה הכירה בהתארגנות, שנעשתה בחסות ההסתדרות, ותחל במו"מ להשגת הסכם עבודה קיבוצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il