X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזמים הודיעו באיחור על מכירת 660 דירות בדצמבר, והדבר אילץ את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לדווח שמכירת הדירות בינואר ירדה ולא עלתה הערכה: מדובר בפרויקטים של מידטאון וגינדי
▪  ▪  ▪
בית הלמ"ס בירושלים [צילום: סטריט ויוויו]

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) נאלצה (יום ג', 26.2.13) לתקן באופן חריג את נתוני מכירת הדירות לדצמבר. כתוצאה מכך הודיעה על ירידה במכירת דירות בינואר לעומת חודש קודם, למרות שעל-פי הנתונים המקוריים היה עליה לדווח על עלייה במכירות.
בינואר נמכרו בכל הארץ 3,190 דירות חדשות מכל הסוגים. על-פי הנתונים שפירסמה הלשכה לפני חודש, נמכרו בדצמבר 3,000 דירות. כלומר, בינואר חלה עלייה של 6% במכירות. למרות זאת, הודיעה אתמול הלשכה על ירידה של 12% במכירות. מה אפוא קרה?
מקור בכיר בלמ"ס הסביר הבוקר (ד'): "אכן, הנתונים שפרסמנו לפני חודש, דיברו על מכירת 3,000 דירות בדצמבר. אולם לאחר מכן התברר לנו, שכמה יזמים, המשווקים מגדלי מגורים במחוז תל אביב, דיווחו באיחור על מכירות של 660 דירות. הדבר אילץ אותנו להוסיף 660 דירות למכירות של דצמבר. התוצאה - בדצמבר נמכרו 3,660 דירות ובינואר 3,190, וזוהי אכן ירידה של 12%!"
הלמ"ס אינה מוכנה לפרט באלו פרויקטים מדובר. אולם נודע, שחלק גדול מהמכירות האמורות הן בתל אביב וברמת גן. מעריכים, שמדובר בין היתר בפרויקטים של חברת גינדי החזקות, וכן בפרויקט מידטאון של פאנגאיה-יורוקום-אלקטרה, שייבנה במגרש תנובה לשעבר בתל אביב. הלמ"ס מצפה מהיזמים שידווחו ביזמתם על המכירות בכל חודש. לא נודע מדוע חל איחור בחודש האחרון.
בלמ"ס אומרים, שתיקונים מעין אלו נעשים מדי פעם, אולם הפעם מדובר בתיקון גדול בהיקף חריג. אנשי הלמ"ס ממליצים לשים לב למה שהם מגדירים "נתונים מנוכי עונתיות", וכן בנתוני השוואה לשנה קודמת. בינואר 2012, לדוגמה, נמכרו בכל הארץ 4,000 דירות חדשות, כך שבחודש שעבר נרשמה ירידה של 20% לעומת אותו חודש אשתקד.

תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  27/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יורוקום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למ"ס תיקנה נתונים - הודיעה שהמכירות ירדו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בדיקת המשטרה נדרשה בעקבות דברים שחשפה השופטת אשרית רוטקופף בפני הצדדים לפיהם: "נודע לבית המשפט כי לפני כשבועיים ביקרה המתמחה של מותב זה את חבריה במשרד עו"ד כהן ופגשה באקראי את עו"ד כהן ואף הוצגה בפניו על-ידי חבריה ונשאלה בהומור שאלות על-ידי עו"ד כהן ביחס לתיק המתנהל בפני"
אביתר בן-צדף
הרכב ישקול, לפחות, כמו טנק המערכה אברמס    יסיע כתה לקרב, ויהיו לו זחלים, מיגון נגד מיקוש ונגד מטענים ותותח 30 מ"מ לפחות
אביתר בן-צדף
כדי להיפטר ממכת נחשים, שמסכנת את החי ואת האדם באי
איתמר לוין
השופט חאלד כבוב מזהיר שהחשש מפני עיצומים כספיים כבדים ירתיע מועמדים ראויים לשמש כדירקטורים מקרב הציבור    "הוועדה לאכיפה מינהלית נוגסת בזכויות דיוניות ומהותיות"
יואב יצחק
לאחר שהטעה את לקוחו וקיבל את הסכמתו להסדר טיעון, ולאחר שלקוחו נשלח למאסר בפועל, ייחס עו"ד יוסי כהן לשופט ארניה דברים שלא אמר השופט בלשכתו    המשטרה מעכבת החלטה על חקירה נגד עו"ד יוסי כהן עד סיום הליך הערעור התלוי ועומד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il