X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת האכיפה המינהלית ברשות ני"ע קובעת שאין צורך בהוכחה שמעבר לכל ספק סביר עוה"ד אדרת ושרף: פגיעה קשה בזכויותיהם של הנחקרים בהליך הרשות: ההליך פחות מלחיץ מאשר חקירה פלילית
▪  ▪  ▪
אדרת. אין חקירה נגדית [צילום: ניר קידר]

בשנת 2012 הושלמו 11 בירורים מינהליים ברשות ניירות ערך, לעומת 12 תיקים פליליים. לוועדת האכיפה המינהלית הוגשו שבעה תיקים, מתוכם ארבעה להכרעתה ושלושה שהוגשו בהסכמה. הניסיון שנצבר בשנת היישום הראשונה מוכיח את יעילות ההליך: האכיפה המינהלית מסתיימת בתוך מספר חודשים, לעומת מספר שנים באכיפה המינהלית. כך אומרת (יום ד', 27.2.13) מנהלת האכיפה המינהלית ברשות, עו"ד אילנה מודעי-ליפסקר.
ועדת האכיפה הולכת ומגבשת הלכות, המשיכה מודעי-ליפסקר. כך למשל נקבע, כי רמת ההוכחה הדרושה דומה לזו שבהליך אזרחי (51%) ולא בהליך פלילי (מעבר לכל ספק סביר). היא דיברה ביום עיון שעורך המכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.
עו"ד גיורא אדרת טען, כי האכיפה המינהלית גורמת, בשמה של היעילות, לפגיעה קשה מאוד בזכויותיהם של החשודים. "זה הליך מאוד קשה ובעייתי מבחינת נחקרים, חשודים ועורכי הדין שלהם. הכלי העיקרי שיש לנו כעורכי דין - חקירה נגדית - כמעט ולא קיים פה. מאחר שזה לא הליך פלילי, אין כאן זכות שתיקה, ולא ברור אם יש זכות היוועצות בעורך דין", הוסיף.
אדרת צופה, כי הסדרי האכיפה המינהלית יילכו ויתרחבו, בשל הכלים המצומצמים הקיימים להתמודדות איתם. לדבריו, לא ברור מה יקרה אם וכאשר מותב הוועדה לא יאשר את ההסדר. "תפקידו של המותב באישור ההסדרים לא ברור וכדאי שהמחוקק יביע את דעתו בעניין", הוסיף.
עו"ד אמיר שרף ממשרד תדמור אמר, כי ככלל - חקירה היא "דבר אלים וחוויה לא נעימה". הוא הזכיר, שאת החקירות המינהליות עורכת מחלקת החקירות של הרשות, שאנשיה מורגלים בחקירות פליליות והנוקטים באותם אמצעים. "לפעמים נדמה לי שבמחלקת החקירות חושבים שאכיפה מינהלית היא הדיסנילנד של החקירות, אבל בפועל חקירה זו חקירה", הוסיף שרף. גם הוא מתח ביקורת על היעדר זכות השתיקה, אם כי תהה כיצד תוכל הרשות בפועל לכפות על הנחקרים לדבר, משום שהם יכולים לומר שאינם זוכרים.
עו"ד חן נהורן ממחלקת החקירות השיב: "לא הבטחנו כיף". שרף, שהיה בעבר מבכירי הרשות, הגיב: "למרות שישבתי מהצד השני של השולחן, היום כאשר אני מגיע לרשות - זה מלחיץ אותי". נהורן עורר גלי צחוק: "גם אותי". מודעי-ליפסקר הגיבה באומרה, כי חקירה באכיפה מינהלית שונה מהותית בחקירה פלילית ולכן היא גם מלחיצה פחות.
עם זאת אמר שרף, כי בניגוד לחששות שהיו בשוק ההון לפני תחילת האכיפה המינהלית - בחירת העבירות אשר טופלו בהליך זה הפתיעה לטובה, כאשר הרשות בחרה לטפל במסגרתו בעבירות חמורות ומשמעותיות ולא בהפרות טכניות. עו"ד אייל דותן ממשרד מיתר-טל אמר לעומתו, כי חששות אלו טרם הופרכו, ובמיוחד - חששותיהם של נושאי משרה מפני עיצומים כספיים כבדים שייצאו מכיסיהם הפרטיים.

תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  27/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההוכחה באכיפה המינהלית בני"ע - כמו באזרחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יזמים הודיעו באיחור על מכירת 660 דירות בדצמבר, והדבר אילץ את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לדווח שמכירת הדירות בינואר ירדה ולא עלתה    הערכה: מדובר בפרויקטים של מידטאון וגינדי
יואב יצחק
בדיקת המשטרה נדרשה בעקבות דברים שחשפה השופטת אשרית רוטקופף בפני הצדדים לפיהם: "נודע לבית המשפט כי לפני כשבועיים ביקרה המתמחה של מותב זה את חבריה במשרד עו"ד כהן ופגשה באקראי את עו"ד כהן ואף הוצגה בפניו על-ידי חבריה ונשאלה בהומור שאלות על-ידי עו"ד כהן ביחס לתיק המתנהל בפני"
אביתר בן-צדף
הרכב ישקול, לפחות, כמו טנק המערכה אברמס    יסיע כתה לקרב, ויהיו לו זחלים, מיגון נגד מיקוש ונגד מטענים ותותח 30 מ"מ לפחות
אביתר בן-צדף
כדי להיפטר ממכת נחשים, שמסכנת את החי ואת האדם באי
איתמר לוין
השופט חאלד כבוב מזהיר שהחשש מפני עיצומים כספיים כבדים ירתיע מועמדים ראויים לשמש כדירקטורים מקרב הציבור    "הוועדה לאכיפה מינהלית נוגסת בזכויות דיוניות ומהותיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il