X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעת לשון הרע של יו"ר ארגון המורים נגד מנהל ביה"ס בו עבד נדחתה, לאחר שנקבע שהוא העלה את חמתו של המנהל בהתנהגות כוחנית, כאשר הורה למורים שלא לציית למנהל
▪  ▪  ▪
ארז. "התנהלות חמורה" [צילום: פלאש 90]

"לא יעלה על הדעת, כי התובע בצעד כוחני, שם עצמו אחראי על ניהול לוח הזמנים של בית הספר, הפריע לניהול התקין של בית הספר בטענה כי אינו צריך לקבל את אישור המנהל מלכתחילה לקיום האסיפה ודי בהודעה מראש". כך אומר (21.2.13) בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע על יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז.
עוד קובעת סגנית הנשיאה, יהודית הופמן, כי ארז הגיש בלא סמכות תביעת לשון הרע בשם הארגון, במסגרת סכסוך אישי שלו עם מנהל בית הספר בו הועסק. "טענתו של ארז, כי יש לו סמכות לייצג את הארגון גם בתביעה משפטית מבלי לקבל אישור לכך, לא הוכחה. לטעמנו, דרושה החלטה של הארגון לייצוג בתביעה הנוכחית", אומרת הופמן.
ארז והארגון תבעו 300,000 שקל משלום סואן, מנהל בית הספר הממלכתי-דתי ב' באשדוד, בו הועסק ארז כמורה לחינוך גופני. עילת התביעה הייתה דברים חריפים שאמר סואן לארז, כאשר הלה קבע אסיפת מורים בלא תיאום עימו במאי 2010. ארז התייחס למספר אמירות של סואן: "בית הספר הוא שלי, המורים הם שלי, אני המנהל ואתה בסך-הכל מורה קטן"; "אתה לא מגיע לרמת האינטלגנציה שלי"; "מי שישמע להוראות של ארז - יבולע לו"; "מה אתה חושב, שעשו אותי באצבע?". סואן אמר, כי אמר את הדברים בעידנא דריתחא בתגובה לדבריו והתנהגותו הבלתי-נסבלים של ארז, ואף התנצל עליהם.
בית הדין מחק את התביעה נגד ארגון המורים, בקובעו - מעבר לחוסר הסמכות בו פעל ארז - כי הדברים כוונו כלפי ארז אישית ולא נגד הארגון. עוד קבעה הופמן, כי אין לראות את דבריו של סואן כלשון הרע, תוך שהיא מותחת ביקורת דווקא על התנהגותו של ארז:
"כל שהוכח, כי מדובר למעשה באמירות שאמר הנתבע לתובע מתוך תסכול מסוים וכעס על כך כי התובע נהג התנהגות כוחנית ובלתי ראויה כאשר הורה מפורשות בפני כל אותם מורים שלא לנהוג על-פי הוראות הנתבע, מנהל בית הספר, לשוב ללמד בכיתות לאחר סיום התפילה. התובע חלק בפומבי בפני המורים על סמכותו של מנהל בית הספר לנהלו והתייחס כלפיו וכלפי מעמדו כמנהל בפני המורים בזלזול. מדובר בהתנהלות חמורה הן במעמדו כמורה ולמותר לציין כאיש ציבור, יו"ר הארגון בפעילותו ככזה".
לבסוף מעירה הופמן: "גם אם הייתה מתקבלת גירסת התובע כי מדובר באמירות שיש להכיר בהן כפרסום המהווה לשון הרע, אין ספק, כי מסקנתנו שהתנהלותו של התובע הן כמורה ולמותר לציין כיו"ר ארגון המורים היא זו שגרמה להתדרדרות העניינים ולאמירות נשוא כתב התביעה, היה בה כדי להשפיע בצורה מכרעת על שעור הסעד שהיה נקבע על-ידי בית הדין".
ארז חויב בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. ארז וארגון המורים יוצגו בידי עוה"ד צבי גלמן ודפנה אזולאי-רגב, וסואן - בידי עו"ד שלי בן-סימון.

תאריך:  28/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: רן ארז התנהג בצורה כוחנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בול חדש ותן ביטוי לדינמיות המאפיינת את מינהל המכס, לפתיחת השערים לעולם ולזרימת הסחורות דרך האוויר, היבשה והים
עידן יוסף
מטען חבלה הוצמד לרכב שחנה מול בית המשפט בעיר    ההערכה הראשונית היא כי מדובר בחיסול חשבונות בעולם התחתון    זירת הפיצוץ נסגרה
איתמר לוין
אמיר זיו-אב יקבל פיצוי משותפו לשעבר ומבנק אגוד, אשר גרמו לסיבוכו בהליך פלילי ממנו זוכה    פסה"ד חושף: זיו-אב שילם לדוד ליבאי 1.2 מיליון שקל בערכי שנת 2000
מערכת אתר ערוץ הספורט
חלוץ ריאל עלול יעמוד למשפט. יישלח למאסר?
אלעזר לוין
הבנקים הילוו ב-3.97 מיליארד שקל    איתות נוסף להאטה בשוק הדירות, אחרי פרסום הנתונים על ירידה במכירת דירות בחודש שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il