X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל הגישו תביעה בסך 36 מיליון שקל נגד יד שרה, בשמו של אדם שרכש ממנה מגרש. שתיים מן הטענות בכתב התביעה "פוזלות" בצורה ברורה לעבר משפט הולילנד
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי. "ההסכם נחתם בלשכתו" [צילום: בוצ'צ'ו]

תביעה יוצאת דופן נגד אגודת יד שרה מקבלת משמעות רבה עוד יותר, לנוכח זהותם של עורכי הדין שהגישו אותה ולאור טענה שאיננה מרכזית לתביעה זו - אך משמעותית לגבי משפט הולילנד.
מרדכי פרץ הירשנבוים תובע מיד שרה 36.4 מיליון שקל בעקבות עסקה לרכישת מגרש ממנה. הוא מיוצג בידי עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל - שהיו פרקליטיו של ש"ד, עד המדינה במשפט הולילנד. זהו לכל היותר פרט פיקנטי, אבל כבר בסעיף 2 עולה טענה רבת חשיבות:
"הסכם המכר נעשה ונכרת תחת עינו הפקוחה של מייסד הנתבעת ומי שנחשב לדמות העומדת בראשה, מר אורי לופוליאנסקי, שהיה נוכח במעמד החתימה על ההסכם, בלשכתו כראש העיר ירושלים. מי שניהל עם התובע מו"מ לקראת כריתת הסכם מכר המקרקעין, היה נציגו ויד ימינו של מר לופוליאנסקי, מר אברהם אלתר".
מדוע זוהי טענה חשובה? - בגלל משפט הולילנד. לופוליאנסקי מואשם בקבלת שוחד מיזמי הולילנד בסך למעלה מ-2 מיליון שקל, בדמות תרומות שהעביר ש"ד ליד שרה. לופוליאנסקי אומר שמדובר בתרומות לגיטימיות לחלוטין, שלא היו קשורות בצורה כלשהי לתפקידיו בעיריית ירושלים - סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית, ולאחר מכן ראש העירייה.
האם הקשר נותק?
לדברי לופוליאנסקי, כאשר נבחר לראשונה לעירייה, בשנת 2002, הוא התפטר מתפקידו כיו"ר יד שרה וכמעט שלא עמד בקשר עם הארגון - ולכן התרומות ליד שרה כלל לא יכלו להשפיע על מעשיו במישור המוניציפלי. המדינה טוענת, כי הקשר בין לופוליאנסקי לבין הארגון שהקים נותר הדוק. כעת באים פרקליטיו של ש"ד ואומרים, בתיק אחר לגמרי, שהסכם בעל היקף כספי נרחב עליו חתמה יד שרה, לא רק שנעשה תחת פיקוחו של לופוליאנסקי - אלא נחתם בלשכתו בעירייה.
מדובר במגרש בן 1.7 ברחוב ירמיהו בירושלים, אותו רכש הירשנבוים מיד שרה בספטמבר 2007 תמורת 6.5 מיליון דולר. בתביעה נטען, כי רק לאחר חתימת ההסכם נודע להירשנבוים, כי יד שרה העניקה לבעלי המגרש הגובל משלו - משפחת אלבוים - זכויות הגורעות בצורה משמעותית מיכולתו לבנות על המגרש שרכש.
יד שרה התחייבה בפני אלבוים, נטען בתביעה, כי כל בנייה שתיעשה במגרש ברחוב ירמיהו, "תשמור על קו בניין צידי של לפחות שלושה מטר". משמעות הדבר, אומר הירשנבוים, היא גריעת חלק מהותי מן השטח עליו הוא יכול לבנות, ובשל צורת הטרפז של המגרש - נותרו לו שבעה מטרים בלבד בצד זה שלו. לדברי הירשנבוים, אלתר בדק את הנושא עם לופוליאנסקי, והלה הצהיר שאין יסוד לטענתה של משפחת אלבוים. ואולם, מאוחר יותר הודו נציגי יד שרה, כי אותו הסכם "פרח מזכרונם" - למרות שהוא נכרת במסגרת של הליך משפטי. לכן, נאמר בתביעה, סביר יותר להניח שההסכם עם אלבוים הוסתר מהירשנבוים בכוונת מירמה.
"אי-סדרים של ממש"
הטענה הבאה של יצחקניא וסובל מתקשרת גם היא במישרין למשפט הולילנד: הדבר מעיד "על אי-סדרים של ממש בניהול ענייניה ונכסיה של הנתבעת. הדבר מעורר בכל מקרה הרהורים נוגים על אופן התנהלות גוף כה חשוב ועתיר מוניטין ציבורי כמו הנתבעת - התנהלות כושלת במקרה הטוב ונפסדת במקרה הרע". ומה הקשר להולילנד? - ש"ד טען רק לאחרונה בעדותו, כי ספרי החשבונות של יד שרה זויפו כדי להסתיר חלק מהתרומות שהיוו למעשה את השוחד הנטען.
הירשנבוים מבקש לבטל את העסקה, להחזיר לו את הכספים ששילם (33.6 מיליון דולר, כולל ריבית והצמדה) ולשלם לו את הפיצוי המוסכם בסך 2.8 מיליון שקל. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בסדר דין מקוצר, ויד שרה טרם הגישה כתב הגנה.

תאריך:  01/03/2013   |   עודכן:  01/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם אלתר /  Alter Avraham"  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
עד המדינה בפרשת הולילנד התמוטט ומת    בחודשים האחרונים הוא עבר טיפולים רפואיים נוכח מחלה קשה    בשלב זה לא ברור כיצד יתנהל המשך המשפט
איתמר לוין
מצלמות הן כלי נשק לא פחות חשוב מאשר אמצעים לפיזור הפגנות    מדוע דווקא סרטים של שינאה עצמית ייצגו את ישראל בתחרות האוסקר?    שני פסקי דין שוב מגלים מחדלים וטמטום של המשטרה    הגיע הזמן לעשות שימוש מושכל בצילומים ממשחקי כדורגל    מתי באורח פלא התמלא האולם במשפט הולילנד?    וגם: המלצה חמה על מוזיאון נוסטלגי בעכו
איתמר לוין
מדובר בפגישה בה נדונו היטלי ההשבחה בפרויקט הולילנד    ש"ד: דיסנצ'יק ידע שעדותו עלולה להפליל את אולמרט איתו הוא מיודד
איתמר לוין
ש"ד טען שגייס 12 תרומות בבהילות למימון הקמפיין בבחירות נובמבר 1998 - אך שמות אלו אינם מופיעים כלל ברשימת התורמים; שניים מופיעים שנתיים לאחר מכן    התביעה: הרשימה חלקית    ש"ד: התורמים אישרו במשטרה שתרמו
איתמר לוין
אמר לסניגורו של אולמרט: הרבה נאשמים היו מוכנים להתחלף איתכם לגבי עוצמת הראיות    ש"ד אומר שהתלונן במשטרה נגד עו"ד בלכר לאחר שהלה הציג מסמכים פרטיים שלו
רשימות נוספות
אולמרט תמך בפרויקט הולילנד כבר ב-1993  /  איתמר לוין
ש"ד: היה גבול למה שאפשר לבקש משטרית  /  איתמר לוין
ש"ד: צ'רני היה מוכן לשחד בפרשה הראשונה  /  איתמר לוין
רייפמן, אולמרט והולילנד  /  איתמר לוין
שתי פנים  /  איתמר לוין
חובבנים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il