X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הליכוד-ביתנו: הבית היהודי יביא להקמת ממשלה צרה ולפירוק המחנה הלאומי בנט: דווקא פרימת הקשר עם יש עתיד תביא להחרבת ההתיישבות
▪  ▪  ▪
המגעים רוויי סחרירים [צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אורי אריאל]
סלע המחלוקת
המחלוקת בין הליכוד ביתנו לבית היהודי אינה על תיקים, היא גם לא על אידיאולוגיה וקווי יסוד, אלא על עצם הרכבה של הקואליציה הבאה. הליכוד ביתנו צודק: הבית היהודי יחד עם יש עתיד אינם מעוניינים בכניסת המפלגות החרדיות כבר בתחילת הכנסת הבאה. אבל מה שהליכוד לא מספר לציבור זה ששתי המפלגות הבינוניות אינן מעוניינות גם בכניסתן של שאר המפלגות – התנועה וקדימה בחודשים הראשונים של הקדנציה.
נתניהו הפעיל את התותחים הגדולים ושיגר דוברים רבים מהימין ומהציבור החרדי כדי שיפצירו בבית היהודי לוותר על ההבנות עם לפיד. הוא היכה בסלע הנקרא בנט כדי לבקע אותו לשניים, אך אפילו מים לא יצאו. בסביבת נתניהו ייחלו שלפגישה היום יגיע אורי אריאל ויודיע שלנוכח הלחצים מבית, בעיקר מצידה של מפלגת תקומה - האיחוד הלאומי, החליט הבית היהודי לתפוס מחסה בקורת הגג של הקואליציה. זה לא קרה. הצור נותר שלם ואיתן, והניסיונות לעשות הפרד ומשול בבית היהודי שוב נכשלו.
בנט מצוי במצב לא פשוט של: אוי לי מיצרי, אוי לי מיוצרי. אם לא יצטרף לקואליציה יחטוף מראשי המתנחלים ומהימין על-כך שאיפשר את כניסתה לקואליציה של מפלגת העבודה על שלל דרישותיה המדיניות נגד ההתיישבות בשטחים. ואם יצטרף בלי יש עתיד – יאשים אותו לפיד מספסלי האופוזיציה בבגידה ויתלה בו את כל הרעות החולות של הממשלה הבאה.
כוכבו של יאיר לפיד דווקא דורך, ואצלו המצב הפוך. לפיד יוצא נשכר בין אם יצטרף לממשלה ובין אם יהיה באופוזיציה. שרים בליכוד ביתנו חוששים מכניסת לפיד לממשלה, ולא רק בגלל "הפוליטיקה החדשה" אותה הוא מבקש להנהיג, אלא גם מחשש שישמש בה סוס טרויאני מטעמו של אהוד אולמרט. הפחדים מהרכבה של הקואליציה הבאה לצד החששות מהליכה לבחירות חוזרות גרמה למועמדים להיות שרים הן מהליכוד והן מהבית היהודי לזנוח את המאבקים הפנימיים ביניהם על התיקים בממשלה הבאה, ולהאבק כדי שזו אכן תקום. כאשר הקרב הוא על עצם קיומו של הבית הבוער – שום דבר לא בוער, ואת המלחמות מבית הם יכולים לדחות לאחר כך.

בכפר המכביה הסתיימו (יום ו', 1.3.13) המגעים הקואליציוניים בין צוות המו"מ של הליכוד ביתנו לצוות המו"מ של הבית היהודי. פגישת הצדדים החלה בשעה 11:00 אך הסתיימה תוך זמן קצר.
ח"כ אורי אריאל אמר כי אין בפגישה הקצרה כדי ללמד על פיצוץ במו"מ או על סגירות אחרונות. לדבריו, דרש צוותו הבהרות לפרסומים היום באשר לפינוי ישובים ומאחזים, והביע את הסתייגותו הברורה מציפי לבני כמובילת המו"מ מול הפלשתינים.
לדבריו, לא פסלה מפלגתו איש, והיא מוכנה לשבת עם כל מפלגה ציונית. הוא הגיב לדברי עו"ד דוד שמרון ואמר: "הדבר איננו אמת. לצערי, בליכוד מעדיפים לעסוק בספינים זולים ושקריים במקום לעסוק בהרכבת הממשלה כמובן תוך כדי ניסיונות להימנע ממתן תשובות אמיתיות על הצעתם אתמול לאנשי לפיד לפנות יישובים".
גם ח"כ איילת שקד הבהירה כי הבית היהודי מעולם לא פסל ולא יפסול ישיבה עם החרדים בקואליציה. "זו לא דרכנו. הבית היהודי פסל את אי-שילובם של צעירים חרדים בשוק העבודה. הבית היהודי פסל את הדרת הציונות הדתית מבתי הדין הרבניים והמועצות הדתיות. אז למי שעדיין לא הפנים את מה שקורה כאן, נאמר זאת שוב: אין לנו בעיה להיכנס לקואליציה עם החרדים. אבל לא ניכנס לקואליציה בלי יש עתיד", כתבה שקד.
משה ליאון מצוות המו"מ של הליכוד ביתנו אמר מוקדם יותר כי אם יאמרו נציגי הבית היהודי שאינם מעוניינים בצירוף המפלגות החרדיות לקואליציה, יהיה אילוץ לשקול הקמתה של ממשלה צרה. לדבריו, הבית היהודי לא דרשה לבטל את ההסכם הקואליציוני עם התנועה בראשות ציפי לבני, ואישר את הפרסום ב-News1 על כך שדרשה להוסיף את בנט כשר מטעמו לוועדה המטפלת במו"מ מול הפלשתינים.
האם פני הליכוד לדרכה של לבני?
גורמים בבית היהודי ברכו תחילה על הודעת הליכוד כי החליט לזנוח את החלטתו להקים ממשלת שמאל-חרדים בלי הבית היהודי. לדבריהם, תרמו לכך ההבנות עם יאיר לפיד, והמפלגה תדבק בהן ותוסיף לדרוש שההסכם הבעייתי, כלשונם, עם ציפי לבני לא יישאר כפי שהוצג. אולם ח"כ אלי בן-דהן שהתבטא בגלוי, אמר את ההפך. "במקום לקדם את חתימתו של הסכם קואליציוני, מסתבר שהליכוד מעדיף לקדם ממשלת שמאל-חרדים בדגש על פינוי עתידי של יישובים, ומסרב לבקשות הבית היהודי לשינוי ההסכם עם לבני. רק ההבנות מול יש עתיד מונעות הקמתה של ממשלה כזו".
לדבריו, בפגישה היום, ידרוש צוות המו"מ של מפלגתו לדעת מהם קווי היסוד של הממשלה - הליכה בדרכה של לבני, כלשונו, או עיסוק בנושאים חברתיים.
מאוחר יותר הבוקר התבטא בעניין גם נפתלי בנט, שאמר: "בעוד הליכוד מסביר לנו כמה חשוב לנטוש את הקשר עם לפיד על-מנת לחזק את ההתיישבות, הם מסבירים ללפיד כמה חשוב לנטוש את הבית היהודי כדי להחריב את ההתיישבות".
לדברי בנט, הקשר עם יש עתיד דרוש "כדי להימנע מאובססית פלשתין במקום טיפול בענייני ישראל פנימה, כדי לחבר בין דתיים לחילוניים, כדי להוריד מחירים על-ידי פירוק מונופולים, כדי לחזק את הזהות היהודית במדינת ישראל, כדי לחזק את הגליל והנגב, כדי לשלב בתבונה את אחינו החרדים, כדי לאפשר לזוג בישראל לרכוש דירה בכבוד, כדי לפעול בתחומי ההסכמה במקום לריב רק על נושאי המחלוקת (שקיימים, וזה בסדר). יש לליכוד הזדמנות נדירה לבצע רפורמות חברתיות אדירות חוצות-מפלגות שיוכלו לשנות את חייהם של מליוני אזרחים בישראל מהשכבות המוחלשות וממעמד הביניים. הכדור בידי הליכוד".
יהיה המשך
בפגישה שקיימו אתמול (ה') צוותי המו"מ של הליכוד ויש עתיד, אמרו ביש עתיד כי הייתה זו פגישה עניינית שיהיה לה המשך, וכי נדונו בה נושאים חשובים מלבד השוויון בנטל. אולם צוות המו"מ של הליכוד ביתנו האשים את עמיתיו ב"החרמת חרדים", בלי קשר לסוגיית השוויון בנטל. ככל הנראה בשל דרישה שלא לתקצב מוסדות חינוך שאינם מלמדים לימודי ליבה. ראש צוות השיחות של הליכוד, דוד שמרון, אמר כי ינסה לברר בשיחות היום אם זו גם עמדת הבית היהודי.
ביום שישי כתב לפיד בעמוד הפייסבוק: "אז על מה באמת דיברנו במו"מ הקואליציוני? על הצורך במהפכת דיור שתוריד מחירים, על חינוך, על יוקר המחיה, על המחויבות שלנו להקל על מעמד הביניים. במילים אחרות, דיברנו על כל הדברים שהם לא ספינים, ולא תופסים כותרות, ולא עוסקים בניסיון לגרום לאנשים לשנוא ולכעוס זה על זה. אז למה כל מה שיצא החוצה הוא רק ההודעה של הליכוד שאנחנו פוסלים את החרדים? שאלה מצויינת".
תזמון מתוכנן?
ביום חמישי, בתזמון שנראה כאילו תוכנן מראש, קראו שרים וחברי כנסת בליכוד ובמפלגות החרדיות לבית היהודי שלא להחרים את החרדים. שמרון חזר על עמדת הליכוד-ביתנו בעד ממשלה רחבה.
למערָכת הלחצים על בנט התגייסו השרים ישראל כ"ץ ומשה יעלון, חברי הכנסת אופיר אקוניס, זאב אלקין ויריב לוין. הם דחקו בו לגלות אחריות, לא לפורר את המחנה הלאומי, לא לפסול חרדים ולפעול בדרך של קירוב לבבות, והיו אף שאיימו בהינתקות שנייה. ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי אמר מנגד כי צריך להזכיר לליכוד שניהול המו"מ עם הסיעות החרדיות מסור בידי הליכוד, ודחה את הניסיונות להטיל על מפלגתו את האחריות להקמת הקואליציה הבאה.
לחצים גם על מפלגת העבודה
במפלגות החרדיות מייחסים לבית היהודי כוונות להחריב את עולם התורה, ואף מאיימים שההתיישבות עלולה להיפגע אם יעדיף ישיבה עם לפיד על פניהם. אריה דרעי (שס) אף ציין את רצונה של מפלגתו כי מפלגת העבודה תהיה בקואליציה כדי שניתן יהיה לקיים איתה שיתוף פעולה לא רק בנושאים החברתיים אלא גם בנושאים המדיניים.
ח"כ חיליק בר (העבודה) אמר כי אסור בשום אופן להיכנס לקואליציה. במכתב לתומכיו כתב בר: "היינו בסרט הזה כבר מספיק פעמים, היינו 'אחראיים', 'ממלכתיים', ניסינו כי 'אפשר להשפיע רק מבפנים', הצטרפנו לממשלה כי אמרו לנו ש'באופוזיציה מפתחים שני דברים בעיקר - מיתרי קול וטחורים', וואלה... שמעתי הכל, וחלק מזה אפילו נכון. אבל זה לא עבד, לא באמת השפענו, הציבור לא העריך את זה, הכלכלה בישראל לא חברתית והסכם שלום אין. מאז ממשלת רבין עד תקופת ברק היינו כמעט בכל הממשלות וירדנו מ-44 מנדטים ל-13. מה זה אומר? שהפסקנו להיות או לנסות באמת להיות מפלגת שלטון. למה הפסקנו? כי הציבור כבר לא מאמין לנו שאנחנו אלטרנטיבה אמיתית. כי הוא בטוח ששוב נשמש גלגלי עזר בממשלות ימין שאין כלום בינן לבנינו, כי הציבור בטוח ששוב נשתף פעולה עם ממשלות שהמדיניות שלהן בכל תחום היא הפוכה לגמרי מזו שלנו. אז די. מספיק. חלאס. הציבור בישראל צריך להבין את מה שמבינים היטב באירופה ובארה"ב. זה אנחנו או הם. אנחנו שונים והשקפותינו הפוכות. רוצים אותם? סבבה לגמרי, אנחנו לא נהיה שם איתם יחד ונשמש להם אופוזיציה. נמאס לכם ורוצים שינוי בפעם הבאה? אז הנה האלטרנטיבה - אנחנו. ביחד זה לא יהיה, זה שחור ולבן, זה בשר וחלב, ובשר וחלב ביחד זה לא כשר, נכון? כך גם ישיבתנו בממשלות ימין, ועוד לא סתם ימין, הימין של ביבי. אם נרצה אי פעם להחליף את הימין בישראל על אמת - אז רק מבחוץ, רק כשיוצרים אלטרנטיבה ובלי חשש. נשב באופוזיציה בדיוק כי אנחנו ל-א מ-פ-ח-ד-י-ם!".
בבית היהודי הבהירו כי אינם מחרימים שום מפלגה, גם לא את שס, אף על-פי שמנהיגה, הרב עובדיה יוסף, כינה אותם "בית של גויים". עם זה, הדגישו כי הם מחויבים להבנות מול יש עתיד.
במוצאי שבת יסתיימו ארבעת השבועות שעמדו לרשות נתניהו להרכיב ממשלה, ונשיא המדינה שמעון פרס צפוי לאשר לו ארכה של שבועיים.

תאריך:  01/03/2013   |   עודכן:  01/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  משה ליאון / Moshe Leon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עובדיה יוסף  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עולם התורה / Olam HaTorah  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליכוד: בנט מחרים את החרדים; הבית היהודי: הדבר איננו אמת
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
הבית היהודי התחלק על השכל
ה.א  |  1/03/13 13:49
 
- עוד מגיב בתשלום ל"ת
nhrr  |  1/03/13 20:33
 
- בעברית כותבים החליק לא התחלק . ל"ת
נירון קיסר   |  1/03/13 20:36
2
עצומה: החרדים לא רוצים להתגייס
......  |  1/03/13 14:28
3
עצומה: החרדים לא רוצים להתגייס
......  |  1/03/13 14:29
4
לצערי הצבתי בית יהודי ל"ת
אבי קרני שומרן  |  1/03/13 15:41
5
בית יהודי של ...יש עתיד?
טובה מעוז  |  1/03/13 15:48
6
מלכות שמיים ומלך המשיח עכשיו!
גימי-יהודי מיהודה  |  1/03/13 15:55
7
החרמת חרדים
הוגו  |  1/03/13 15:55
 
- גרמן קבעה שהדרה זה פלילי!!! ל"ת
ה.א  |  1/03/13 18:59
 
- כמה שטויות הלפרין .
נירון קיסר   |  1/03/13 20:42
8
כל הכבוד לבית היהודי
בית יהודי  |  1/03/13 16:24
 
- אכן ערכי הטייקונים במרכז!! ל"ת
ה.א  |  1/03/13 18:58
 
- הלפרין אוכל את הלב מדבריך !
נירון קיסר   |  1/03/13 20:47
9
בנט מחרים.
גדוד  |  1/03/13 21:38
10
הליכוד במצוקה אז הוא מסית
מיכל מירושלים  |  1/03/13 22:26
11
קראו המאמר של קלמן ליבסקינד
על בנט  |  1/03/13 22:35
12
ניתוק מגע מהמדירים
ה.א  |  1/03/13 22:42
13
מדוע בנט ולפיד לא דורשים שויון ל"ת
בנטל גם מהערבים  |  2/03/13 20:56
14
בנט לא מחרים חרדים
דודי30  |  3/03/13 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עופר וולפסון
תוקף את ברית בנט-לפיד: "מזויפת, למראית עין, ונועדה אך ורק לפגוע בעולם התורה"    נתניהו ככל הנראה ויתר על שילובן של המפלגות החרדיות בקואליציה שלו לעת עתה, ומעלה הילוך במו"מ הקואליציוני לקראת צירופן של יש עתיד והבית היהודי
ציפורה בראבי
נפתלי בנט צריך לחבור יותר לחרדים, לכבד את "תורתם אומנותם" ולרדת מעץ ה"שוויון בנטל"
נרי אבנרי
בחרתי להשתמש במילה "עריקים" מפני שהקונוטציה של המילה "בוגדים" חריפה מדי. אבל האמת היא, שמדובר בפוליטיקאים שבגדו בציבור שבחר בהם. בזכות בגידת אלכס גולדפרב וגונן שגב, רבין העביר את אוסלו ב'. בזכות בגידת אולמרט, לבני ובר-און, שרון עקר אלפים ממצביעיו    הלכתי לארכיון
רועי אורן
חשוב לזכור שבבחירות האחרונות אמר הציבור בצורה חדה וברורה שהוא רוצה פרלמנט צעיר, תוסס ורענן, הכולל אנשי מקצוע ופחות מאכערים ועסקנים. אם יצליח לפיד להקטין את מספר שרי הממשלה, אולי המדינה תתחיל לתפקד כנדרש
ציפורה בראבי
כדאי לבנט שינמיך טוס ויביט אל הנמצאים עימו יחד במטס הזה לפני שיתפרק לו הבית היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il