X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקרבות בסוריה שוב זולגים לישראל

פצצות מרגמה פגעו בדרום הגולן

בין שלוש לארבע פצצות מרגמה פגעו בשעות אחר-הצהריים המוקדמות בשטח פתוח הודעה הועברה מפיקוד הצפון לכוח האו"ם לא ניתנה הנחיה מיוחדת לתושבי הגולן שר החוץ הסורי: ארצות הברית תומכת במורדים מתוך מוסר כפול שר החוץ האירני: אסד הנשיא החוקי עד הבחירות הבאות
▪  ▪  ▪
גבול ישראל-סוריה. מחר תתקיים הערכת מצב [צילום: פלאש 90]

שלוש או ארבע פצצות מרגמה שנורו מסוריה פגעו בשבת (2.3.13) בשטח ישראל. מדובר בפעם נוספת בתוך פחות משבוע שבה הדי העימותים בין המורדים לבין צבא סוריה זולגים לעבר תחומה של מדינת ישראל.
פצצות המרגמה פגעו מעט אחרי השעה 13:30 בשטח פתוח בדרום רמת הגולן מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק. כוחות צה"ל הגיעו אל המקום ואיתרו את שרידי הפגיעות.
מצה"ל נמסר כי הפצמ"רים פגעו במרחק של כ-800 מטרים מערבית מגדר המערכת המבדילה בין השטח הישראלי לשטח המפורז שבין ישראל לסוריה. גורמים בכירים בפיקוד הצפון העבירו הודעה רשמית בנושא לכוח האו"ם המוצב בשטח המפורז.
בשלב זה לא נמסרה כל הנחייה מיוחדת לתושבי רמת הגולן בכלל ודרום הרמה בפרט. ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה ציין כי מאז שעות הבוקר התעצמו הקרבות במלחמת האזרחים בסוריה. "אני גר במושב שעל וחברים שגרים קרוב לגבול אמרו ששמעו הבוקר את הדי הפיצוצים שם", אמר והוסיף כי מחר תתקיים ישיבת הערכת מצב עם הצבא. "נקבל אז החלטות. בינתיים ההנחיות כרגע הן שיגרה רגילה", ציין.
ביום רביעי האחרון פגע פגז טנק סמוך לגדר היישוב אלוני הבשן, היישוב המזרחי ביותר של מדינת ישראל. הפגז פגע בשטח פתוח ולא התפוצץ. חבלנים שנשלחו אל המקום פוצצו אותו באופן מבוקר.
בתוך כך הודיע צבא סוריה על הצלחתו להשתלט מחדש על הכביש שמחבר את מחוז חמה לשדה התעופה הבינלאומי של העיר חלב. כעת מתאפשרת לצבא הנאמן לנשיא, בשאר אל אסד, לחדש את משלוחי התגבורת לכוחות הנלחמים במורדים באזור.

אירן: אסד הוא הנשיא עד לבחירות ב-2014

מוקדם יותר היום ערך שר החוץ הסורי, וואליד אל מועלם, מסיבת עיתונאים עם מקבילו האירני, עלי אכבר סאלהי. מועלם גינה את ארצות הברית על התמיכה שהיא מעניקה למורדים.
"אינני מבין כיצד יכולה ארצות הברית לתמוך בקבוצות שהורגות את העם הסורי. זו מדיניות של מוסר כפול. מי שמבקש פתרון מדיני אינו מעניש את העם הסורי", טען.
סאלהי, המייצג את בעלת הברית הכמעט אחרונה של הנשיא הסורי, אמר במסיבת העיתונאים כי גורלו של הנשיא הסורי ייקבע אך ורק בבחירות לנשיאות סוריה שיתקיימו בשנה הבאה. "אסד הוא הנשיא החוקי עד הבחירות הבאות. לאנשים אחרים תינתן החירות להציג עצמם כמועמדים. עד אז אסד הוא נשיא סוריה", אמר.
עוד טענו השניים כי הסיוע שמעניקה ארצות הברית למורדים הסורים רק עלול להאריך את משך העימות ולגרור אחריו שפיכות דמים נוספת.

תאריך:  02/03/2013   |   עודכן:  02/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
בפעם הראשונה הודיע ממשל אובמה כי יספק סיוע שאינו כולל אמצעי לחימה, כמו מזון וציוד רפואי, עבור המורדים הנלחמים כדי להדיח את הנשיא הסורי    60 מיליון דולר יופנו לאופוזיציה הפוליטית
אריאל י. לוין
האם חמאס מאבד את השליטה על הנעשה ברצועת עזה?    מומחי טילים מאירן שוהים ברצועה, ואילו ישראל משפרת את יכולת ההגנה שלה כנגד טילים אירניים    חיזבאללה מנסה לשים את ידו על טילים היכולים להגיע לכל נקודה בישראל    וגם: תיאוריית קונספירציה מופרעת במיוחד, שהשלכותיה עלולות להיות חמורות
עופר וולפסון
לאחר מספר אירועים דומים בחודש נובמבר, היישוב ברמת הגולן סופג שוב ירי מרגמות תועות    "המצב לא יכול להימשך"
עופר וולפסון
שלושה טילים שהתרסקו לתוך אזורי מגורים בעיר הגדולה בסוריה , חאלב, הביאו למותם של לפחות 12 אזרחים    83 הרוגים בפיגועי התופת בדמשק - רבים מהם ילדים מבית ספר סמוך    ראשי המורדים מתכננים הקמת ממשלה באזורים שבשליטתם ומודים: "לא נכריע את אסד בקרוב"
פזית רבינא
מעקב אחר פעילותה של קבוצת אנשי עסקים אמריקנים ממוצא סורי מגלה טביעות אצבעות של גורמי ממשל אמריקניים, המסייעים לקבוצה לחמש ולארגן את 'הצבא הסורי החופשי' - הגוף המרכזי המאחד את המורדים נגד אסד. האם יצליחו האחים המוסלמים להשתלט על סוריה בסיועו האדיב של ממשל אובמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il