X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שולח עקיצות כלפי המפלגות החרדיות: "ממשיכות לשכנע את עצמן כאילו שונאים חרדים...אני וחברי נלך לאופוזיציה בראש מורם, מבלי שנרגיש אפילו לרגע שמישהו שונא או פוסל אותנו"
▪  ▪  ▪
ישי ולפיד בכנסת. לא באותה קואליציה [צילום: פלאש 90]

יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, תוקף את המפלגות החרדיות, ואומר כי כל המפלגות מלבדן מבינות שישיבה באופוזציה היא חלק מכללי המשחק הדמוקרטי. לדבריו, אין לו דבר נגד החרדים כציבור, אך יש להבין כי מפלגתו לא תוכל לקדם את העקרונות בהם היא מאמינה אם באותה קואליציה יישבו המפלגות החרדיות, שיטרפדו את אותם עקרונות.
בעמוד הפייסבוק שלו כתב לפיד: "הייתה פה מערכת בחירות. למי ששכח, בחירות הן מאבק בין השקפות עולם. אנשים הולכים לקלפי ומצביעים על הדרך שבה לדעתם צריכה המדינה להתנהל. לפעמים מנצח השמאל, לפעמים הימין, לפעמים הסוציאליסטים, לפעמים הקפיטליסטים, לפעמים תומכי פתרון שתי המדינות, לפעמים חסידי ארץ ישראל השלמה.
"בתום הבחירות, מרכיבים את הממשלה לפי התוצאות. כשנתניהו נבחר, היה ברור לכולם שהוא לא יזמין את מרצ לממשלתו. האם זו פסילה? בוודאי שלא. אני משוכנע שנתניהו חושב שמפלגתה של זהבה גלאון היא מפלגה ישראלית לגיטימית, אבל הם מחזיקים בדעות הפוכות לגבי הדרך שבה צריכה להתנהל המדינה ולפיכך אינם יכולים לשבת באותה ממשלה.
"כי ככה זה בדמוקרטיה. אף אחד לא אוהב להפסיד, אבל כולם מקבלים את העיקרון הבסיסי לפיו לפעמים אתה בקואליציה ולפעמים באופוזיציה. יש למשל תסריט סביר למדי לפיו הממשלה שתוקם פה בשבועיים הקרובים לא תכלול את 'יש עתיד'. במקרה כזה אני וחברי נלך לאופוזיציה בראש מורם, מבלי שנרגיש אפילו לרגע שמישהו שונא או פוסל אותנו.
"כולם מבינים הרי שזה חלק מכללי המשחק הדמוקרטי. כולם, חוץ מהמפלגות החרדיות. משום מה התקבע פה העיקרון האומר שלא משנה מה תוצאות הבחירות, ולא משנה באיזו השקפת עולם בחרו תושבי ישראל, המפלגות החרדיות חייבות להישאר בממשלה. הם לא "השותפים הטבעיים" של נתניהו, הם השותפים הטבעיים של כל מי שמנצח. ימין שמאל או מרכז, אין הבדל, תמיד נמצא את אלי ישי מחייך מצידו האחד של ראש הממשלה, ואת ליצמן מרצין פנים מצידו האחר".
אין לנו קיום יהודי מבלעדי התורה
לפיד הבהיר כי יש עתיד אינה פוסלת את החרדים. "זה כמובן לא נכון", כתב לפיד. "אנחנו לא פוסלים ולא מחרימים אף אדם, ובוודאי שאנחנו לא שונאים אף אחד. מוזר בעיני שאני כל הזמן מסביר לחרדים שאיננו שונאים אותם, אבל הם מתעקשים לטעון שאנחנו כן. איני מצליח מבין למה מישהו - אדם או קבוצה - יעשה ככל שביכולתו כדי לשכנע את עצמו ששונאים אותו.
"לא יעזור להם. כל יהודי בעולם הוא אחי, ואני לא אכנע לשיח השנאה. לא זאת בלבד, אני חושב גם שעולמנו היה דל יותר בלי לומדי התורה. אין זה אומר שהם אינם יכולים לעבוד או להתגייס לצבא, אבל לימוד התורה היא אחד מערכי היסוד של הישראליות ואין לנו קיום יהודי מבלעדי התורה.
בהמשך דבריו, ביקש לפיד להסביר למפלגות החרדיות את כללי המשחק הפוליטי: "האם מישהו שינה את החוקים ושכח להודיע לנו? האם מותר להקים ממשלה בלי הליכוד, בלי העבודה, בלי קדימה, בלי מרצ, בלי המפלגות הערביות, בלי כל מפלגה בעצם, אבל את החרדים חייבים תמיד להכניס לממשלה אחרת תואשם שאתה מטיל חרמות ופסילות? איזה מן תהליך דמוקרטי מוזר זה?
"אני לא פוסל בני אדם - חרדים או לא - אבל יש הבדל בין אנשים למפלגות. את החרדים עצמם עלינו לחבק ולקיים איתם דיאלוג אמיתי על עתיד המדינה, אולם המפלגות החרדיות הן סיפור אחר לגמרי.
"איני מאמין ששס ויהדות התורה יכולות לשבת בממשלה שתעשה את השינוי שעליו הלכנו לבחירות: השינוי בקריטריונים לדיור, לימודי ליב"ה לכל, השוויון בנטל הגיוס, הקיצוץ המתבקש בתקציבי הישיבות. זהו סדר יום אזרחי חדש, אחר, שרוב מכריע של אזרחי המדינה תומך בו, אבל המפלגות החרדיות מתנגדות לו בתוקף. זו זכותן כמובן, אבל פוליטיקאים צריכים גם להיות מוכנים לפעמים לשלם את המחיר על עמדותיהם. המסקנה המתבקשת היא שלא יקרה שום אסון אם בקדנציה הקרובה הם יישבו באופוזיציה".

תאריך:  02/03/2013   |   עודכן:  02/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: כן לחרדים, לא למפלגות חרדיות
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה שאמר לפיד .
נירון קיסר   |  2/03/13 20:57
 
- פחחח...זה האיש שקבל על התלהמות
מגיב ותיק  |  2/03/13 21:36
 
- תגובה
צנחן  |  3/03/13 06:24
 
- צנחן עליך נאמר פתח ה' את לוע
נירון קיסר   |  3/03/13 09:45
 
- פפפחחח מגיב ותיק עלאק !
נירון קיסר  |  3/03/13 08:08
 
- הזכרת לי עוד משהו מגיב ותיק .
נירון קיסר  |  3/03/13 08:16
 
- נירון, אם חשבת שיש לי שמץ של
מגיב ותיק  |  3/03/13 21:18
2
שעור בלשון העברית
ה.א.  |  2/03/13 21:18
3
בחרנו לפיד ועכשיו נראהו רציני
מושוניקו  |  2/03/13 21:34
4
מילים בסלע
שלמה ליפשיץ  |  2/03/13 21:41
5
יצא הטומי מהשק=גם הג'וניור שונ
קורןנאוה טבריה  |  3/03/13 04:55
6
גם אם החרדים מש"ס יקבלו את כל
קורןנאוה טבריה  |  3/03/13 05:12
7
בשם האב ממשיך הג'וניור במלחמתו
קורןנאוה טבריה  |  3/03/13 05:30
8
תגובה
צנחן  |  3/03/13 06:35
9
הבעיה של לפיד בפנים...
חרדי  |  3/03/13 07:43
10
נתניהו "והזחילה "
פוריה  |  3/03/13 08:46
11
אתה לא תצליח לעשות שום שינוי
שינשין  |  3/03/13 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
יואב יצחק
מעדיף ממשלה עם מפלגת העבודה והחרדים אך יחימוביץ' עומדת בסירובה    לחץ גדול מופעל עליה, ללא הועיל    נתניהו מזהיר: ממשלה שתהיה תלויה בבית היהודי תביא אותנו לחוסר גמישות מדינית ולצרות עם ארה"ב
יעקב איציקוביץ
כאשר 3 חרדים מגויסים מתוך 100, יתר ה-97 מקבלים קצבה, וכשהאחוז נשאר קבוע, אלא שהשנתון גדל ל-200 צעירים, הרי שמספר מקבלי הקצבה קפץ ל-194    זוהי רק הדגמה בקצה המזלג איך מתנהלים להם כספי הציבור בגין המעשה לכאורה של "הגיוס החרדי"
יובל ברנדשטטר
ביבי קיבל את המפתחות למלכות, וציפה לממשם בדרך הפשרנית - שהסוחטים יסחטו קצת פחות והנסחטים יחושו קצת פחות נסחטים. אלא שייתכן כי זמן הפשרות כבר חלף    "שוויון בנטל" הוא עידון של המושג "די לסחיטה המאורגנת"
יהודה דרורי
מרבית הציבור בארץ הינו חילוני, ואילו החרדים מהווים רק כ-15% מהתושבים - אבל סדר היום הכלכלי והחברתי במדינה מושפע על ידם מעל ומעבר לכוחם באוכלוסיה    גרוע מזה, החרדים הם אלו המונעים מנהל ציבורי תקין במניעת הפרדת הדת מהמדינה, ומהווים נטל כלכלי חסר פרופורציות למספרם, ובהיותם קבוצה סוררת מבחינת הנשיאה בנטל הביטחון, הכלכלה ומבחינת חינוך צעיריהם
איתן קלינסקי
הלפיד של בנט אין לו עניין לדרוש שוויון בנטל שייחלץ רבבות רבות של מועסקים במשק הישראלי מסד הכולא אותם בכבלי תעסוקה פוגענית ודורסנית, תעסוקה התובעת מהם לשאת באופן לא שוויוני ולא מכובד בנטל הקיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il