X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבקשת ליידע את ציבור הצרכנים בדבר הטעיה שמתבצעת על-ידי חברת מוצצים בע"מ בדבר זכותם לביטול עסקה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציאה בימים האחרונים דרישה לחברת "מוצצים בע"מ" לשנות או להוריד לאלתר את ההתניה המטעה בחוזה שמוסרת החברה לצרכן בעת ביצוע העסקה. על-פי הודעת הרשות, סעיף 2 בטופס הנמסר לצרכנים המזמינים או רוכשים מוצרי ריהוט מהווה הטעיה לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, שכן הסתמכות העוסק על מסמך המצהיר כי לצרכן זכות פחותה מזו האמורה בחוק, מהווה הטעיה בפרט מהותי בעסקה.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבקשת ליידע את ציבור הצרכנים בדבר הטעיה שמתבצעת על-ידי חברת מוצצים בע"מ בדבר זכותם לביטול עסקה. על-פי בדיקת הרשות ותלונות שהגיעו לפתחה, בטופס "תנאים נלווים לרכישת מוצרים בהזמנת לידה" שנמסר לצרכנים על-ידי החברה, כתוב בסעיף 2 כי שינוי או ביטול מוצרי ריהוט אפשריים עד שבוע מיום ההזמנה ולאחר מועד זה לא יתקבל החזר כספי עבור מוצרי הריהוט.
הרשות תפעל בחומרה
ברשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן מציינים כי תנאי זה מנוגד לחוק הגנת הצרכן (ביטול עסקה) תשע"א - 2010. על-פי הודעת הרשות, במקרים אלו זכאי הצרכן לבטל את הרכישה בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין ומבהירים כי על-פי החוק ריהוט אשר הוזמן וטרם סופק לצרכן, קיימת לגביו הזכות לביטול עסקה וזכות השבה כספית.
על-פי סעיף 36 לחוק, הוראות חוק הגנת הצרכן חלות על-אף כל ויתור או הסכם נוגד שעוסק (במקרה הזה - החנות) מסכם או חותם עם הצרכן, כך שהוראה כגון סעיף 2 בטופס הנמסר לצרכנים על-ידי החנות, חסר תוקף משפטי וקיימת לצרכן הזכות לדרוש את זכותו. זאת ועוד, סעיף 2 לטופס מהווה הטעיה לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן ולסחר הוגן שכן הסתמכות העוסק על מסמך המצהיר כי לצרכן זכות פחותה מזו האמורה בחוק, מהווה הטעיה בפרט מהותי בעסקה והיא מהווה תנאי לביטול של העסקה (אמור בסעיף 2(א)(21) לחוק).
הרשות להגנת הצרכן הוציאה בימים האחרונים דרישה לחברה המפעילה את רשת החנויות "מוצצים בע"מ" לשנות או להוריד לאלתר את ההתניה בחוזה שמוסרת החברה לצרכן בעת ביצוע העסקה.
עו"ד תמר פינקוס הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "מדיניות העוסק לגבי ביטול עסקה אינה יכולה להתנות על הוראות החוק והתקנות בעניין ביטול עסקה. יתרה מכך - ככל שקיימת לצרכן זכות ביטול לגבי מוצר או מוצרים הנמכרים על ידה, על העוסק לגלות זאת במסגרת חובת גילוי מדיניות החזרת מוצרים כאמור בסעיף 4 ג לחוק הגנת הצרכן. הרשות תפעל בחומרה נגד עוסקים אשר יתנו בניגוד לחוק על זכויות הצרכן המוקנות לו על-פי חוק הגנת הצרכן. התניה מסוג זה, ולעתים אף החתמת צרכן על התניה מסוג זה מהווה הטעיית הצרכן. משעושה זאת עוסק כשיטה כלפי כלל הצרכנים הרוכשים בעסקו יש בכך הטעיה בנסיבות מחמירות הגוררת נקיטת הליכים מחמירים נגד העוסק".

תאריך:  03/03/2013   |   עודכן:  03/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זכותכם לבטל עסקה גם ברשת 'מוצצים'"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מבנים שונים של "זהב השוטים" שנמצאו בסלעים שגילם מעל 2,500 מיליון שנה נוצרו באוקיינוס קדמון בתהליכים ביולוגיים שונים
עידן יוסף
אומ"ץ טוענת כי החשדות למעשים אסורים במסגרת התפקדות חסידי קרעטשניף לבית היהודי עולים לכדי עבירה על חוק המפלגות וקבלת דבר במרמה
איתמר לוין
רפי עגיב, שהחזיק בעבר ב-8% ממניות הקבוצה, טען שלא יוכל לגבות בחזרה הלוואת בעלים בסך 2.3 מיליון שקל    ביהמ"ש קבע: טענותיו סותרות את אלו שהעלה בהליך אחר
אביתר בן-צדף
שתי נשים - קארול די-באטיסטה ושיילה צ'סטון - מתמודדות על התפקיד המתפנה
אביתר בן-צדף
המ"מ הסתער כמה פעמים, ושיפר עמדות, תוך חשיפת עצמו לאש המחבלים, כדי לשלוט טוב יותר על זירת ההיתקלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il