X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרסומת ה"זוכה" ב"אות הקלון" לפרסומת הסקסיסטית ביותר - קמפיין משרד התיירות בכיכובה של נועה תשבי משרד התיירות בתגובה: הקמפיין מציג נשים חזקות, דוגמת נועה תשבי
▪  ▪  ▪
נועה תשבי בפרסומת למשרד התיירות. מסר פסול ומיושן [צילום: יוטיוב]

קמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות הוכרז אתמול (יום ג', 5.3.13) על-ידי ועדת השיפוט של תנועת ויצו כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2012. הקמפיין, בכיכובה של נעה תשבי, קורא לישראלים להזמין אנשים מכל העולם לביקור בישראל. הבחירה מזכה את משרד התיירות באות קלון למפרסם הסקסיסטי, הניתן על-ידי ויצו במסגרת קמפיין שנתי לרגל יום האישה הבינלאומי (8.3.13).
האישה מוגבלת לתפקידה המסורתי
על-פי נימוקי הוועדה, הקמפיין של משרד התיירות משדר מסר פסול ומיושן לפיו נשים לא יכולות לבצע בהצלחה משימות "גבריות", הופך את האישה לאובייקט יפה המוגבל לתפקידו החברתי המסורתי ומציג את האישה באור נלעג ומגוחך. בפרסומת מצולמת גילת אנקורי שוכבת במארב, מטופחת, לבושה בשמלה, אך חובשת קסדה כשאר החיילים. נעה תשבי ניגשת אליה ובנימה פטרונית ומלגלגת אומרת לה: "לא ביקשנו ממך לשכב במארב... אבל יש משהו שאת כן יכולה לעשות בשביל המדינה...להזמין תייר".
בוורסיה אחרת רואים אישה מנסה לחפור באדמה ללא הצלחה ובחוסר אונים עד שמוסבר לה שהיא בסך-הכל מתבקשת להזמין תייר. לטענת הוועדה, חמורה בעיקר העובדה שמדובר בקמפיין ממשלתי שכבר הפך למסורת סקסיסטית רבת-שנים של משרד התיירות - מסורת המשקפת יחס מבזה כלפי נשים. "בעבר בחרו משרד התיירות והחוץ להראות לעולם דוגמניות יפות וחטובות בסצנות פרובוקטיביות", נטען בנימוקים.
המהות הנשית מתמצית בלהיות סקסית
בויצו סקרו בשבועות האחרונים אלפי פרסומות ומתוך 50 שעלו לשלב הסופי דירגה הוועדה את הפוגעניות ביותר. אחרי קמפיין משרד התיירות, דורג הקמפיין של בנק הפועלים - "כלים חדשניים לניהול ההוצאות" (עם ארז טל ועלמה זק) (גיתם BBDO). במקום השלישי - לי קופר - "CRAVE FOR JEANS" (ענבר-מרחב-ניסן), במקום הרביעי - אופנת קסטרו - "LINGERIE" (ראובני פרידן), במקום החמישי - וניש קליה - "הכוח הוורוד שמנצח כתמים" (EURO.IL), ובמקום השישי - LADY AIG - "נשים משלמות פחות על ביטוח רכב" (אדלר חומסקי & ורשבסקי).
לדברי שרון צ'רקסקי, מנהלת תחום קשרי ממשל בויצו ומנהלת קמפיין "אות הקלון", הדבר המדאיג ביותר הוא חלחול סטריאוטיפים מבזים לקמפיינים הפונים לנערות ולנערים, לפיהם המהות הנשית מתמצית בלהיות סקסית ומפתה, והאישה נועדה לשימוש הגבר. לדבריה, קמפיינים אלו עושים מניפולציות על הנוער ומקבעים תפישת מציאות מעוותת לגבי "תפקיד" האישה ביחסים זוגיים.
ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "הצטערנו לשמוע על דעתן של חבר השופטות. עם זאת, אנחנו לא מסכימים עם הביקורת. הקמפיין מציג נשים חזקות, דוגמת נועה תשבי - אישה עצמאית כלכלית ובעלת דעות ברורות, בטוחה בעצמה ואסרטיבית. גם השחקניות גילת אנקורי ושירי דגני, הינן בעלות תדמית של נשים חזקות ועצמאיות.
"הקמפיין מובל על-ידי נשים מתוך אמונה שנשים הן סוכנות שינוי ומניעות לפעולה. אנחנו במשרד התיירות מאמינים כי חלק מחוזקה של האישה הוא החופש להיות מי שהיא רוצה להיות, גם אם דמות זו לא עונה על סטיגמות פמיניסטיות.
"מעבר לכך, מסקרים שערכה גיאוקרטוגרפיה ואשר פורסמו בעיתונות עלה, כי הפרסומת הייתה אחת הפרסומות האהובות והזכורות בתקופה האחרונה".

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2012
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין קשר בין הכתוב לבין הפרסומת
גבר  |  6/03/13 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מטוסי ריסוס יצאו בשעות הבוקר המוקדמות לרסס מאות דונמים נגועים בארבה בדרום הארץ    הרוח הצפונית-מערבית צפויה לשאת את מיליוני החגבים לכיוון הגבול עם ירדן
מחלקה ראשונה
מעל ל-60% מהנשים נפגעות על-ידי גבר בכיר מהן במקום העבודה    ברוב המוחלט של המקרים לא קרה דבר לפוגע
איתמר לוין
דכנר טען שהבקשה הופנתה אליו ב-3.10.02 - אך אולמרט היה אז בחו"ל    הפרקליטות לא בדקה את רישום הכניסות והיציאות, למרות שבמקרה אחר הוכח שדכנר ייחס לעצמו פעולה כאשר היה בחו"ל
איתמר לוין
דכנר הציג מסמך לפיו אולמרט ביקש להעניק לאחיו יוסי 500,000 שקל והוא סיכם על כך עם צ'רני    המסמך ותוכנו הופיעו רק בעיצומה של העדות שמסר דכנר במשטרה    שני קציני משטרה שוחחו על האפשרות להזיז את המסמך למיקום "מתאים" יותר
עידן יוסף
היום לפני 56 שנה עברה המדינה האפריקנית הראשונה שהכירה בישראל מידיים בריטיות לידי התושבים בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il