X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש מותח ביקורת חריפה על התנהלותה של עיריית בת-ים בהקצאת מגרש להקמת ישיבה: פעלה בניגוד לחוק, בניגוד לנוהלי משרד הפנים ובניגוד לנהלים שלה עצמה
▪  ▪  ▪
לחיאני. "מישהו מתנגד? הלאה" [צילום: פלאש 90]

עיריית בת-ים העניקה בצורה בלתי תקינה בעליל קרקע להקמת ישיבה, תוך מעורבות פעילה של העומד בראשה, שלומי לחיאני. כך קובעת (יום ד', 6.3.13) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
מדובר בקרקע בסמטת הכרמל בעיר, אשר הוענקה בחינם בשנת 2005 לעמותת "ישיבת כולל אברכים בית יעקב", תוך פינוי של שני גני-ילדים שפעלו במקום. אגמון-גונן פותחת את פסק דינה, בו קיבלה את עתירתם של רבים מדיירי הרחוב, בקביעה לפיה "בדרך פעולתן של העירייה והוועדה המקומית אכן נפלו פגמים רבים, המשקפים מינהל ציבורי בלתי תקין באופן חריג". אגמון-גונן מצאה, כי תהליך ההענקה החל בישיבה בראשותו של לחיאני, והלה גם הביא להארכה שלא כדין של היתר הבנייה שניתן לעמותה.
אגמון-גונן מונה שורה של פגמים חמורים בהתנהלותה של העירייה: העדר פרסום כחוק של ההקצאה ותוכנית הבנייה, הפרה בוטה של נוהל הקצאת נכסים ציבוריים, העדר פרוגרמה שתאפשר לבחון את סבירות ההקצאה, העדר נתונים בנוגע לצורכי התושבים ועמדותיהם, ואי-עמידת העמותה בתנאים שנקבעו להקצאת הקרקע.
עוד מותחת אגמון-גונן ביקורת קשה על כך שהעירייה המשיכה לפעול לטובת העמותה גם לאחר שהחל ההליך המשפטי בעניין. לאחר הגשת העתירה שבה העירייה ואישררה את ההחלטה, בלא לקיים דיון ראוי ובלא לבחון את הנתונים ואת טענות השכנים. לאחר סקירה קצרה של היועצת המשפטית, עו"ד חנה כהן-מוצו, אמר לחיאני: "אני מציע לאשר את זה שוב, תוך כדי שאנחנו מגבילים את זה בזמן". הוא הוסיף עוד חמישה משפטים וסיכם: "מישהו מתנגד שנאשר לבית יעקב את ההקצאה? הלאה".
על כך אומרת אגמון-גונן: "אם בית המשפט לא יבטל כליל את החלטת הרשות במקרה כזה, יהיה בכך איתות ברור שהרשות רשאית לעשות כמעט ככל העולה על רוחה, תוך סטייה מהותית ואי קיום הוראות החוק והוראות נוהל, הן של משרד הפנים, הן שלה עצמה". היא מוסיפה: "האמור מהווה תעודת עניות, בלשון המעטה, להתנהלות רשות מקומית בישראל, עיריית בת-ים, המשמשת כגוף נבחר ונאמן הציבור בכל פעולותיו... ההשלכות של מקרה כגון זה שלפני הן חמורות, מאחר שהן חותרות תחת אמון הציבור ברשויות השלטון".
אגמון-גונן הורתה להעביר העתק מפסק דינה למבקר המדינה ולמבקר עיריית בת-ים, וחייבה את העירייה בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל.

תאריך:  07/03/2013   |   עודכן:  07/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחיאני הוביל הקצאה פסולה לעמותה חרדית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה ההיגיון בקנס לעירייה במקום
אלון_  |  7/03/13 12:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בחוות דעת של שריפי נטען, כי קורבנות שואה רכשו קרקעות בעמק חפר ובהתבסס עליה הגישו יורשיהם תביעה - אך בית המשפט קבע שאין כל הוכחות לרכישה זו
איציק וולף
יו"ר יש עתיד מותח ביקורת על הליכוד וטוען כי הפרחת השמועות אודות התעקשות שלו ושל נפתלי בנט על תיקים מסוימים היא ספין    "שנינו מאמינים בחשיבות הממלכתיות ולא היינו מציבים אולטימטום לראש ממשלת ישראל"    "את יש עתיד לא מעניינות כורסאות השרים אלא המהות"
איתמר לוין
מקורבו של אולמרט, דניאל אברהמס, השתתף במימון הגנתה של זקן בפרשות ראשונטורס וטלנסקי - בהן נמנעה מלהעיד; שתיקתה של זקן סייעה לזיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי    דוברו של אולמרט: לא היה לו קשר למימון ההגנה
איתמר לוין
חדרנית בבית המלון דן קיסריה טענה שנחבלה קשות בשל צניחת מעלית - אך בית המשפט קבע שהאירוע כלל לא התרחש
איציק וולף
נשיא מועצת הביטחון של האו"ם קרא לשחרור מיידי של 20 חיילי כוח אונדו"ף שנשבו בידי ארגון מורדים סורי בשטח המפורז בין סוריה לישראל    "כעת נערכות שיחות ואנחנו מקווים שהם ישוחררו מייד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il