X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הקהיליה הבינלאומית מעריכה בחסר את יכולתנו" "אירן הקטינה את מלאי האורניום המועשר מ-180 ל-150 קילו, הם במצוקה" "אם ארה"ב תעודד מרי אזרחי לאחר הבחירות באירן ביוני, יתכנו שינויים" "האו"ם הוא בועה, דיפלומטיה וירטואלית"
▪  ▪  ▪
איילון. אין טעם להתנצל בפני טורקיה [צילום: פלאש 90]

"ישראל תוכל לטפל לבדה באיום האירני, אם יהיה צורך בכך ויש לנו יכולת לפעול לבד". כך אמר (8.3.13) סגן שר החוץ לשעבר,דני איילון. הוא דיבר במפגש הדו-שבועי של המועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב. איילון הוסיף ואמר: "גם הגנרל האמריקני דמפסי, שאמר בעבר שאיננו יכולים לפעול לבד, שינה את דעתו".
על מה שתיאר כ"קהיליה הבינלאומית" אמר איילון: "הקהיליה מעריכה בחסר את היכולת שלנו. היא מעריכה יותר מדי את היכולת ההגנתית של אירן".
סגן שר החוץ לשעבר ציין כי הקו האדום של ישראל הוא שלאירן יהיו 260 קילו אורניום מועשר, המספיקים לייצר פצצת אטום אחת. "הם הגיעו ל-180 קילו. לאחר מכן הפכו 30 קילו לתחמצות, והמלאי שלהם ירד ל-150 קילו. הם נזהרים".
עוד אמר איילון, כי ישראל מפתחת כנגד האיום האירני "מערכות הגנה ואחרות". הוא לא פירט למה כוונתו במילה "אחרות". הוא אמר עוד: "יש לנו מערכת מודיעין טובה בנושא זה. העשרת אורניום אי-אפשר להסתיר".
מצפה לתמיכה אמריקנית במרי אזרחי באירן
תחזיתו של איילון לחדשים הקרובים: "באירן יש כיום מצוקה כלכלית. כולם מצפים ל-14 ביוני, יום הבחירות לנשיאות אירן. לא שזה משנה משהו לגבי הנושא הגרעיני, כי מי שקובע הוא המנהיג הדתי עלי חמיאני ולא הנשיא. אבל חשוב לזכור, שבבחירות הקודמות, לפני ארבע שנים, היה מרי אזרחי נגד הממשלה. המורדים חיכו לעזרה כלשהיא מצד ארה"ב, אבל היא "ישבה מהצד ואמרה שזהו ענין פנימי שלהם. אם הפעם תהיה פעילות מסוימת מצד ארה"ב ומדינות אחרות- יתכנו שינויים!"
סגן שר החוץ לשעבר אמר עוד: "בעבר הייתה מחלוקת בינינו לבין ארה"ב. לדעתם, הקו האדום היה יצור פצצה אטומית אחת. לדעתנו, הקו האדום הוא היכולת לפתח פצצה כזו. כיום אין חילוקי דעות בינינו. לארצות הברית יש יכולות בעניין זה, והנשיא אובמה גם הבטיח לאמריקנים -לא לנו דווקא - עולם לא גרעיני".
דני איילון דיבר בשבחו של שר ההגנה האמריקני החדש, הייגל, ואמר כי "הוא ידיד ישראל".
בנושאים אחרים אמר סגן שר החוץ לשעבר:
  • ביקור אובמה: "מטרת הביקור היא לנסות ולהניע מחדש את המו"מ עם הפלשתינים, בחסות עבדאללה מלך ירדן. אינני שולל אפשרות שתהיה בעמאן פגישה מרובעת בין נתניהו, אבו מאזן, אובמה והמלך עבדאללה".
  • המו"מ עם הפלשתינים: "כיום אי-אפשר להגיע להסכם קבע, בגלל הבדלים עמוקים בין הצדדים. אני מציע לקדם מהלך של הכרה מול הכרה -ישראל תכיר במעמד של מדינה באו"ם לרשות הפלשתינית, והם יכירו בישראל כמדינת הלשום של העם היהודי. לפלשתינים חשובה ההכרה מצב ישראל ולא מצד 140 מדינות באו"ם".
  • התקרית עם השגריר הטורקי: "זו הייתה אי הבנה, נאלצתי לקבל אותו לשיחה לא בלשכתי במשרד החוץ, אלא בחדר בכנסת. יש שם ספות נמוכות וכסאות גבוהים, וכך התקבל הרושם הלא-נכון".
  • היחסים עם טורקיה: "הצעתי נוסח, שמצדנו יראה כהבעת צערו, והטורקים יוכלו לראות אתו כהתנצלות. אבל הם לא מוכנים לקבל זאת . הם אינם רוצים בהסדר אתנו. ראש ממשלת טורקיה ושר החוץ שלו דאוטולו - שהוא אולי מצאצאי היהודים השבתאים - רוצים להגיע למעמד של מעצמת-על, ואינם רוצים בתיקון היחסים עם ישראל. אין טעם להתנצל, כי זה לא יתן דבר".
  • האו"ם הוא בועה, דיפלומטיה וירטואלית. יש חשד שכספים עוברים שם בין מדינות. למשל, משלמים בעד קולות לבחירת משרת נשיא העצרת".
  • פוליטקיה פנימית: "יש לבטל את הבחירות הפנימיות במפלגות כמות שהן כיום. שני פתרונות אפשריים: פריימריז פתוחים, שבהם כל אזרח יכול להצביע פעם אחת, בעד כל מועמד של כל מפלגה, ללא רישום מוקדם. עדיפה השיטה הדנית, שבה, בבחירות לפרלמנט, הבוחר מצביע לא רק בעד מפלגה, אלא גם בעד מועמדיה".
  • סעודיה: "ב-2002 שלח אותי ראש הממשלה אריאל שרון, שהייתי יועצו, לנסות ולהפגש עם ממשלת סעודיה, כדי לנהל מו"מ על הצעתה לפתרון הסכסוך. הייתי בחדר אחד עם עבדול ג'אבר, שהיה יועץ מדיני למלך, אבל הוא סירב לפגוש אותי".

תאריך:  10/03/2013   |   עודכן:  10/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דני איילון: נוכל לטפל לבד בגרעין האירני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיזה דני אילון?פקידון נוכלני!!
גימי-יהודי מיהודה  |  10/03/13 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מאמן השוערים לא הורשע ויבצע 250 שעות שירות לתועלת הציבור    סדרן בקבוצה נדון למאסר על תנאי    השניים ישלמו 3,000 שקל כל אחד לעלי חטיב ממכבי חיפה
מירב ארד
חברת התעופה נערכת להטסת כ-100 אלף ישראלים במהלך החג    היעדים הפופולריים ביותר: אירופה הקלאסית, בנגקוק וארצות הברית
זיו אברג'יל
לפני אשקלון (19:45) מאמן ראשל"צ הזהיר משאננות
איתמר לוין
אחיו של מהנדס העיר ירושלים לשעבר קיבל משמואל דכנר 130,000 שקל ללא הסבר וללא היכרות קודמת    רוזן בציניות: כמובן יש לכם מסמך שמדובר בהלוואה
איציק וולף
המשא-ומתן הקואליציוני בין הליכוד ליש עתיד יתחדש אחר-הצהריים    בפגישה הלילה לא הושגה הסכמה על זהות שר החינוך הבא    נוכחות דלה של שרי הליכוד המאוכזבים בישיבת 'שרינו' לפני ישיבת הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il