X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יותר ממחצית החולים סובלים מנוקשות הבוקר למעלה משעה מספר אנשים מפורסמים התמודדו בעבר וחלקם מתמודדים כיום עם דלקת מפרקים שגרונית, ביניהם פרידה קאלו, אדית פיאף, ג'יימס קוברן ואף הזמרת ליידי גאגא שביטלה לאחרונה מספר הופעות בגלל ביטויי המחלה
▪  ▪  ▪
ליידי גאגא. גם היא [צילום: יח"צ]

עמותת ענבר הפועלת לרווחת החולים במחלות ראומטיות יזמה לאחרונה סקר באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך בקרב 115 חולי דלקת מפרקים הסובלים כיום מנוקשות בוקר ובקרב כ-90 חולים אשר סבלו בעבר. בסקר נמצא כי 50% מהחולים הסובלים מנוקשות בוקר סובלים ממנה למעלה משעה. אחוז זה היה גבוה יותר ועמד על 80% בקרב אלו שסבלו בעבר. הסקר נערך לרגל אישורה של תרופה חדשה, בעלת מנגנון ייחודי, המפחיתה את נוקשות המפרקים בבוקר ומשפרת את תפקוד הבוקר של החולים הנקראת לודוטרה (Lodotra).
דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אוטואימונית כרונית הגורמת למערכת החיסון לתקוף את המפרקים והרקמות וכתוצאה מכך להוביל לדלקת המלווה בכאבים, נפיחות ונוקשות מפרקים. המחלה עלולה להגביל את החולים עד כדי אובדן הניידות והפיכת פעילויות יומיומיות לקשות יותר ויותר עקב הרס המפרקים ונוקשות הבוקר, הבאה לידי ביטוי בכאב, בהגבלה בתפקוד ובקושי בהפעלת המפרקים בשעות הבוקר.
מספר אנשים מפורסמים התמודדו בעבר וחלקם מתמודדים כיום עם דלקת מפרקים שגרונית, ביניהם פרידה קאלו, רנואר, הצייר פאול קליי, אדית פיאף, ג'יימס קוברן, קת'לין טרנר, לוסיל בול ואף הזמרת ליידי גאגא שביטלה לאחרונה מספר הופעות בגלל ביטויי המחלה.
כ-80% מהחולים שסובלים כיום מנוקשות בוקר דיווחו כי הנוקשות גורמת להם להיות כמעט שלא פעילים בבוקר. בקרב אלו שסבלו מנוקשות בוקר בעבר האחוז היה גבוה יותר ועמד על 90. עוד נמצא, כי החולים הסובלים מנוקשות בוקר מתקשים מאוד לבצע פעולות יומיומיות. כ-80% מהם מתקשים לקום מהמיטה, 40% מתקשים להתלבש בבוקר ו-19% מתקשים לצחצח שיניים או להתרחץ. אחוזים אלו גבוהים יותר בקרב חולים שסבלו בעבר מנוקשות בוקר ועומדים על 84%, 62% ו-37% בהתאמה.
למעלה ממחצית החולים נאלצים להיעזר בקרובי משפחה בביצוע פעילויות יומיומיות ול-90% נוקשות הבוקר משפיעה על תחילת יום העבודה. עוד נמצא, כי נוקשות הבוקר משפיעה לא רק על רמת התפקוד בבית, אלא גם על יכולת העבודה וההשתכרות. מחצית מהחולים הסובלים מנוקשות מפרקים בבוקר אינם עובדים כלל ו-70% מהם דיווחו כי נוקשות הבוקר היא הסיבה לכך. כמחצית מהחולים דיווחו כי הם קמים מוקדם יותר כדי להגיע לעבודה בזמן וכשליש מהם שינו את שעות עבודתם.
74% מהסובלים בסקר מטופלים בתרופות, אך משך הזמן שארך לתרופות אלו להשפיע הוא כארבעה שבועות. הזמן הממוצע עד להתחלת השפעת התרופות אצל חולים שסבלו בעבר מנוקשות בוקר היה גבוה יותר וארך שמונה שבועות. בסקר נמצא כי ל-83% מהסובלים ישנה נכונות לנסות להשתמש בתרופה שמפחיתה את נוקשות הבוקר בזמן קצר יותר מהתרופות הקיימות ובעלות סבירה.
61% מחולי RA דיווחו על נוקשות וכאבי בוקר, הגורמים לסבל בדרגות שונות. במחקר שבדק את השפעת נוקשות המפרקים בבוקר על פרישה מוקדמת ממקום העבודה נמצא שכ-12% מהחולים שסבלו מנוקשות בוקר נאלצו לצאת לפרישה מוקדמת מהעבודה. מסקנת החוקרים הייתה שלנוקשות בוקר חמורה יש השפעה משמעותית על ההחלטה לצאת לפרישה מוקדמת מהעבודה.

הקלה משמעותית
התרופה מפחיתה משמעותית את משך נוקשות הבוקר של המפרקים בחולי דלקת מפרקים שגרונית ומאפשרת להם לחזור ולהיות פעילים על הבוקר
▪  ▪  ▪

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/03/2013   |   עודכן:  10/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולי דלקת מפרקים יוצאים לפרישה מוקדמת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן ברטל
הבועה בת"א מול הלאומנות בבירה. יש מי שסולד משתיהן
רועי גלדסטון
פרסום ראשון: אקס מכבי ת"א עשוי להחליף את סמית'
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה דחתה בקשה של ריבלין לפגישה עם נתניהו    ראש הממשלה שוחח עמו בטלפון והודיע לו שלא יתמוך בו    הרקע: כעס של נתניהו על התבטאויות של ריבלין נגד הקואליציה    מקורבי ריבלין: "נתניהו הדיח אותו וריבלין מבין את זה"
יפעת גדות
יצמצם באופן ניכר זיהומים ומחלות    שינוי האופן בו מטפלים בפגרי עופות וצמצום הנזקים הפוטנציאלים
אלעזר לוין
11,300 שקל למ"ר משרדים במצב מעטפת בתל אביב    הקונים: משקיעים פרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il