X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסכם פשרה בתביעה נגד עירית נס ציונה התושבים יקבלו החזר ארנונה על 0.75 מ"ר מדירתם בעלי דירות יקבלו החזר של 31-22 שקל, ובעלי עסקים יקבלו החזרים גדולים יותר סניף בנק - עד 800 שקל "אור ירוק" לעוד תושבים
▪  ▪  ▪
תקדים שעשוי לסייע גם בערים אחרות [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

עיריית נס ציונה תחזיר לתושבים ולבעלי העסקים בעיר מאות אלפי שקלים. זוהי משמעות הסכם פשרה בתביעה שהגיש תושב העיר כפיר שטרסר נגד העירייה. בית המשפט המחוזי בתל אביב הכיר בתביעה כייצוגית, ואישר את הסכם הפשרה. אי לכך, תחזיר העירייה עשרות או מאות שקלים מהארנונה לחלק גדול מהתושבים, כמפורט בהמשך.
צו הארנונה של העירייה קובע, שיש לשלם ארנונה "על כל מטר רבוע או חלק ממנו". התוצאה היא, למשל, שמי ששטח דירתו 90.2 מ"ר, ישלם ארנונה כאילו שטחה הוא 91 מ"ר. התובע טען, שהוראה זו מנוגדת לחוק ההסדרים. עיריית נס ציונה דחתה את התביעה. אולם בית המשפט קבע, בדיון על אישור הסכם הפשרה, כי "על פניו נראה, שלתביעה היו סיכויים טובים ברמה העקרונית".
הסכם הפשרה קובע, שהעירייה תחזיר לכל תושב או בעל עסק בעיר, ששטח הדירה או העסק שלו איננו במטרים רבועים שלמים, סכום השוה לארנונה ל-0.25 מ"ר, כפול שלוש שנים. בנוסף, התחייבה העירייה לגבות משנה זו ואילך את הארנונה אלא לפי השטח המדויק, ולא "לעגל" את השטח כלפי מעלה. העירייה חתמה על ההסכם "מבלי להודות בטענות המבקשים".
הארנונה לדירות לשנת 2010 נעה בין 31 ל-42 שקל למ"ר. לכן, יקבלו חלק גדול מהתושבים החזר של 31-22 שקל.
הסכומים גבוהים בהרבה לגבי עסקים: ההחזר לבתי עסק יכול להגיע לכ-60 שקל, ולאולמי שמחות ותחנות דלק לכ-80 שקל. המרויחים הגדולים יהיה סניפי בנקים וחברות ביטוח, שכל אחד מהם עשוי לקבל עד 800 שקל.
החזר הכספים ייעשה על-ידי זיכוי חשבונות הארנונה של התושבים ובעלי העסקים, ככל הנראה תוך חודשיים. המפסידה היא כמובן העירייה, שתחויב להחזיר לתושבים ולבעלי העסקים מאות אלפי שקלים, ואולי יותר. בנוסף, ביטלה עיריית נס ציונה את החיוב לפי מטרים רבועים שלמים, ותחשב את הארנונה מכאן ולהביא על-פי השטח המדויק. הדבר יקטין את הכנסותיה.
בית המשפט קבע כי שטרסר והתובעים היצוגיים האחרים אומנם אינם מקבלים את מלוא הסכום שדרשו, אך ההפרש קטן. בנוסף, הם ישלמו כאמור ארנונה מופחתת מכאן והלאה.
בית המשפט עדיין לא קבע מהו הגמול שיקבל שטרסר, ומהו שכר הטרחה שעיריית נס ציונה תחויב לשלם לעורכי הדין שלו. עניינים אלו ידונו בנפרד.
אור ירוק לתושבי ערים אחרות
חשיבותו של פסק הדין, בין היתר, שהוא נותן "אור ירוק" לתושבי ערים אחרות לתבוע את העיריות, במקרים דומים. נראה, שכדאי לתושבים ולבעלי העסקים לבדוק, האם גם בעירם קובע צו הארנונה, שמעגלים את שטח הדירה או בית העסק למ"ר הקרוב כלפי מעלה. במקרה כזה, ואם אכן "מעגלים" להם את שטח הדירה או בית העסק, כדאי להם לכאורה להגיש תביעה נגד העירייה. הם יכולים להיעזר בתביעה ובפסק הדין במקרה האמור, בתיק 21549-05-11, שטרסר נגד עירית נס ציונה, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

תאריך:  11/03/2013   |   עודכן:  11/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נס ציונה תחזיר מאות אלפי שקלים לתושבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אם לתלמיד בכיתה א' בבית ספר יסודי בפתח תקוה התלוננה על התעללות בו מצד מורה בבית הספר    כשביקש לצאת לשירותים נאמר לו שישים טיטול או "שישים פקק על הבולבול"    בהזדמנות אחרת משכה המורה באזנו    מנהלת בית הספר: אני לא יודעת על מה אתה מדבר    משרד החינוך: לאור הטענות הקשות נשלחה המפקחת לערוך בדיקה מיידית
מירב ארד
המיתוג החדש כולל השקת שפה חזותית חדשה תחת הסלוגן "בקיצור, AM:PM", קמפיין פרסומי בעלות של 1.5 מיליון שקלים והשקת מועדון לקוחות חדש
איציק וולף
רב-פקד חיים חלפון, קצין בכיר במחוז חוף במשטרה, יצא בנהיגה פרועה תוך שהוא מסכן אזרחים    לאחר מרדף נעצר רכבו במבואות הדרומיים של חיפה    המשטרה: החומר בעניין הקצין הועבר לטיפול הגורמים המוסמכים
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את הפחתת עמלות ההפצה שמשלמות קרנות הנאמנות לבנקים    יו"ר רשות ני"ע הודיע שמנהלי הקרנות התחייבו בפניו שהם יפחיתו את דמי הניהול שהם גובים מהמשקיעים באותו שיעור שבו יופחתו להם עמלות ההפצה
מירב ארד
233 אלף מבקרים בפברואר 2013 - בדומה לפברואר 2012    עלייה של 52% בביקורי יום ועלייה של 200% בביקורי אוניות שיט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il