X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אדגר קוסטינר סיפר על שיחה קשה בינו לבין דכנר בה הטיח בו דברים על עדותו ובין היתר טען שניפח את חלקו של רבין רוזן מציע לתביעה להוריד "פרקים שלמים" כגון נושאי התכנון
▪  ▪  ▪
דכנר. "יכבה שריפה ויצית ארבע" [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, לוחץ (יום ג', 12.3.13) על התביעה במשפט הולילנד להוריד "פרקים שלמים" מפרשת התביעה. לדבריו, אם תוריד התביעה פרקים אלו - הוא לא יאפשר לנאשמים להעיד עליהם, וכך יתקצר המשפט. התובע, עו"ד יוני תדמור, השיב שהפרקליטות טרם הגיעה להחלטות. רוזן לא אמר האם הערתו נובעת מפטירתו של שמואל דכנר, אך הציע בין היתר לקצר בנושא היבטי התכנון והבנייה של הפרויקט.
אדגר קוסטינר העיד, כי דכנר העביר באמצעותו לפעיל הליכוד עמרם בניזרי מעטפות ובהן כסף במזומן. הוא אמר, כי מדובר היה בחמש-עשר פעמים במשך מספר חודשים באמצע שנות ה-90, בהן העביר בכל פעם עשרות אלפי שקלים.
קוסטינר הוא בן-דוד מדרגה שנייה או שלישית של דכנר, והשניים היו נפגשים במשרדו של דכנר פעם-פעמיים בשבוע. קוסטינר גם יצר את ההיכרות בין דכנר לבין בניזרי, חבר מרכז הליכוד, שאמור היה לסייע בקידום פרויקטים ובהם הולילנד.
"יש דברים שלא שואלים"
השופט דוד רוזן תהה האם קוסטינר שאל על טיב ההעברות, וקוסטינר השיב: "יש דברים שלא שואלים". רוזן: "אם לא שואלים, אז סימן שיודעים". קוסטינר: "או שלא מעניין". רוזן: "אתה נוסע עם עשרות אלפי שקלים לירושלים; יש דבר יותר מעניין מזה?". מאוחר יותר העיר רוזן, כי מי שיודע שהוא מעביר שוחד - עובר גם הוא עבירה פלילית. קוסטינר השיב, כי יש דברים שיודעים מכורח הנסיבות.
קוסטינר העיד, כי באחד המקרים נתן את המעטפה לבניזרי בנוכחותו של מתי חותה, שהיה אז יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, וכי במקרה אחר פגש את חותה בניחום אבלים בביתו של בניזרי. דכנר טען ששיחד את חותה ב-350,000 דולר, אך חותה לא הועמד לדין.
"לא היה ולא נברא"
בתשובה לשאלות סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, אמר קוסטינר, כי חותה לא ראה את העברת הכסף לבניזרי. בעימות בין קוסטינר לבניזרי במשטרה, הכחיש האחרון את קבלת הכספים. בניזרי לא הועמד לדין והוא איננו עד תביעה. בעדותו במשטרה גם אמר קוסטינר, כי דכנר מעולם לא סיפר לו על תשלומים לאהוד אולמרט ולשולה זקן, ותשובתו אף סומנה בשלושה סימני קריאה.
לדברי קוסטינר, הוא התבקש בידי דכנר לתרום 5,000 שקל לקמפיין הבחירות של אולמרט בשנות ה-90 ודכנר החזיר לו את הכסף. הוא התבקש גם לגייס תרומות זהות מאנשים נוספים, כדי שלא לעבור את תקרת התרומות המותרת לכל תורם. דכנר העיד, כי הוא החזיר את הכסף לתורמים.
בחקירתו הנגדית בידי עו"ד יובל גבעון, סניגורו של מאיר רבין, אישר קוסטינר, כי הכיר את בניזרי לפני שהכיר את רבין אצל דכנר, וכי רק לאחר מכן למד שהשניים קרובי משפחה. גבעון ציטט מעדותו של דכנר במשטרה, לפיה קוסטינר הוא שביקש ממנו להעסיק את רבין, וקוסטינר ענה: "לא היה ולא נברא". הוא גם הכחיש את דבריו של דכנר, לפיהם ידע שבניזרי גנב חלק מהכספים שהעביר לו.
"הטחתי בו דברים קשים"
עו"ד גיל פרידמן, המייצג את חברות הולילנד של צ'רני, ציין שדכנר אמר בהליך משפטי בשנת 2007 על קוסטינר שהוא "איש הכספים של העולם התחתון ברמלה". קוסטינר הגיב בתדהמה, הכחיש את הדברים מכל וכל, והעיר ש"אם זה היה נכון, מצבי הכלכלי היום היה שונה". קוסטינר סירב לומר מה אמר לדכנר בפגישתם לפני שנה וחצי, ולאחר מכן אמר בקול חנוק ש"הטחתי בו דברים קשים, למה הוא מנפח, למה הוא משקר, למה הוא מסלף. זה חרה לי, לאור השאלות שנשאלתי, לאור מה שדיברו במשפחה. אתה רוצה להציל את עורך על חשבונם של אחרים? תהיה ישר עם עצמך".
רוזן: "מה הוא ענה לך?". קוסטינר: "אני לא זוכר. זה היה בסערת רגשות". רוזן: "לא אהבת שהוא הלך להיות עד מדינה?". קוסטינר: "הוא בחר בדרך שלו - בסדר, אבל שלא ישקר ולא יסלף. אני צריך להגיע לחקירה בגללו? כשהוא חזר מלונדון, הכנסתי אותו לעסקה כדי שהשם שלו יתנוסס בעיתון שהוא עשה קאמבק. אמרתי לו: אתה רוצה להיות דון קישוט? אין לך סנצ'ו פנשו, אין לך חמור לבן". רוזן: "מאיפה ידעת שהוא לא סיפר את כל האמת?". קוסטינר: "היו כל מיני התלחשויות במשפחה. הוא ניפח דברים".
רוזן: "אתה מדבר בסערת רגשות. בוא תשתף אותנו". קוסטינר: "אני מצטער שאני אומר את זה, כי הוא לא בחיים. אף פעם, גם בעיני המשפחה, הוא לא היה ידוע כאדם ישר ב-100%. תמיד ידענו שאם הוא אומר משהו, אז יש מאחורי זה משהו. לא רוצה לשקר עבורך, לא רוצה, לא מתאים לי. התנתקתי מכל הדבר הזה [מדכנר]. הבטחות והבטחות והבטחות, ואדי תעשה, ואדי פה ואדי שם. כל החיים בית-ספר ובסוף אנחנו מתים טיפשים. אתה לא מצפה מאדם, שכשהוא חזר מלונדון הוא היה בגובה האפר, ואתה מנסה להחזיר אותו".
עוד אמר קוסטינר, כי התנה עם רב-פקד דייוויד נודלמן, כי לא ייחקר לפני שיראה את רבין, ואז ראה את רבין יושב כאשר סוודר מכסה את ראשו. "זה חרה לי. אני יודע ששמואל ניפח והכניס את רבין לדברים שהוא לא היה קשור אליהם". רוזן: "מאיפה ידעת את זה?". קוסטינר: "מפליטת פה של שמואל באותה שיחה [לפני שנה וחצי]. אמא שלי ז"ל הזהירה אותי: תתרחק ממנו כמו מאש. חרה לי שהוא ניפח דברים על מאיר, כי בזה הוא אלוף. הוא יכבה שריפה אצלו ויצית ארבע אצל אחרים. [אצל דכנר] זה קודם אני, ואחר כך אני ובסוף אני. שאלתי אותו: למה הגעת למצב הזה. הוא אמר: לחצו אותי". עם זאת אישר קוסטינר, כי לא ידע מה אמר דכנר במשטרה, ולא מסר פרטים בהם לטענתו שיקר או ניפח דכנר.

תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  12/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  מתי חותה  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עמרם בניזרי  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-דודו של דכנר: הוא ניפח ושיקר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בלון נפוח
א.א.  |  12/03/13 10:54
2
אף עד מדינה איננו טלית תכלת
שמולקה  |  12/03/13 18:13
3
העד הזה הוא זבל כמו הנאשמים
שולטהייס  |  12/03/13 21:02
4
צביעות הטקבקיסטים של הפרקליטות
ש. בן ג.  |  12/03/13 22:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
יוסי אולמרט הכחיש בתחילת חקירתו שקיבל מדכנר 500,000 שקל - אך נאלץ להודות בכך    עומד בתוקף על כך שאחיו אהוד לא אמר לו דבר בנושא, אם כי אומר שהגיוני להניח שאחיו הוא שסיפר לדכנר על המצוקה אליה נקלע
איתמר לוין
לאחר שסירב במשך שנים לסייע ליוסי, נפגש איתו אהוד אולמרט בוושינגטון ב-1.4.2010 - ימים ספורים לפני תחילת החקירה הגלויה בפרשת הולילנד    לאחר שבועיים, בעיצומם של המעצרים, העביר לו 15,000 דולר
איתמר לוין
"טובים/מורכבים" - כך הגדיר יוסי אולמרט את יחסיו עם אחיו אהוד, אשר לדבריו "צעק וצרח עלי ואמר שהוא לא רוצה שאהיה איתו בקשר בנושא הזה" כאשר נודעה הסתבכותו הכספית
איתמר לוין
יוסי אולמרט טען, כי רק בחקירתו למד לדעת שטלנסקי העביר בשנת 2004 לחשבונו ברעננה סכום שכיסה את יתרת החובה שנותרה בו כאשר עזב את הארץ, שלושה חודשים קודם לכן
איתמר לוין
יצחק חלפון טען בחקירתו הנגדית, כי התרוצץ מבוקר עד ערב בענייניו של דכנר וכי מקובל לגבות תשלום גם בגין פרויקטים שאינם יוצאים לפועל    עומד על כך שלא השמיד שום חומר מהקלסרים של דכנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il