X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגיד פישר טוען כי יש לסדר את התקציב באופן מיידי, שכן אחרת "הממשלה תיאבק בכך מדי שנה ותצטרך למצוא כל פעם פתרונות, שלא יהיו נעימים ולא יהיו מועילים פוליטית" "העלאת הגירעון תחייב העלאת מיסים על העשירים... אין כל כך הרבה מהם כמו שנהוג לחשוב" מנכ"ל האוצר מתנגד להגדלת יעד הגירעון
▪  ▪  ▪
פישר. [צילום: כנס הרצליה]

על הממשלה להימנע מצעדים פופוליסטיים שטובים לציבור בטווח הקרוב אך ירעו לו בטווח הארוך - כך אמר (יום ד', 13.3.13) סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, במושב תחת הכותרת "מגמות במשבר הכלכלי העולמי" במסגרת כנס הרצליה ה-13 של המרכז הבינתחומי הרצליה.
פישר אמר כי מדינת ישראל מושפעת מאוד ממה שקורה בשאר העולם. "איננו יכולים לאפשר ששערי הריבית יהיו גדולים מדי. ישראל היא בת מזל שלא הייתה לה הברירה לסגור את עצמה מהכלכלה העולמית, הדבר אינו עושה שכל".
"הכלכלה הישראלית היא קטנה והייתה מוצלחת וחזקה ביותר. טוב שהמערכת הבנקאית לא לוקחת יותר סיכונים", אמר הנגיד. "הציבור בכל העולם אוהב להתלונן על הבנקים, אך חשוב שהמערכת הבנקאית תמשיך לקחת סיכונים בחשבון".
לדברי פרופ' פישר, "בטווח הקרוב הכלכלה הישראלית במצב טוב: שיעורי האבטלה בשפל של 30 שנים, האינפלציה פחות מ-2% וכל הבנקים עדיין במצב טוב. יש שיעור השתתפות גדל של האוכלוסיה בכוח העבודה, באוכלוסיה שאינה חרדית ואינה ערבית, השיעור יותר גבוה מבמערב אירופה. יחד עם זאת, אין ספק שבמגזר החרדי והערבי יש עדיין בעיה".
פישר התייחס לדיונים המתקרבים על תקציב המדינה ואמר, "מה שלא חיובי בעתיד של ישראל הוא מה שקורה לתקציב. אם הממשלה תדבוק בגבולות התקציב: מיסוי, יעדי הגירעון וכו', יהיה תקציב נייטרלי, דומה לזה של שנת 2012". לדבריו, "אנחנו יודעים מה לעשות, אך זה לא אפשרי פוליטית. אם לא נסדר את התקציב עכשיו, הממשלה תיאבק בכך מדי שנה ותצטרך למצוא כל פעם פתרונות, שלא יהיו נעימים ולא יהיו מועילים פוליטית".
לדבריו, "צריך להתוות תקציב חזק מספיק שאם נצטרך להרחיבו, לא נצטרך לגרד כספים ממקומות אחרים. חשוב להימנע מפופוליזם ולחשוב על הטווח הארוך בהקשר של היכן הכלכלה הזו חיה ומתקיימת. תמיד יותר קל לדחות דברים לשנה הבאה, אך על הממשלה להימנע מפופוליזם ולעשות דברים שטובים לציבור בטווח הקרוב אך מרעים לו בטווח הארוך".
לדברי הנגיד, כלכלת ארה"ב מתאוששת מהמשבר ומה שמבדיל אותה מהכלכלה האירופית הוא שארה"ב השתלטה על המשבר די במהירות. "עדיף לדעת את האמת כשיש לך מערכת בנקאית ששקועה עמוק בחובות ובבעיות. ארה"ב נרארית טוב יותר כי שיעורי האבטלה בה החלו לרדת משמעותית וסקטור הבנקים מתאושש ומתחזק ויש שינוי פנומנלי בסקטור האנרגיה".
הנגיד התייחס גם לכלכלות נוספות שנותנות את הטון בכלכלה העולמית ואמר: "ישנה האטה בשיעורי הצמיחה במזרח אסיה, אך עלינו לשים לב לכך שסין תמיד מעריכה בחסר את צפי הצמיחה שלה וקצב הגדילה בהודו נמוך יותר מההכרחי, ואפריקה ואמריקה הלטינית גם הן צומחות מהר יותר מההכרחי".
"העובד החציוני בישראל לא משלם מיסים"
במושב נוסף בו השתתף, תחת הכותרת "אסטרטגיה מקרו כלכלית חדשה", התייחס פישר לחלופה שהוצגה במושב, לפיה הגירעון יעמוד על 3.5% מהתוצר לשנת 2013. "זו הצעה שאפתנית. צריך יהיה להעלות מיסים, ואני שותף לתחושה שצריך להיות זהירים בהקשר זה. העובד החציוני בישראל לא משלם מיסים. כשמעלים מיסים רוצים להעלות אותם רק על העשירים, אבל אין כל כך הרבה עשירים כמו שנוטים לחשוב. מיסוי האנשים שמסביב לחציון יוביל לגביה של הרבה מס כיוון שסביב החציון נמצאים הרבה אנשים. מבחינה פוליטית יותר קל להגדיל את המיסוי על העשירים מאשר על הבינוניים ומטה".
פישר גם דיבר על מגבלות המדיניות המוניטרית. "איננו יכולים להשתמש בריבית כדי לפתור את בעיות הדיור. עלינו לקחת כמובן את הבעיות בתחום הדיור בחשבון. אבל אם בתחום מסוים יש בעיות, והכלים של הבנק המרכזי אינם מספקים כדי לטפל בבעיות אלו - מישהו אחר צריך לטפל בזה. במקרה מזה מדובר על הגדלת ההיצע, מה שנמצא כרגע בתחום האחריות של המנהל וגורמי התכנון".

"מגבלת ההוצאה התקציבית - התנערות מאחריות"

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, אמר בכנס כי ביטול מגבלת ההוצאה התקציבית הינה התנערות מאחריות.
"אני שומע קולות הקוראים לפרוץ את מגבלת ההוצאה בתקציב המדינה. אני רוצה לומר דבר חד וברור... מגבלת ההוצאה היא
חגורת הבטיחות של המשק. כאשר קובעים את סדרי העדיפויות בתקציב המדינה צריך לבחון אילו הוצאות הן מחוללות צמיחה ואלו לא".
לדבריו, "צריך לשמר את ההשקעות מחוללות הצמיחה: גידול ההשתתפות בשוק העבודה, השקעה בתשתיות, והעלאת הפריון לעובד.
בשלוש השנים האחרונות יש גידול בשלושת מנועי הצמיחה המובילים של המשק: השקעה בחינוך, השקעה בתשתיות ושימור היתרון הטכנולוגי".

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר חושש: "להימנע מצעדים פופוליסטיים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוצפן
אליפז  |  13/03/13 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנס הרצליה
עופר וולפסון
יו"ר התנועה: "רעיון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי והדרך היחידה לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית"    "הניסיון לעצור את חזון שתי המדינות בגלל השינויים בעולם הערבי דומה לחיה שעוצרת כשהיא רואה פנסי מכונית נוסעת"
איציק וולף
מפקד פיקוד הדרום לשעבר טוען כי בשל האיפוק הרב מדי שהפגינה ישראל יש סכנה לסבב לחימה נוסף בגזרת עזה    אלוף (במיל.) בר: כששר קורא למחוק את עזה הוא ממנף את דוח גולדסטון
שוש מיימון, לוס אנג'לס
מרוין מרקוביץ', הבעלים של 'פאקטור דלי', בחר לחנוך את ביתו החדש בבוורלי הילס באירוע בעל משמעות: עזרה ל'כנס הרצליה', כינוס בינלאומי, שמפגיש את מיטב המוחות לדיון בנושאי ביטחון ומדינה. אלוף (מיל.) דני רוטשילד נתן תקציר קצר על המצב במזרח התיכון וכינה את האביב הערבי "סערת חורף"
עופר וולפסון
בנאומו בכנס הרצליה, אמר באן קי-מון כי אסור לקבל את ההנחה שהעולם הערבי אינו מוכן לדמוקרטיה, וכי על ישראל לפעול להשתלב במרחב החדש הנוצר    קרא לישראל ולפלשתינים לשוב ביתר שאת לשולחן המו"מ: "כידיד אמת של ישראל - אני מאמין שהזמן הולך ואוזל"
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר קרא בכנס הרצליה להיערך לגל התקוממות שני שיתרחש במדינות ערב    "תנועות איסלאמיות לא מובילות התקוממות אבל הן ערוכות לקחת את ההנהגה בואקום שנוצר"    טען כי האיום האירני אינו איום קיומי ותקיפה בחוסר ברירה צריכה להיות בהובלת מדינות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il