X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שהפסידה במכרז לרכישת מגרש ל-144 דירות, הפסידה החברה אתמול גם במכרז לרכישת מגרש צמוד ל-96 דירות "צרפתי הציעה מחיר נמוך מדי" החברה: נערער בבית המשפט ספקות לגבי תוכנית לבניית 325 דירות
▪  ▪  ▪
צבי צרפתי ובניו [צילום: האתר הרשמי]

חברת הבנייה הפסידה (יום ג', 12.3.13) במכרז נוסף לרכישת מגרש בבאר יעקב - חודש לאחר שהפסידה במכרז לרכישת המגרש הצמוד. צרפתי הציעה אתמול לשלם 14.5 מיליון שקל לשותפיה בבעלות על מגרש ל-96 דירות. אולם הכונס, עו"ד יעקב בויאר, קבע כי הצעת צרפתי נמוכה מהערכת השמאי, ולכן הוא מסרב למכור לה את המגרש.
צרפתי תכננה לקדם פרויקט גדול לבניית 325 דירות ומרכז מסחרי בבאר יעקב. הפסדיה בשני המכרזים האחרונים מעמידים בספק את מימוש התוכנית.
מדובר בשני מגרשים צמודים בשדרות האלונים, הגדול מיועד לבניית 144 דירות, והקטן מיועד ל-96 דירות. צרפתי רכשה בין 1996 ל-2001 חלק מהבעלות על שני המגרשים. קודם לכן רכשה מגרש שלישי סמוך (חלקה 104), שאינו נוגע לעסקות האחרונות. כל המגרשים חקלאיים, ושינוי ייעודם למגורים נסחב, כמקובל, שנים.
כיום, מחזיקה צרפתי 37% מהבעלות על המגרשים ל-144 ו-96 דירות. לפני קרוב לארבע שנים פנה אחד השותפים לבית משפט השלום בפתח תקוה, וביקש הליך פירוק שיתוף לשני המגרשים. לאחר סחבת של שנים הורה בית המשפט, לפני חודשיים וחצי, להוציא מכרזים נפרדים לשני המגרשים. הסיבה: על המגרש הקטן יש פולש, ולכן שוויו נמוך יותר.
הכונס עו"ד בויאר ערך ב-7 בפברואר התמחרות בין 6 מתמודדים על המגרש הגדול. זכה אחד הבעלים הפרטיים, בצלאל בורנשטיין, ב-58 מיליון שקל. לפני מספר ימים בוטלה זכייתו, כי לא המציא ערבות. הכונס החליט למכור את המגרש להצעה השנייה בגובהה, 57 מיליון שקל. צרפתי השתפה במכרז, אך הפסידה. הזוכה ישלם כ-400 אלף שקל לקרקע לדירה. בין היתר, ירכוש את חלקה של חברת צרפתי ב-21 מיליון שקל במזומן.
אתמול (ג') נערכה התמחרות על המגרש השני, ל-96 דירות. צרפתי הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר, 23 מיליון שקל, שהם 240 אלף שקל לדירה. מאחר שחלק מהמגרש בבעלות צרפתי, תשלם החברה לשותפים 14.5 מיליון שקל. המחיר נמוך, משום שיש לפנות פולש.
עו"ד בויאר הודיע (ד') שאינו מוכן למכור לצרפתי את המגרש, מאחר שהצעתה נמוכה מהערכת שמאי. צרפתי בתגובה: "נערער על ההחלטה בפני בית המשפט בפתח תקוה, ונבקש ממנו לפסול את החלטת הכונס, ולמכור לנו את המגרש".
חברת צרפתי תיכננה להפוך את באר יעקב לאחד ממוקדי הפעילות שלה, ולבנות במקום 325 דירות, ואולי אף יותר. מספר זה כולל את זכויות הבנייה על חלקה 104 שהוזכרה למעלה, וכן רכישת שני מגרשים נוספים, כל אחד ל-37 דירות, מבעלים פרטיים, בעסקות אחוזים. התוכנית כוללת גם בניית מרכז מסחרי. אולם לאחר שהחברה הפסידה במכרז ל-144 דירות, והיא עלולה להפסיד סופית גם במכרז ל-96 דירות, נראה שמימוש תוכניתה נתון בספק.

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרפתי הפסידה עוד מגרש בבאר יעקב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלעזר, לא הבנתי. תסביר מההתחלה ל"ת
חן45  |  13/03/13 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המאמינים שהתקבצו בכיכר פטרוס הקדוש ראו בשעות הערב עשן לבן מיתמר מהארובה של הקפלה הסיסטינית    המשמעות: לפחות שני שליש מהקרדינלים שהסתגרו לפני 24 שעות הגיעו להסכמה על זהות מחליפו של בנדיקטוס ה-16
איציק וולף
נתניהו, ליברמן, לפיד ובנט יאשרו את מתווה הפשרה שגיבש בנט בין לפיד לנתניהו    הממשלה תכלול 21 שרים ובין שבעה לשמונה סגני שרים    ועדת הכספים תנוהל על-ידי הבית היהודי ועמיר פרץ ימונה לשר    ציפי חוטובלי תמונה לסגנית שר
איציק וולף
השגריר האמריקני נאם בכינוס הרצליה וציין כי ארצות הברית יודעת הרבה על התוכניות האירניות וכי היא משתפת פעולה באופן הדוק עם ישראל    "למרות הפערים אנחנו מצליחים להיות מתואמים ברמות הגבוהות ביותר"
עופר וולפסון
ח"כ ברוורמן בכנס הרצליה: "שר האוצר הבא צריך להוביל את המדיניות שתוביל קיצוץ דרסטי בתקציב הביטחון"    קנדל: "הובלנו כלל פיסקאלי שלא נפרץ למרות רחשי הציבור"    יו"ר מגדל פוגל: "אסור להעלות את שיעורי המס"
שירלי בר דיין
הליטאי של בני יהודה קילל את השופט זיו אדלר באשדוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il