X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרס מוענק לה על הישגים פורצי דרך בתחום תורת ההצפנה ועבור חידושים שהפכו ל"תו תקן" בכל הנוגע לאבטחת מידע ברשת האינטרנט פרופ' גולדווסר היא הזוכה השלישית בפרס יוקרתי זה ממכון ויצמן למדע
▪  ▪  ▪
פרופ' שפי גולדווסר [צילום: יח"צ]

אגודת ACM בתחום המיחשוב ומדעי המחשב הכריזה (יום ד', 13.3.13) על הענקת פרס טיורינג לפרופ' שפי גולדווסר מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן למדע, ומהמעבדה למדעי המחשב ואינטליגנציה מלאכותית במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT).
יחד איתה יקבל את הפרס פרופ' סילביו מיקלי מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. הפרס מוענק להם על "עבודה מהפכנית שהניחה את היסודות התיאורטיים לתורת ההצפנה בתחום הסיבוכיות, תוך המצאת שיטות חדשות וחלוציות לאימות יעיל של הוכחות מתמטיות בתחום תורת הסיבוכיות".
פרס טיורינג, הפרס החשוב ביותר בתחום מדעי המחשב (בו לא מוענק פרס נובל), כולל מענק בסכום רבע מיליון דולר, בתמיכה כספית של חברות "אינטל" ו"גוגל". הפרס יוענק באירוע חגיגי של האגודה שיתקיים ב-15 ביוני בסן-פרנסיסקו.
הצפנה הסתברותית
במאמר מדעי שפרסמו בשנת 1982, שעסק ב"הצפנה הסתברותית", הניחו גולדווסר ומיקלי יסודות איתנים לתורת ההצפנה המודרנית. עבודתם זכתה להכרה בקרב הקהילה הבינלאומית, שראתה במחקריהם מהפך בתורת ההצפנה - מ"אמנות" למדע.
במאמר הוצגו מספר נושאים חלוציים, שנחשבים היום לאבני דרך בסיסיות בתחום. בין אלה אפשר למנות: הצגת הגדרות בטיחות פורמליות, שנחשבות כיום ל"תו תקן" באבטחת מידע; הצגת שיטות הצפנה אקראיות, אשר יכולות לענות על דרישות בטיחות מחמירות, שבעבר אפשר היה להתמודד איתן רק באמצעות תוכנות הצפנה דטרמיניסטיות; והצגת שיטה ל"הוכחות רדוקציוניסטיות", המראה כיצד אפשר לתרגם התקפות קלות ביותר על בטיחות המידע לאלגוריתמים המסוגלים לפתור בעיות מתמטיות קלאסיות, כמו פירוק לגורמים.
חשיבותו של המאמר לתורת ההצפנה הייתה ברורה מיד עם פרסומו. לדוגמה, היא מציעה שיטת זיהוי בה ניתן להשתמש באופן בטוח ברשת האינטרנט. הרעיון הוא שהמשתמש ידע הוכחה לטענה פרטית וייחודית לו, שתשמש כסיסמה. כדי לזהות את עצמו, המשתמש יצור קשר עם "מוודא" (כמו, לדוגמה, כספומט), ויתן לו הוכחה באפס מידע לטענה הפרטית שלו.
הוכחות אינטראקטיביות אינן משמשות רק כמכשיר הצפנה. יש להן גם השפעה עצומה על תורת הסיבוכיות. האמצעים הנראים מובנים מאליהם לצרכי הצפנה - כלומר, השימוש באקראיות ובאינטראקטיביות - התגלו כבעלי יישומים נרחבים וכלליים לתורת הסיבוכיות. הן מאפשרות לוודא את אמיתותן של הוכחות מתמטיות במהירות רבה יותר מהוכחות קלאסיות, ואפילו מאפשרות למתמטיקאים להוכיח כי טענות מתמטיות מסוימות אינן נכונות, באמצעות הוכחת אי-קיומן של הוכחות קלאסיות.
נשיא ה-ACM, וינט סרף, ציין כי לא ניתן להתעלם מההשפעה המעשית של הרעיונות שהעלו גולדווסר ומיקלי. "תוכניות ההצפנה המותקנות בדפדפנים של ימינו עונות לדרישות הבטיחות שלהם. השיטות להצפנת מספרי כרטיסי האשראי בזמן קניות ברשת האינטרנט עומדות גם הן בדרישות של גולדווסר ומיקלי. כולנו חבים לזוכי הפרס חוב גדול, על הגישות החדשניות לשמירת הבטיחות בעידן הדיגיטלי".
האישה השלישית הזוכה בפרס טיורינג
פרופ' גולדווסר היא כלת פרס הנשיא לחוקרים צעירים מטעם הקרן הלאומית האמריקנית למדע, וזכתה בפרס Grace Murray Hopper שמעניק ה-ACM לחוקר צעיר בעל הישגים יוצאי דופן בתחום מדעי המחשב. היא זכתה פעמיים בפרס גדל (Gödel), המוענק במשותף על-ידי קבוצה ב-ACM העוסקת באלגוריתמים ובתורת החישוב (SIGACT), והאיגוד האירופי למדעי המחשב התיאורטיים (EATCS).
גולדווסר נבחרה לאקדמיה הלאומית האמריקנית לאמנויות ומדעים, לאגודה הלאומית האמריקנית למדעים, ולאקדמיה הלאומית האמריקנית להנדסה. היא נבחרה על-ידי מועצת ה-ACM לענייני נשים במדעי המחשב לשאת את הרצאת אתנה, וקיבלה את פרס עמנואל פיור שמעניק ארגון מהנדסי החשמל ואלקטרוניקה (IEEE), וכן את מדליית בנג'מין פרנקלין במדעי המחשב ובמדעים קוגניטיביים שמעניק מכון פרנקלין.
גולדווסר סיימה את לימודי התואר הראשון במתמטיקה באוניברסיטת קרנגי מלון, פנסילבניה, בשנת 1979, ואת לימודי התואר השני והשלישי במדעי המחשב באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. לאחר מכן, בשנת 1983, המשיכה למחקר בתר-דוקטוריאלי במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. בשנת 1993 הצטרפה לסגל המחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן למדע, כפרופסור מן המניין.
פרופ' גולדווסר היא האישה השלישית הזוכה בפרס טיורינג.

תאריך:  14/03/2013   |   עודכן:  14/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס טיורינג יוענק לפרופ' שפי גולדווסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
מירב ארד
פרופ' ברגמן מהאוניברסיטה העברית זכה בפרס בקטגוריית החוקר הבכיר עבור תרומתו פורצת הדרך בחקר מחלת הפרקינסון ובטיפול בה
שי מרון
פרס למצוינות במחקר הביו-רפואי - לפרופ' חגי ברגמן ולד"ר יעקוב חנא
יפעת גדות
בן אפלק קטף השנה את התואר הנכסף    שני המועמדים הישראלים לפרס האוסקר לסרט התיעודי - "שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו
מיב ארד
פרופ' אריאל פלדשטיין קיבל תעודת הוקרה על פועלו להנצחת זכרו ומורשתו של רה"מ דוד בן-גוריון    בפעם הראשונה זכה בפרס רה"מ ב-2007
מירב ארד
שמעון אדף קיבל את הפרס על ספרו 'מוקס נוקס'    השופטים ציינו כי ספרו של אדף בלט על שום מקוריותו המובהקת ולשונו החדשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il