X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דגימות דם הראו כי גם מחשבות על אירועים מלחיצים מספיקות כדי להעלות סמנים בדם המצביעים על דלקתיות
▪  ▪  ▪
לא עובר [צילום: AP]
   יפעת גדות
לא לוותר על הלחץ?

   יפעת גדות
לחץ מעלה הסיכון לסוכרת

חוקרים גילו כי כאשר אנשים התבקשו להרהר באירוע מלחיץ, רמות החלבון מגיב-C שלהם - סמן לדלקתיות ברקמות - עלו. זהו המחקר הראשון שמדד באופן ישיר השפעה זאת בגוף.
לדברי החוקרים, רוב המחקרים שנעשו בעבר בחנו השפעה זו בצורה לא ניסיונית. במסגרת המחקר הנוכחי, ביקשו החוקרים מהמשתתפים לדווח על הנטייה שלהם להרהר באירועים מהעבר ואז ניסו לגלות אם מחשבות אלו קשורות לנושאים פיסיולוגיים. ואכן, התברר שיש קשר ברוב המקרים.
צוות החוקרים גייס 34 נשים צעירות בריאות כדי שישתתפו בפרויקט. כל אישה התבקשה לשאת נאום לגבי מועמדות למשרה מול שני מראיינים שלבשו מעילי מעבדה לבנים והאזינו לה בפנים חתומות.
לאחר מכן, מחצית מהקבוצה התבקשה לחשוב על הביצועים שלהן במשימת הנאום, בעוד שהמחצית האחרת התבקשה לחשוב על דמויות ופעילויות נייטרליות, כמו ספינות מפליגות או הליכה לחנות המכולת.
זיהום וסרטן
דגימות דם שנלקחו מהמשתתפות, הראו כי רמות החלבון מגיב-C היו גבוהות יותר במידה משמעותית אצל המשתתפות שהתבקשו להיזכר בנאום.
אצל משתתפות אלו, רמות הסמן הדלקתי המשיכו לעלות לפחות שעה לאחר הנאום. במהלך אותו פרק זמן, הסמן חזר לרמות ההתחלה אצל אלו שהתבקשו להתמקד בדברים אחרים.
חלבון מגיב-C מיוצר בראש ובראשונה על-ידי הכבד, כחלק מהתגובה הדלקתית הראשונית של המערכת החיסונית. הוא עולה בתגובה לטראומות, פגיעות או זיהומים בגוף. חלבון מגיב-C משמש גם סמן קליני לקביעת נוכחות זיהום, אך גם מצביע על סיכון למחלות בשלב מאוחר יותר בחיים.
יותר ויותר דלקות כרוניות נמצאות קשורות להפרעות שונות ולמצבים שונים. המערכת החיסונית משחקת תפקיד חשוב בהפרעות קרדיווסקולריות (של הלב וכלי הדם) כמו מחלות לב, וכן בסרטן, בדמנציה ובמחלות אוטואימוניות.
החוקרים מקווים לחקור את השפעת המחשבות על אירועים מלחיצים על סמנים דלקתיים נוספים, וכן לחקור אותה באוכלוסיות אחרות כמו קשישים, הרגישים יותר לבעיות בריאות.
כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  14/03/2013   |   עודכן:  14/03/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הגירעון בחשבון השוטף הסתכם ב-2012 ב-200 מיליון דולר, לאחר עודף של 3.4 מיליארד בשנת 2011, ושל 8.1 מיליארד ב-2009 וב-2010    הזרים יצאו בהמוניהם מהשקעות בישראל: מימשו מיליארדי דולרים בניירות ערך ובהשקעות פיננסיות אחרות
עופר וולפסון
חברת האחזקות של אי.די.בי רשמה רווח נקי של 46 מיליון שקל ב-2012 בהשוואה להפסד עתק של 2.16 מיליארד שקל ב-2011    הרווח - בזכות עלייה ניכרת במניות בנק קרדיס סוויס, אשר כור מחזיקה ב-2.3% מהונו
איציק וולף
סיעת הליכוד התכנסה לשמוע את עיקרי ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים עם יש עתיד ועם הבית היהודי    נתניהו פנה בדבריו לשר האוצר המיועד לפיד: משימה הראשונה שתעמוד בפני הממשלה היא להעביר תקציב
עופר וולפסון
עובדי המפעל, המונים 25 יהודים וערבים, שרובם משתכרים שכר מינימום, פנו למען ב-2012 לאחר שהתברר להם שההפרשות הפנסיוניות שנוכו משכרם מאז 2008 נשארו בכיסו של המעסיק
אופיר גולן
הקבוצות החזקות העונה בקרב על התואר בשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il