X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש אמ"ן: הסיכוי לעימות יזום על-ידי אויבנו פחת ומנגד, הסבירות להתלקחות כתוצאה מאירועים מקומיים, כגון חיסול, פיגוע ועוד, עולה
▪  ▪  ▪
כוכבי. האיום המרכזי - אירן [צילום: פלאש 90]

ראש אגף המודיעין של צה"ל, אלוף אביב כוכבי, מעריך כי האיומים על מדינת ישראל הולכים ומתגברים למעט איום אחד, עימות של צבא סדיר.
"הסיכוי לעימות יזום על-ידי אויבנו פחת ומנגד, הסבירות להתלקחות כתוצאה מאירועים מקומיים, כגון חיסול, פיגוע ועוד, עולה", אמר בכינוס הרצליה והוסיף כי בפעם הראשונה מזה עשרות שנים לישראל יש ארבע גבולות פעילים בעלי אפשרות לפיגועי טרור - לבנון, סוריה, מצרים ועזה.
לדברי כוכבי, האיום המרכזי ביותר הוא אירן. "זהו איום אסטרטגי, שבמסגרתו אירן תמשיך לפתח את תוכנית הגרעין בזמן קצר. ויתורים חלקיים אפשריים, ויתורים מהותיים לא", אמר ראש אמ"ן. לדבריו, "תוכנית הגרעין של אירן מתקדמת באופן יותר איטי מהמתוכנן אבל היא מתקדמת. ~הם מקפידים שלא לחצות את הקווים האדומים שהוצבו על-ידי המעצמות והדבר המרכזי שמוביל אותם הוא שרידות המשטר".
כוכבי אמר שלמרות כל הסנקציות קצב ההעשרה של האירנים מגיע ל-14 ק"ג אורניום בחודש, שנותן להם את היכולת לפתח 4-5 פצצות, באם יוחלט על כך ואם לא די בכך, אירן לא רואה סבירות גבוהה למתקפה של העולם כנגד מתקני הגרעין שלה.
על הזירה הסורית אמר כוכבי כי אסד עושה הכנות מתקדמות לשימוש בנשק כימי, אם כי עוד לא נתן פקודה להשתמש בהם. לדבריו, אסד משמר שליטה בנשק הכימי, בחיל האוויר ובמערכי האש. הוא התחיל לטפל באירועים כהפרות סדר, המשיך בנשק חם, מכאן הוא עבר לארטלריה, חיל אויר, נפל"ם ולאחרונה גם טילי סקאד עם ראשי נפץ של 200 ו-300 ק"ג חנ"מ. בתחילת האירועים הצבא מנה כ-360 אלף חיילים וכיום הוא פחות 13 אלף הרוגים, 40 אלף עריקים. מצב הכשירות נמוך מהציוד ועד לכוח האדם.
כוכבי תיאר את סוריה כמדינה בהתפוררות עם 60 אלף הרוגים, 1.4 מיליון פליטים, 800 פליטים ליום. "מבחינת משילות כדאי להתייחס לסוריה לא כמדינה שלמה. צריך לדבר על מדינת אסד ומדינת המורדים. ניתן אף לומר שרוב השטח המיושב בסוריה נמצא בידי המורדים" והוסיף, "11 מתוך 17 מעברי הגבול של סוריה היא בידיי המורדים: המשמעות היא זרימת פליטים, אמל"ח וגם ג'יהאד".

תאריך:  14/03/2013   |   עודכן:  14/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה מזה זמן - ארבעה גבולות 'פעילים'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנס הרצליה
איציק וולף
ראש סוכנות הביון האמריקנית לשעבר טען כי 90% מהמסגדים האמריקנים נשלטים בידי סעודיה וכי מחלקים בהם חומרי הדרכה לרצח הומוסקסואלים
איציק וולף
השגריר האמריקני נאם בכינוס הרצליה וציין כי ארצות הברית יודעת הרבה על התוכניות האירניות וכי היא משתפת פעולה באופן הדוק עם ישראל    "למרות הפערים אנחנו מצליחים להיות מתואמים ברמות הגבוהות ביותר"
עופר וולפסון
ח"כ ברוורמן בכנס הרצליה: "שר האוצר הבא צריך להוביל את המדיניות שתוביל קיצוץ דרסטי בתקציב הביטחון"    קנדל: "הובלנו כלל פיסקאלי שלא נפרץ למרות רחשי הציבור"    יו"ר מגדל פוגל: "אסור להעלות את שיעורי המס"
עופר וולפסון
הנגיד פישר טוען כי יש לסדר את התקציב באופן מיידי, שכן אחרת "הממשלה תיאבק בכך מדי שנה ותצטרך למצוא כל פעם פתרונות, שלא יהיו נעימים ולא יהיו מועילים פוליטית"    "העלאת הגירעון תחייב העלאת מיסים על העשירים... אין כל כך הרבה מהם כמו שנהוג לחשוב"    מנכ"ל האוצר מתנגד להגדלת יעד הגירעון
עופר וולפסון
יו"ר התנועה: "רעיון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי והדרך היחידה לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית"    "הניסיון לעצור את חזון שתי המדינות בגלל השינויים בעולם הערבי דומה לחיה שעוצרת כשהיא רואה פנסי מכונית נוסעת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il