X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל תעשיות מלח לשעבר מאשר, כי דני דנקנר הורה על התשלומים עוד לפני שהתקבל אישור דירקטוריון אומר על דנקנר: מקסימום הוא מעגל פינות של נורמה ודיווחים, אבל לא משלם שוחד
▪  ▪  ▪
דנקנר. הציג באופן כללי [צילום: בוצ'צ'ו]
הלובינג של חיפה כימיקלים
אגב עדותו, חשף נדב שחר את הסכומים שמשלמת חיפה כימיקלים לשירותי לובינג: "אנחנו משלמים לחברת פוליסי 25,000 שקל לחודש, פלוס מענק הצלחה של מיליון שקל". תשלום זה נמשך ארבע שנים, הוסיף. ההצלחה הייתה בכך שהממשלה הסכימה, כי מחלוקת בין חיפה כימיקלים לבין כי"ל תעבור לבוררות: "אנחנו היינו צריכים להביא את הדיון שלנו הספציפי בינינו לבין כי"ל לבוררות, לא יכולנו להפוך אותו לבוררות, בעצם מהלך ציבורי הצלחנו לאכוף עליהם, לגרום לזה שתיערך בוררות בעניין שלנו".

חברת תעשיות מלח, כאשר הייתה בשליטת משפחת דנקנר ובראשותו של דני דנקנר, שילמה 1.3 מיליון שקל לשמואל דכנר בלא הסכם בכתב, על-פי הוראותיו של דנקנר. כך העיד (25.2.13) נדב שחר, שהיה מנכ"ל החברה באותה עת ומשמש כיום כמנכ"ל חיפה כימיקלים. התשלומים הוצגו כחלק מן הפעילות להפשרת הקרקעות שבבעלות החברה בעתלית ובאילת, ולדברי שחר לא היו מקרים אחרים של תשלומים שכאלו בלא הסכם.
לדברי שחר, דנקנר "הציג למועצת המנהלים מה הפעילות שהחברה עושה באופן כללי, הם אישרו לו את התקציב, וכל מה שנפל במסגרת התקציבית הזאת אושר על-ידי או על-ידי [סמנכ"ל הכספים] תמיר קדישי".
עוד אישר שחר, כי 250,000 שקל ראשונים אושרו לתשלום עוד לפני שההתקשרות עם חברת ש.א.ד של דכנר הובאה לאישור מועצת המנהלים. רק כאשר היה צורך לשלם 531,000 שקל נוספים, הביא דנקנר - לבקשתו של שחר - את ההתקשרות לאישור הדירקטוריון. הוא אישר, כי בזמן אמת לא ידע מהי מהותם של תשלומים אלו.
"קונספירציה חולנית"
התובע, עו"ד יוני תדמור, הציג לשחר מסמכים המצביעים על סמיכות אירועים בין ההסכם של תעשיות מלח עם המינהל לבין תשלום לדכנר (פער של חמישה ימים). שחר השיב: "אני חייב להגיד לך שאם לא הייתי מנומס ויושב בבית המשפט, הייתי אומר שיש קונספירציה חולנית, אין קשר בין המסמך הזה לבין זה, זה אפילו מרתיח בן אדם שבא מהיישוב, זו פשוט קונספירציה מטורפת".
השופט דוד רוזן שאל: "אתה לא בדיוק נראה לי מישהו שדברים יכולים לעבור לידך. איך זה שפתאום יש איזו קופסה שחורה, אתה לא שואל את דני, דני לא אומר לך, וזה נשאר קופסה שחורה, כשהיום אנחנו יודעים שהתביעה טוענת שהקופסה השחורה הזאת, מדובר על שוחד, ואתה בקופסה השחורה הזאת אומר: אני לא יודע כלום. זה לא מתאים שאחד כמוך חתם על הצ'קים, עבר על הצ'קים, ודווקא בקופסה השחורה הוא לא נגע". שחר השיב, כי הוא לא עסק בנושא הפשרת הקרקעות.
רוזן המשיך: "מנכ"ל לא מוציא מיליון שקלים בלי לדעת על מה הוא מוציא, ובטח לא מנכ"ל כפי שאדוני הצטייר, ואדוני הצטייר כאדם בעל שיעור קומה ומנכ"ל בעל שיעור קומה. איך מיליון שקלים אתה נמנע מלברר ולבדוק ולעמוד על זה ולראות אם צריך לשלם? מי זה דכנר שאתה נותן לו מיליון שקלים?". שחר: "זה נכון ויכול להיות שפה הרחיקו אותי קצת מתוך העניין הזה, כי אני בתקופה הזאת הייתי נגד עסקת המינהל".
דכנר הוצג כאיש לובינג
שחר נשאל גם על כך שבפרוטוקול הרשמי של מועצת המנהלים של תעשיות מלח מנובמבר 2002 אין כל אזכור לאישור הוצאת 500,000 דולר לצורכי לובינג בנושא הקרקעות. הוא השיב, כי אינו יודע ויש לשאול את מזכירת החברה, ז'אנה קמיליאן, וכי ייתכן שמדובר בטעות סופר של מזכירת היו"ר, אורלי וסרמן. שחר אישר, כי לקלסר בו נמצא נוסח שני של הפרוטוקול, בו מופיע האישור, אין שום מהות משפטית.
"הייתי בישיבה ושהנושא הזה נדון בישיבה, שהדירקטורים שאלו שאלות. בני משפחת דנקנר בכלל לא התעניינו במהות אלא בעיקר בכסף שיוצא בבסיס הזה, דרך אגב תמיד הם התעניינו בכסף ופחות במהות", אמר שחר. רוזן שאל מדוע הוצגה חברת ש.א.ד כחברת לובינג, ושחר השיב: "אין לי מושג. אני יכול להציג בדיוק מה שהציגו בדירקטוריון ומה שאמרו, אין לי מושג מה השירותים שהוא [דכנר] נתן, איך הוא נתן ומה כל אחד שנתן". לדבריו, הוא אישר את הצ'קים לש.א.ד "כי נטען שזה במסגרת שירותי הלובינג".
סניגורו של דנקנר, עו"ד יוסי בנקל, אמר לשחר שהתיאוריה של התביעה היא למעשה שהפרוטוקול זויף. שחר השיב: "זה הזוי להגיד שהיה כאן זיוף". שחר חזר ואמר בנוגע לתשלום לדכנר: "אני לא אישרתי את התשלום שלהם, מי שאישר את התשלום שלהם זה דני דנקנר. אני אישרתי את התשלום עבור השירותים שלהם לאחר החלטת מועצת המנהלים, אין לי מושג מה הם עשו".
200,000 שקל לגולדמן
בנקל התייחס לתשלום נוסף של תעשיות מלח, לח"כ לשעבר מיכה גולדמן. הלה קבע לדנקנר פגישה עם יחיאל לקט, שהיה אז יו"ר הקרן הקיימת, לפני הדיון במועצת המינהל על ההסכם עם תעשיות מלח, התלווה לדנקנר והשתתף בדקות הראשונות של הפגישה. תמורת שירותים אלו קיבל גולדמן 200,000 שקל, ושחר אמר שתשלום זה לא נראה לו סביר.
בסיום עדותו אמר שחר: "אני מכיר את דני הרבה שנים, ובניגוד לציניות של התביעה, אם הייתי חושב שדני שילם שוחד, אז הייתי מעיד שאני חושב שהוא שילם שוחד. אני חושב שדני במקסימום לא תמיד הולך סטרייט ומעגל פינות של נורמה, של דיווחים ודברים כאלה. המרחק בין זה לבין מעשה של שוחד ומעשה פלילי, זה כמזרח ומערב. לכן האמונה שלי שלא נעשה דבר כזה.
"אני מוכן להגיד עוד דבר: אני חושב שהתזה של הפרקליטות שאני ותמיר [קדישי] ו[רו"ח ארנון] רצ'קובסקי עסקנו בזיוף פרוטוקולים או בהגנה על התחת שלנו, זהה לזה שאני יכול להגיד לתביעה שאתם משקרים את בית המשפט, כי אין לכם שום דבר אחר. זה בדיוק אותו דבר, בדיוק שני קצוות של אותו דבר. אני לא בוחן לב וכליות. אני יכול להגיד חד-משמעית שכל נושא הפרוטוקול, חוץ ממקריות, הכל עורבא פרח אחד גדול".

תאריך:  18/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מיכה גולדמן  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דכנר קיבל מדנקנר 1.3 מלש"ח בלי הסכם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איזה יופי! מנכ"ל בכיר :
לא שואל,לא יודע  |  18/03/13 08:44
 
- המנ"כל באותה עת עבר ניתוח
דידה  |  18/03/13 18:21
2
הדנקנר הזה פשוט נוכל מושחת
רפאל נדאל  |  18/03/13 10:32
3
שחיתות
יורם שפכטל  |  18/03/13 12:49
4
1,300,000ש"ח-והמנכ"ל לא שאל
איש אחד  |  18/03/13 13:04
5
דנקמר הפולני ה0מולן לא יתחמק
נאוה מטבריה   |  18/03/13 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
בן-דודו של מאיר רבין טוען לראשונה, כי ביצע עבודות תמורת 587,000 השקלים שקיבל מתעשיות מלח    השופט מגיב בחוסר אמון לטענתו לפיה הגיש את חוות דעתו לחברי כנסת
איתמר לוין
אחיו של דני דנקנר שהיה יו"ר משותף בתעשיות מלח: מעולם לא שמעתי על דכנר ורבין    טוען שהדירקטוריון היה חייב לאשר את ההוצאות על היועצים והלובינג להפשרת הקרקעות
איתמר לוין
השופט שוב מחדד: אם קיבלו כסף, והיו איתם מאוד נוקשים והכשילו את הפרויקט - אין להם הגנה. אם לא קיבלו כסף - אז גם אם נתנו להם את כל ההקלות, אין לכם קייס
איתמר לוין
ארנון רצ'קובסקי העיד, כי דירקטוריון החברה לא אישר כנדרש להקציב 500,000 דולר לצורך פעולות לובינג לשם הפשרת קרקעות החברה
איתמר לוין
דירקטוריון החברה אישרה בדצמבר 2003 את הצעתו של דני דנקנר להקציב 500,000 דולר ל"ייעוץ וקידום" ההפשרה - אך ההחלטה לא נרשמה בנוסח הרשמי של הפרוטוקול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il