X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר היוצא של קרדן נדל"ן העיד שקלנר ניסה לגייס ממנו מיליון שקל כדי לשלם לדכנר, ובכך למנוע את פנייתו למשטרה
▪  ▪  ▪
קלנר. "זה השתמע" [צילום: פלאש 90]

אביגדור קלנר אמר לאיתן סורוקה, היו"ר היוצא של קרדן נדל"ן, כי בפרויקט הולילנד שולם שוחד. כך אמר סורוקה בחקירתו במשטרה, וכך שב ואישר (12.11.12) בעדותו בבית המשפט.
סורוקה סיפר, כי קלנר פנה אליו בשנת 2009 וביקש שישתתף בסיוע לשמואל דכנר, המצוי לדבריו במצב רפואי וכלכלי קשה מאוד. "בשלב מאוחר יותר הוא אמר לי: תשמע, אם דכנר לא יקבל מ[הלל] צ'רני את הכסף שצ'רני חייב לו, אז הוא ילך למשטרה ויספר כל מיני סיפורים בעניין הזה". קלנר הציג את עצמו כמגשר בסכסוך בין דכנר לצ'רני, ונימק את פנייתו לסורוקה בחשש מפגיעה קשה בפרויקט אם דכנר יממש את איומו.
"אמרתי: אנחנו לא ניתן שום כסף לדכנר, בשום אופן", המשיך סורוקה. "ניסיתי לדבר עם צ'רני ואמרתי לו: בוא תנסה להגיע לפשרה עם דכנר כדי שהפרויקט יוכל להמשיך. בשלב מסוים אני אמרתי: אנחנו נלווה לצ'רני מיליון שקל כדי שהוא את המיליון שקל הזה יתן לדכנר, והוא יחזיר לנו את הסכום הזה מתוך תקבולים שמגיעים לו מהפרויקט", אך צ'רני דחה מכל וכל את ההצעה.
התובע, עו"ד יוני תדמור: "מה אמר לך קלנר על האופן שבו דכנר קידם את הפרויקט?". סורוקה: "אביגדור אמר: דכנר יש לו מסמכים שכאילו הוא נתן שוחד, וזה לא היה נראה לי כל-כך כל העניין, ושהוא מאיים שהוא ילך למשטרה... הוא לא אמר לי באופן חד-משמעי שדכנר שילם את הכסף, אבל זה השתמע מכיוון שהיו חוזים עם דכנר, ודכנר קיבל במשך הזמן כספים, ודכנר מחזיק הוכחות".
תדמור ציטט לסורוקה מתוך הודעתו במשטרה בנוגע לדברים שאמר לו קלנר: "הוא אמר לי שדכנר כנראה שילם שוחד לקדם את פרויקט הולילנד אבל לא פירט ממי ולמה". סורוקה השיב שכך אמר במשטרה: "אישרתי ואני מאשר את הדברים".
תדמור: "מה היה האינטרס של קלנר שהדבר הזה לא יתפרסם?". סורוקה: "מי שבזמנו יזם את ההתקשרות עם דכנר, ובתקופה שלו חתמו את ההסכמים עם דכנר, זה היה קלנר. אם יש מצב שחוקרים, אז חוקרים גם למה עשית את ההתקשרות, שיכול להיות שהיא הייתה בסדר, אבל מתחילים לחקור למה הייתה התקשרות".
"שוחד לא היה עובר"
בתשובה לשאלות סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, אמר סורוקה, כי היה לו ברור שדכנר מצוי במצוקה ושהוא עלול להעליל על הפרויקט ובכך לגרום לו נזק. עוד אמר סורוקה, כי צ'רני אמר לו שמדובר בנסיונות סחיטה מצידו של דכנר.
סניגורו של קלנר, עו"ד איתן מעוז, שאל מדוע פנה מרשו לסורוקה. הלה השיב: "אני מניח, קלנר היה יותר מעורב מאחרים, כי הוא יצר את כל המסגרת הזאת, אז כנראה הוא חשב שהמסגרת הזאת יכולה להתפוצץ. אני לא יודע אם היה בה שוחד או לא היה בה שוחד, אבל זה לא היה נוח אם המסגרת הזאת הייתה מתפוצצת".
עו"ד יעל גרוסמן, סניגוריתו של שמעון גלאון, שאלה את סורוקה על דבריו של דכנר, לפיהם גלאון אמר שהוא רגיל לשלם שוחד ברומניה בפעילותו עבור קבוצת קרדן. סורוקה השיב: "אנחנו לא ידענו שמשלמים שוחד, ואם אנחנו היינו יודעים, בעלי המניות, שמשלמים שוחד, זה לא היה עובר, כי כל החברות הן חברות ציבוריות, מסודרות וכדומה. אני לא יכול להגיד לך על הפעילות, אנחנו כמובן לא נתנו יד לזה, ואם היינו יודעים שיש תשלום של שוחד, אני מניח שהיינו מגיבים לזה".

תאריך:  19/03/2013   |   עודכן:  19/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  איתן סורוקה  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעל גרוסמן / Yael Grosman  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סורוקה: קלנר אמר לי שהיה שוחד בהולילנד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה חדש פוסיקט??
כל מטומטם מבין   |  19/03/13 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
תמיר קדישי: דנקנר אישר את התשלומים לדכנר ואני לא שאלתי שאלות    לא שאל גם מדוע התקשרה החברה עם קרוב משפחה של רבין למתן שירותים בנוגע להפשרת הקרקעות
איתמר לוין
מנכ"ל המינהל לשעבר אמר שאינו מבין מדוע מאיר רבין קיבל 1.3 מיליון שקל תמורת מה שהוצג כסיועו בקידום הפשרת קרקעות חברת תעשיות מלח
איתמר לוין
מנכ"ל תעשיות מלח לשעבר מאשר, כי דני דנקנר הורה על התשלומים עוד לפני שהתקבל אישור דירקטוריון    אומר על דנקנר: מקסימום הוא מעגל פינות של נורמה ודיווחים, אבל לא משלם שוחד
איתמר לוין
בן-דודו של מאיר רבין טוען לראשונה, כי ביצע עבודות תמורת 587,000 השקלים שקיבל מתעשיות מלח    השופט מגיב בחוסר אמון לטענתו לפיה הגיש את חוות דעתו לחברי כנסת
איתמר לוין
אחיו של דני דנקנר שהיה יו"ר משותף בתעשיות מלח: מעולם לא שמעתי על דכנר ורבין    טוען שהדירקטוריון היה חייב לאשר את ההוצאות על היועצים והלובינג להפשרת הקרקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il