X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבקשה הוגשה על-רקע חלוקת הדיבידנדים בידי פרטנר לאחר שנרכשה בידי בן-דב ביהמ"ש: המגיש אינו תם לב, לא הוכח שנגרם לחברה נזק, חלוקת דיבידנד אינה עסקה הזקוקה לאישור מיוחד
▪  ▪  ▪
בן-דב. הדירקטוריון ידע להתנגד [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, דחה (יום א', 17.3.13) את בקשתו של ראובן גרינפלד להגיש תביעה נגזרת בסך מיליארד שקל נגד אילן בן-דב, חברת פרטנר שהייתה בשליטתו ומי שהיו הדירקטורים בחברה באותה עת. כבוב קבע, כי קיים חשש כבד שהבקשה הוגשה בחוסר תום לב וכי אין לה בסיס עובדתי.
גרינפלד טען, כי חלוקת הדיבידנדים בידי פרטנר - 2 מיליארד שקל מאז רכש אותה בן-דב (אוקטובר 2009) ועד ספטמבר 2011 - נועדה לאפשר לבן-דב לכסות את המינוף הגבוה בו רכש את החברה. לגישתו, מדובר היה בעסקת בעלי עניין שהייתה חייבת לקבל את האישורים הקבועים בחוק לעסקות מסוג זה.
כבוב פותח בדיון בשאלת תום ליבו של גרינפלד. הוא מציין, כי גרינפלד רכש את 100 מניותיו בפרטנר לאחר כל האירועים עליהם הלין - דבר המעורר חשש שמא הדבר נועד רק לאפשר לו להגיש את התביעה. עוד הוא מציין, כי גרינפלד הגיש בקשות לתביעות נגזרות ותביעות ייצוגיות גם נגד חברות אחרות. בקשתו הוגשה ללא חוות דעת מומחה וכללה הטחת האשמות כוללניות ובלתי מבוססות כנגד כל הדירקטורים, ומאוחר יותר לא טרח רוזנפלד לקרוא את תצהיריהם של הנתבעים ואת חוות דעתו של פרופ' יורם עדן שהגישו.
מכאן עובר כבוב לדון בעילות התביעה. הוא קובע, כי רוזנפלד לא הוכיח שנגרם לפרטנר נזק כלשהו בשל חלוקת הדיבידנדים, וכי חלוקת דיבידנד אינה מהווה "עסקה" ולפיכך אינה כפופה לאישורים החלים על עסקות עם בעלי עניין. עוד עומד כבוב על כך שמחלוקת הדיבידנד נהנו כל בעלי המניות בפרטנר, ובכללם הציבור שהחזיק בקרוב למחצית ממניות החברה. כבוב קובע עוד, כי לא היה חשש שבן-דב יעדיף את האינטרס שלו על פני זה של החברה.
כבוב מקדיש פרק נפרד להדיפת ביקורתו של רוזנפלד על הדירקטורים, בציינו שמדובר באישים בעלי מעמד וניסיון, ובהם מנכ"ל בזק לשעבר, יעקב גלברד, ועו"ד ד"ר שלמה נס. לדבריו, הוכח שהדירקטוריון לא היה עושה דברו של בן-דב, אלא ידע להתייצב נגדו כאשר חש שיוזמתיו אינן עולות בקנה אחד עם טובתה של פרטנר. עוד אומר כבוב, כי בית המשפט לא יתערב בנקל בשיקול דעתו העסקי של דירקטוריון, וכי אין לקבוע בצורה גורפת שהפחתת הון פוגעת בחברה.
כבוב חייב את רוזנפלד בתשלום הוצאות של 90,000 שקל, תוך שהוא מציין שמדובר בהוצאות נמוכות בשל רצונו שלא להרתיע תובעים ראויים מהגשת תביעות נגזרות מוצדקות. רוזנפלד יוצג בידי עוה"ד עמית מנור וענבל לייפר; את בן-דב ייצגו עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ואבי סתיו; הדירקטורים יוצגו בידי עוה"ד ישראל לשם, לירן בר-שלום ואור ברוק; את פרטנר ייצגו עוה"ד פנחס רובין, שגית אוחנה-ליבנה וגלעד לובינסקי.

תאריך:  18/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשה לנגזרת נגד בן-דב ופרטנר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התשלום - בשל חלקו של ראש המוסד לשעבר בהסכם להעברת הגז הטבעי ממצרים לישראל    לאחר שמימן לא שילם במועד את התשלום האחרון, ביקש שבתי שביט להוציא נגדו התראת פשיטת רגל - ואז שילם מימן
עידן יוסף
יו"ר העבודה טענה כלפי ח"כ יעקב פרי כי מי שמרוויח 2.3 מיליון שקל בשנה אינו יכול להגדיר את עצמו מעמד הביניים    תקפה גם את נתניהו, לפיד, בנט ולבני    מיקי לוי: מתקפה אישית שאינה ראויה
תומר אטלס, סנט לואיס
"הריקוד הגדול" מעבר לפינה, הנה כל מה שתצטרכו לדעת
מוטי פשכצקי
ביברס נאתכו מוכן למפגש עם הכוכב: "יש אמונה בנבחרת"
גד פרץ
"חבר מביא חבר": 200 שקל על צירוף לקוח לחבילת הכול כלול, 20 שקל על צירוף לקוח לחבילת 9 שקלים    ניתן לצרף מספר בלתי מוגבל של מנויים    בסוף דצמבר 2013 תבצע החברה בדיקה, ותעביר את הכסף לממליצים בתחילת 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il