X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת הצביעה בעד הרכב הממשלה החדשה בזה אחר זה עלו השרים החדשים להצהיר אמונים למדינת ישראל ולחוקיה
▪  ▪  ▪
נתניהו. ממשלת קובייה הונגרית [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה את הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכב הממשלה ה-33 ולאישור קווי היסוד שלה. הודעה התקבלה ברוב של 68 מול 48. מיד לאחר האישור ניתן האות, והשרים המיועדים הצהירו אמונים.
השר גלעד ארדן, שהשיב לנואמים בדיון שקדם להצהרת האמונים, אמר כי הממשלה תקדם נושאים היסטוריים. הוא עקץ את המפלגות החרדיות, ואמר כי אינו זוכר צער רב מצד החרדים, כאשר סיעות במחנה הלאומי לא נכנסו לקואליציה.
חבר הכנסת אריה דרעי אמר כי החרדים התחננו להיכנס לממשלה, וציין כי אם היו מסכימים למתווה לשוויון בנטל, היו נאלצים להסכים גם לקבל נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת.
קודם להצהרת האמונים התבררו נושאים פרוצדורליים, בהם התבקשה חוות דעת מצד יועמ"ש הכנסת, שקבע כי יש להציג את כל ההסכמים וההבנות בפני הכנסת, גם כאשר הן נעשות בין סיעות, ובלבד שאלו יהיו קשורות לכינונה של הממשלה.
להלן תמצית הנאומים:
  • ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד-ביתנו): המציאות שבה 50 אחוז מילדי כיתות א' לא ישרתו בצה"ל זו מציאות בלתי נסבלת. אם הממשלה תשכיל לשנות זאת, היא תיזכר לדורות. ראוי שכחלק מלימודי הליבה יתוגברו גם לימודי היהדות. אני מאחלת שההתלהבות של הח"כים החדשים לא תהיה התלהבות של התחלה בלבד.
  • ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): אינני מזלזל בתפקידה של האופוזיציה אבל אני שואל מדוע יש לתקוף את הממשלה רק בשביל לתקוף. ראוי שתעניקו לנו לפחות 100 ימי חסד. לא נולדתי עם כפית של כסף ואין לי ספק שעם שר הרווחה המיועד נהפוך את המשרד לדומיננטי.
  • ח"כ איתן כבל (העבודה): הפלשתינים לא נעלמו, הם פה והם מהווים נושא מרכזי לא פחות מהנושא החברתי. אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת ולא נוותר על כלום. נהיה שליחי אמת של הציבור.
  • ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי): יש מה לתקן בשירותי הדת מנקודת המבט הממלכתית. מקווה שתהיה לנו עם האופוזיציה יריבות הוגנת כי בסוף צריך לנהל פה מדינה.
  • ח"כ אלי ישי (שס): על-פי הגזרות והקיצוצים המתוכננים תהיה כאן פגיעה קשה ואכזרית במעמד הביניים והשכבות הנמוכות. ליבנו עם השכבות החלשות מהן אני בא. אנחנו נהיה לפה עבור לאלה שזקוקים לנו ונהווה אופוזיציה לוחמת.
  • ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), נאם לראשונה כשכובע לראשו: אני באמת מודה לכם שאתם מאפשרים לי לדבר בכנסת למרות שאני חרדי. לראשונה בישראל יש ממשלה שאומרת לא לחרדים, לא לרבנים, לא לתורה. הממשלה אומרת כן לקיטוב וכן לשנאה בעם. אם הייתי מוריד את הזקן הייתי בממשלה. לרגע לא ניהלו איתנו מו"מ בנושא השוויון בנטל.
  • ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) פנה לחברי הכנסת של יהדות התורה ובעיקר לליצמן ואמר: "אני אגיד לך מי החרים את רבני הנח"ל החרדי בעיר שלך, מי מחרים באיצקוביץ' (בית כנסת בבני ברק) מי בכלל המציא את המושג החרמה. לא רק שהחרמתם אותם זרקתם עליהם אבנים".
  • ח"כ זהבה גלאון (מרצ): בממשלה החדשה החרדים out והמתנחלים In. זו ממשלה שהשרים המרכזיים ימשיכו לדאוג לכך שמיליארדים ימשיכו לזרום להתנחלויות. מה שהיה הוא שיהיה זו אותה גברת בשינוי אדרת. איזו בשורה יש כאן? כל כך הרבה סגני שרים ותיקים שלא מבינים מאיפה באו לעולם. זה פשוט מגוחך רק כדי לרצות אנשים.
  • ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל): רציחתו של רבין אינה רק רצח של ראש ממשלה אלא רצח של חלום. כל מדינות ערב מוכנות לפתוח שגרירויות ישראליות ובלבד שישראל תכיר בפלשתינים.
  • ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש): לחברי הכנסת החרדים: ברוכים הבאים למועדון המודרים. זוהי ממשלה ללא שחורים. לא בצבע העור ולא בצבע הבגד. זו ממשלה שמייצגת את ההון הגדול והמתנחלים. זוהי ממשלה מסוכנת בנושא המדיני חברתי וכלכלי.
  • ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד): נתניהו הוא איש הקיצוצים הגדולים על חשבון השכבות החלשות כדי לקדם את משנתו הקפיטליסטית.
  • ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): אנחנו כאן כדי לשנות ולשרת את כל תושבי המדינה ללא הבדל של מגזר דתי דת או מגדר.
  • ח"כ מירב מיכאלי (העבודה): הפוליטיקה החדשה מתגלה בדיוק כמו הפוליטיקה הישנה. פעם קראו לזה סטאטוס קוו היום קוראים לזה אחי באנו לשנות.
  • ח"כ משה גפני (יהדות התורה): גם היום כשאין חרדים בממשלה, מספר הנשים בממשלה הוא קטן ביותר. היום אני מבין שכל הפלגים בציונות הדתית קרובים לתפיסת עולמו של יאיר לפיד. שני שלישים מההסכם הקואליציוני נועד לפגוע בחרדים. אין דבר כזה בשום מדינה מערבית. אתם מתכוונים להוריד תקציב מאוניברסיטאות שלומדים בהן תושבי חוץ או כאלו שלא שירתו בצבא ? גם בן מיעוטים שפוגע במדינה לא לוקחים לו את הזכויות כפי שלוקחים את הזכויות מתלמידי הישיבות. ההסכמים הקואליציוניים אינם מייצגים את העם היהודי.
  • ח"כ סתיו שפיר (העבודה): זה לא משהו חדש מתחיל זה משהו ישן ממשיך. דיור זה לא רק קירות, זה קודם כל בית. בטלו מיד את התקציב הדו שנתי. אפשרו שקיפות בדיוני ועדת השרים לחקיקה.
  • ח"כ אריה דרעי (ש"ס): יש משפחות שלא רק לא יודעות איך לסיים את החודש הן אפילו לא יודעות איך להתחיל את החודש. התאכזבתי מיש עתיד ומהבית היהודי באופן אישי. הצבתם לעצמכם מטרה שבתמונה של הנשיא לא יהיה שר עם זקן. בפועל לא הצלחתם לצמצם את מספר השרים בממשלה. העלות של סגני שר זהה באותה מידה. העיקר שהצלחתם להקטין פיזית את שולחן הממשלה. עוד מספר חודשים הציבור יגלה שהבעיות לא נפתרות רק בגלל שהחרדים לא בממשלה.
  • ח"כ יצחק הרצוג (העבודה): בהרכב הממשלה הנוכחי אין כל אפשרות לפתוח בתהליך שלום. יש כאן ממשלת מבוי סתום. מפלגת השלטון מפורקת ומפוררת ונשלטת על-ידי אנשים אחרים שאין להם ניסיון רב. אנחנו נילחם על כל סעיף וסעיף. לא ניתן מנוח לממשלה.
  • ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד-ביתנו): כולם רוצים שלום אבל כשניסינו את השיטות של השמאל התפוצצנו.
  • השר גלעד ארדן (הליכוד-ביתנו) חתם את הדיון: ח"כ יחימוביץ' מדברת על אידיאולוגיה של מקרר מלא בזמן שאותה יחימוביץ הרוויחה 56 אלף שקל בחודש ואילו המפיקות שלצידה הרוויחו הרבה פחות.

תאריך:  18/03/2013   |   עודכן:  19/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  זהבה גלאון  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד ברכה  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  משה גפני / Moshe Gafni  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת נתניהו השלישית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצדעה ללפיד האנושי וח"כ אלהרר
בן ירושלים  |  18/03/13 20:49
2
56000 ש"ח בחודש?יחימוביץ? ל"ת
הניה   |  18/03/13 20:55
3
האם ברק גמר לגרוס במ. הבטחון ?
שאלה  |  18/03/13 21:24
4
לו יהי-שנתניהו יחזור בתשובה בה
קורןנאוה טבריה  |  19/03/13 07:00
5
לו יהי-שנתניהו יחזור בתשובה בה
קורןנאוה טבריה  |  19/03/13 07:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
איציק וולף
נתניהו הציע ליריבו הפנימי את התפקיד    ציפי חוטובלי תמונה לסגנית שר התחבורה ומירי רגב תהיה יו"ר ועדת הפנים
עופר וולפסון
הדיון במליאת הכנסת, שאמור היה להתקיים מחר, נדחה לאור בקשת שר האוצר הנכנס "לבחון מחדש את הנושא"    לפיד אמר כי הוא "שוקל חלופות לתקציב הדו-שנתי"    דיון בנושא הארכת מועד הגשת אישור תקציב המדינה יתקיים כסדרו
אלישי בן-יצחק
כל האידיאלים, הערכים והעקרונות שעטפו את ה"פוליטיקה החדשה" הצטמצמו לשאלות כיבודים, תארים, שרים ותפקידים. הלזו ייקרא פוליטיקה חדשה?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עתידות, פשוט וטעים, דגיג, רבים וקונסים    ולקראת הפסח, הבא עלינו לשמחה ולטובה, אאחל לכולנו חג שמח    וכמאמר רבי יהושע, "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" (מסכת ראש השנה, דף י', עמוד ב')
יהונתן כבירי
"נו, ביבי! תן לי להשחיל משפט", תאמר שרת המשפטים החדשה ציפי לבני, כשתעלה בפני ראש הממשלה אפשרויות כלשהן לקיום שיחות ולחילופי שטחים עם הפלשתינים תמורת שלום    ומה יגידו שאר שרי הממשלה החדשה לעצמם, ממש בקרוב?
רשימות נוספות
ליברמן: נתנגד בתוקף לכל הקפאת התנחלויות  /  איציק וולף
שטייניץ באסטרטגיה; סילבן שלום באנרגיה  /  עידן יוסף, איציק וולף
המדינה נגד שימוע במשרות אמון  /  איתמר לוין
הסכמים קואליציוניים וצחוק הגורל  /  אמיליו פלוס
השבוי, הנסחט והפראייר  /  אפרים הלפרין
ואלה שמות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il