X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשיפה ב-News1 / רופא בכיר בעתירה לבג"ץ:

"גורם בפרקליטות ביקש שוחד לסגירת תיק"

ד"ר יצחק שנירר, לשעבר מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים פוריה, טוען שקיבל הצעה לשלם 25,000 שקל תמורת סגירת תיק נגדו - אך הפרקליטות והמשטרה לא חקרו את החשדות
▪  ▪  ▪
ביה"ח פוריה. עבירות מין או סחיטה?

גורם בפרקליטות מחוז צפון הציע לסגור תיק חקירה תמורת שוחד בסך 25,000 שקל. כך טוען ד"ר יצחק שנירר, לשעבר מנהל המחלקה האונקלוגית בבית החולים פוריה בטבריה, בעתירה שהגיש לבג"ץ (יום א', 17.3.13) בדרישה לחקור חשדות אלו.
נגד שנירר תלוי ועומד תיק בחשד לביצוע עבירות מין במטופלות ובעובדות בבית החולים, שהביא לסיום תפקידו באפריל 2011. ביולי 2011 נערך לו שימוע בפני פרקליטת מחוז הצפון, עו"ד מירית שטרן, ועו"ד עינת גוטסמן-סער, בו טען שמדובר בעלילה שטוותה מזכירתו.
"אדם הנמצא בתוך המערכת"
לדברי שנירר, המיוצג בידי עוה"ד אופיר סטרשנוב ואיל כהן ממשרד שומרוני-כהן-סטרשנוב, חודש לאחר האירוע התקשר אליו שמואל אמיר, אחד ממטופליו. "באותה שיחה אמר אמיר לעותר, כי בתמורה לתשלום של 25,000 שקל, ניתן יהיה להביא לסגירת התיק כנגדו, וציין, כי הדבר ייעשה על-ידי אדם הנמצא בתוך המערכת". לאחר מכן התקיימו שיחות טלפון נוספות בין השניים, בהן חזר שמואל ואמר שמדובר באדם מתוך הפרקליטות המבקש את השוחד. עוד נטען בעתירה, כי שמואל ציין בשיחות פרטים מתוך חומר החקירה ופרטים מתוך העימות שנערך בין שנירר לבין אחת המתלוננות.
שמואל נפטר בדצמבר 2011, בטרם נחקר בידי המשטרה - למרות ששנירר דיווח על השיחות מיידית לגוטסמן-סער והגיש תלונה למשטרה ימים אחדים לפני פטירתו של שמואל. בדצמבר 2012 קיבל שנירר הודעה, לפיה הוחלט שלא להמשיך בחקירה בנימוק ש"החשוד נפטר". בבירור בפרקליטות מחוז צפון נמסר לשנירר, כי התיק נבחן בפרקליטות והוחלט לגנוז אותו.
"ריח עז של ניסיון לטיוח"
לטענת סטרשנוב וכהן, סגירת התיק "תמוהה, לוקה בחוסר סבירות קיצוני ונחזית כנגועה בשיקולים זרים, כמו גם בניגוד עניינים". הם מצטטים מזכר שכתב בינואר 2012 החוקר חאלד אבו-אסחאק, ולפיו "אני סבור שעצם בדיקת חומר הראיות שבתיק החקירה על ידם [פרקליטות מחוז צפון] הינה בעייתית היות שהחשד מופנה כלפי אדם מפצ"מ וצריך לתת את הדעת על כך". עוד נטען, כי שטרן סירבה למסור לחוקרי המשטרה את מספרי הטלפון של עובדי הפרקליטות, כדי שניתן יהיה להשוותם עם נתוני הטלפון של שמואל, וזאת בנימוק שהדבר יפגע בפרטיותם.
בעתירה נטען, כי "חוסר שיתוף הפעולה של פרקליטת המחוז וההחלטה שלא לחקור בנסיבות העניין הינה שערורייתית, ונודף ממנה ריח עז של ניסיון לטיוח". שנירר אומר, כי פטירתו של שמואל אכן תקשה על החקירה, אך המשטרה והפרקליטות הן שיצרו מצב זה משום שלא חקרו אותו במועד. סטרשנוב וכהן מונים שורה של פעולות חקירה שלא נעשו, ובהן מחקרי תקשורת מלאים לטלפונים שהיו שייכים לשמואל וחקירת בני משפחתו של שמואל בנוגע למכריו בעת הרלוונטית.
לחלופין מבקש שנירר להורות לפרקליטות לחקור את החשד שמזכירתו סחטה אותו בשיתוף פעולה עם שמואל. לטענתו, הימנעותה של המשטרה מלחקור אותה מעלה את החשש, שהרשויות אינן רוצות לבצע פעולות העלולות לפגוע במהימנותה בתיק נגדו. הוא מבקש מבג"ץ להורות לפרקליט המדינה, משה לדור, למצות את החקירה על-ידי העברתה לאחת מן היחידות הארציות של המשטרה.

תאריך:  19/03/2013   |   עודכן:  19/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה לדור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גורם בפרקליטות ביקש שוחד לסגירת תיק"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משה לדור יעז למצות חקירה???
עידןסובול  |  19/03/13 11:21
 
- וכך עוד יהפוך נוכל משפטי לשופט
הנ"ל  |  19/03/13 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
דיווח: מנצ'יני רוצה את חלוץ נאפולי או את פלקאו
אביתר בן-צדף
בנוסף, יסולק בקלון מחיל האוויר
אביתר בן-צדף
26 מיירטים כבר מוצבים באלסקה ובקליפורניה, וארבעה-עשר מיירטים יתגברו אותם
עידן יוסף
רכבת ישראל משיקה ישומון רשמי לסמארטפונים    הישומון כולל: תכנון נסיעה ולוח זמני רכבות, שעון מעורר חכם להגעה שמצלצל בסמוך להגעה לתחנת היעד וקישור ליישום 'פסים אישיים', המאפשר לנוסעי הרכבת לחפש חברים לנסיעה או טרמפ לתחנת הרכבת
אביתר בן-צדף
לדברי מחמוד אחמדינג'אד, נשיא אירן, הצבת המשחתת בים הכספי תטפח את הידידות ואת השלום באזור, ותפקידה לבלום את המעוניינים לסכן את ביטחון מדינות האזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il