רכבת ישראל, באמצעות חברת Moblin, משיקה ישומון חדש לסמארטפונים, המשלבת תכנון נסיעה מתקדם עם שלל ערוצי מידע, בידור ופנאי. הישומון זמין לבעלי מכשירי אייפון ואנדרואיד ותקודם להורדה בין השאר בעזרת QR בתחנות הרכבות ובאתר האינטרנט של רכבת ישראל.
הישומון מהווה פלטפורמה לדו-שיח עם הנוסעים ולשיפור חוויית הנסיעה ועל כן צפויים בעתיד פיתוחים נוספים.
הוא כולל, בין היתר:
- לוח זמנים נוח ופשוט לשימוש הכולל תכנון מסלול נסיעה והחלפת רכבות במקרה הצורך. הניווט באפשרות זו ובחירת תחנות המוצא והיעד ניתנים לביצוע על-ידי גלילה של רשימת התחנות או על-ידי סימון התחנות על גבי מפת קווי הרכבת, בצורה הפשוטה והמהירה ביותר.
- שעון מעורר חכם שיעיר אתכם לפני ההגעה לתחנה באמצעות מנגינה נעימה ורטט. השעון המעורר, אשר מבוסס על רשת המפות של רכבת ישראל, מזהה את מיקום תחנת היעד כקילומטר לפני ההגעה ומתחיל לצלצל.
- חדשות ועידכונים מרכבת ישראל.
- קישור ליישום 'פסים אישיים' - בישומון הפייסבוק של הרכבת המאפשר לנוסעים למצוא חברים לנסיעה, על-פי העדפות אישיות ועל-פי המידע הקיים עליהם בחשבון הפייסבוק. בין השאר, ניתן להגדיר את החיפוש למציאת שותפים לנסיעה ברכב משותף אל תחנת הרכבת וממנה או מציאת חברים בנושאי שיחה משותפים.
ב-2012 נסעו מעל ל-40 מיליון נוסעים ברכבת ישראל. החברה מפעילה מעל ל-400 רכבות ביממה ו-53 תחנות נוסעים. הקווים הפופולריים ביותר הם חיפה-תל אביב (כ-28 אלף נוסעים ביום) ואשקלון-תל אביב (כ-26 אלף נוסעים ביום).
במקביל להקמת מסילות, תחנות ורכישת קרונות וקטרים, פועלת רכבת ישראל לשיפור חוויית הנסיעה והשירות לנוסעים במטרה להפוך את הנסיעה לידידותית וחסכונית יותר. בהתאם לכך, מקדמת רכבת ישראל מספר פרויקטים לשיפור השירות בהם: הפעלת אינטרנט אלחוטי ללא עלות ברכבות ובתחנות, שילוט אלקטרוני חכם המציג זמני יציאה והגעה בפועל בזמן אמת, כרטיס נסיעה חכם, העלאת אופניים לרכבת בכל הקווים בשעות השפל, שדרוג ופיתוח מתחמי תחנות הנוסעים ועוד.