X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבדיקה העלתה כי אישה בדתה עלילה נגד בן-זוגה לשעבר ביהמ"ש: חובה למנוע ניצול לרעה של מכשיר צווי ההגנה הסתפק עם זאת בחיוב האישה בהוצאות של 4,000 שקל בשל מצבה הכלכלי הרעוע
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בדיקת פוליגרף העלתה שאישה בדתה עלילה שאיפשרה לה לקבל צו הגנה מפני אב בתה. בעקבות הממצאים, קבע בית המשפט שהאישה שיקרה בבית המשפט וחייב אותה (23.1.13) לשלם לבן-זוגה לשעבר 4,000 שקל.
בני הזוג מנהלים מאבק משמורת קשה על בתם המשותפת בת הארבע. במאי 2012, שלושה שבועות לאחר שהאב ביקש להעביר אליו את המשמורת בטענה שהאם מזניחה את הילדה, הוא ביקש לעשות זאת באופן מיידי בטענה ששהותה בבית האם מסכנת אותה. באותה שעה ממש הגישה האם בקשה לצו הגנה, בטענה שהאב מטריד אותה, מאיים עליה, עוקב אחריה ולא נותן לה מנוחה.
הבקשה נדונה בפני שופט בית המשפט למשפחה בקריות, אריה נאמן, כאשר שני הצדדים מציגים עמדות עובדתיות מנוגדות בעליל בנוגע למקום הימצאו של האב במועד בו טענה האם שאיים עליה. נאמן התרשם שהאב דובר אמת, אך על-מנת לקבוע ממצא ברור, קיבל את הסכמתם של השניים לבצע בדיקת פוליגרף. הוא מציין:
"על-מנת להגביר את מהימנותה של בדיקת הפוליגרף במקרים מעין אלו, נוהג אני להקפיד כי שני הצדדים ייבדקו - כל אחד על גירסתו הנגדית, באופן שמוכן אני להתחשב בתוצאות הבדיקה רק אם תהיה הצלבה, היינו שאחד ייצא דובר אמת והשני ייצא דובר שקר; באופן זה, הסיכויים ששתי הבדיקות שגויות, נמוכים עד קלושים, אם בכלל. בנוסף ועל-מנת להגביר עוד יותר את מהימנות הבדיקה, נוהג אני לבחור במומחה אשר רגיל ליתן חווֹת דעת לבתי המשפט, ואמינותו ומקצועיותו כבר נבחנו איפוא ע"י בתי המשפט השונים".
נאמן שלח את השניים למכון גזית, אלא שאז החלה האם בחודשים ארוכים של סחבת בניסיון להימנע מביצוע הבדיקה. בין היתר טענה, כי אינה יכולה לשלם תמורת הבדיקה, ביקשה שנאמן ינסח את השאלות וטענה שהתשלום הנדרש גבוה מדי. לבסוף בוצעו הבדיקות ונקבע חד-משמעית, כי האם משקרת והאב דובר אמת. האם לא אמרה נואש והעלתה טענות נגד מהימנות הבדיקה, אך נאמן דחה אותן. כמו-כן טענה, כי התלוננה כבר בעבר על איומים מצד האב - אך עיון בפרוטוקולים אליהם הפנתה אותו הביא את נאמן למסקנה, כי טענה זו אינה אמת.
טענה אחרת של האם הייתה, כי נאמן לא הזהיר אותה מפני השלכות הבדיקה. היא ביקשה להסתמך על פסק דין בנושא, אך נאמן אומר: "אודה על האמת, שבתי ועיינתי בפסק הדין הנזכר, לאורכו, לרוחבו וגם לאלכסונו, ישר והפוך ומכל הצדדים, ולא מצאתי כל אזכור לחובה כלשהיא להזהיר את הצדדים לעניין השלכות הבדיקה וכו'". לסיכום הוא קובע: "המבקשת שיקרה בבדיקת הפוליגרף ולמעשה בדתה את האירוע מליבה, תוך שהעלילה על המשיב טענות שלא היו ולא נבראו, ואפילו מָשָל לא היו".
בנוגע להוצאות אומר נאמן, כי דווקא בשל חשיבותו הרבה של החוק למניעת אלימות במשפחה, "על ביהמ"ש לעמוד על המשמר שלא יעשו שימוש בבקשות לצו הגנה חסרות בסיס או גרוע מזה - בחוסר תום-לב כדי להשיג מטרות זרות והישגים שאינם ביסודות החוק; שימוש בחוק למניעת אלימות ו/או מניעת הטרדה, שלא לצורך ו/או בחוסר תום לב על-מנת להשיג הישגים שאינם ביסודות החוק, הוא בבחינת רעה חולה שיש לעצור ולמנוע!".
עם זאת, לנוכח מצבה הכספי של האם וכדי למנוע הסלמה נוספת במאבק המשמורת שעודנו מתנהל, החליט נאמן להסתפק בהוצאות של 4,000 שקל בלבד לטובת האב ולהימנע מחיוב בהוצאות לטובת אוצר המדינה. האם יוצגה בידי עו"ד ליאורה אוחנה מהלשכה לסיוע משפטי, והאב יוצג בידי עו"ד טלי רונן.

תאריך:  20/03/2013   |   עודכן:  20/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה נאמן  אריה נאמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקת פוליגרף הביאה לביטול צו הגנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופט הגון שבדק, מה על אבות
נחום שחף  |  20/03/13 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
פניני מתכונן לאולימפיאקוס אבל התייחס להשבתה בליגה
אלעזר לוין
החברה טוענת: אספן מבקשת להשתלט עלינו בנזיד עדשים ולקבל כותרות חינם בעיתונים
עופר וולפסון
רשמה רווח שנתי של 183 מיליון בשנת 2012    ההכנסות הסתכמו ב-18.55 מיליארד שקל    המחסור בגז טבעי הגדיל ההוצאות בכ-120 מיליון שקל, וברבעון הרביעי הופסקה פעילות בית הזיקוק לצורך שיפוץ תקופתי
איתמר לוין
צבי זיו מאשים את דני דנקנר ברמייה כלפיו, בכך שפעל מאחורי גבו ליצור מצב בו יאלץ להתפטר    "רוח הדיונים בדירקטוריון הייתה שמה שנחמה ודנקנר רוצים - עובר"
איציק וולף
מאמר המערכת של העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית, אשר פורסם לקראת ביקור אובמה בישראל, מעלה טיעונים קונספירטיביים ורומז שבניגוד לצ'רצ'יל ורוזוולט שהיו 'אלכוהוליסטים' היה אדולף היטלר דמות חיובית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il