X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה שתי עתירות נגד הארכת כהונותיהם של בכירים במשרד המשפטים בשל תקופת הבחירות, תוך ציון העובדה שראוי להיערך מראש לביצוע מינויים אלו - אם כי לעיתים יש לתפור פתרונות נקודתיים
▪  ▪  ▪
דנה. קיבלה הארכה [צילום: דניאל בראון]

"בעולם אידיאלי שאין בו שיבושים, דרך המלך היא הקפדה על קיום תקופות הכהונה הקצובה ללא חריגים, מינוי ועדות איתור כך שמלאכת בחירתו של מחליף לנושא משרה לתקופה קצובה תסתיים לפני תום תקופת הכהונה, והעברת תפקידים מסודרת מנושא המשרה למי שימונה במקומו". כך אומרת (20.3.13) המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מרים נאור, בהתייחסה להארכות כהונתם של שניים מבכירי משרד המשפטים בשל תקופת הבחירות.
ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, יורם הכהן, אמור היה לסיים את תפקידו ב-31.8.13, ואילו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי), שרית דנה, הייתה אמורה לסיים את תפקידה ב-31.12.12. מינוי מחליפו של הכהן התעכב וכהונתו הוארכה עד 31.12.12. ואולם, בינתיים הוקדמו הבחירות וועדת החריגים סירבה לאשר את בקשת משרד המשפטים להאריך את כהונתם של השניים. לבסוף הושגה פשרה ולפיה הם יכהנו עד 6.4.13.
בג"ץ דן בשתי עתירות שהוגשו בעקבות הארכות אלו, עו"ד דן חי דרש למנות להכהן ממלא-מקום או להאריך את כהונתו, ואילו התנועה למשילות ודמוקרטיה דרשה שלא להאריך את כהונתה של דנה. בג"ץ דחה את שתי העתירות, משום שעד שהגיעה עת ההכרעה - הוקמה הממשלה החדשה והיא תוכל לאייש את שתי המשרות. עם זאת, נאור מוצאת לנכון להביע עמדה עקרונית.
לאחר שאמרה שמן הראוי לבחור מראש מחליפים לבעלי התפקידים שידוע מתי יסיימו אותם, היא ממשיכה: "לעתים ישנם שיבושים, כגון תקופת בחירות שחלפה - כפי שקרה בענייננו, המחייבים, לפרק זמן קצר, בחירה בין רעות ומציאת פתרונות זמניים, עד שניתן יהיה לחזור לדרך המלך. שיבושים יכולים להיגרם גם כאשר נושא המשרה מתפטר או, חלילה, נפטר.
"בחירת הפתרון היא לעתים תלוית נסיבות ומצריכה 'תפירה ידנית'. לדוגמה: ייתכן שוני בין האופן בו יש למנות מחליף לנושא משרה שיש בידו סמכויות סטטוטוריות, דוגמת ראש הרשות, לעומת מי שאין בידו סמכויות כאלה. עשוי להיות משקל גם לשאלה עד כמה חסרונו של בעל תפקיד יוצר האטה בלתי סבירה בשירות הניתן לציבור. כשההחלטה כיצד לאייש משרה לתקופה קצרה נעשית משיקולים ראויים - לא נמהר להתערב בהחלטות כאלה. לרשויות יש מרחב שיקול דעת בעניין, והחלטות שונות עשויות להיות במתחם הסבירות".
השופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל הסכימו עם נאור. את העותרים ייצגו עוה"ד דן חי, עופר בן-אסא, שלומי ניסים ושמחה רוטמן, ואת המדינה - עו"ד נחי בן-אור.

תאריך:  22/03/2013   |   עודכן:  22/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: להקפיד לבצע מינויים בכירים במועד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ב6.4.13 מי יחליף את השניים? ל"ת
חופש המידע  |  22/03/13 14:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איתמר לוין
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קובע, כי התוכנית ששודרה ערב הבחירות וכללה ראיונות עם שורה של מועמדים - לא הייתה אמורה להיות משודרת כלל    "הראיון עם דוד גרוסמן - לכל הפחות על קו התעמולה"
יאיר דקל
אני מתעניין בפוליטיקה, עוקב אחרי שידורי הטלוויזיה, שומע רדיו וקורא בעניין רב את הדיווחים על ההתרחשויות הפוליטיות. למה?
אור יזרעאלי
הציונות הדתית שנמצאת בכל המוקדים החשובים בחברה הישראלית מגיעה להיות שותפה בכירה בממשלה החדשה. היא נמצאת ליד השולחן בו נקבעות ההחלטות הגורליות במדינה. נפתלי בנט הבטיח - וכיום הוא מקיים
יוסי שחר
אין שום הצדקה ומחויבות לויאלית למנות אותם אישים מהעבר לתפקידי השרים והסגנים מהליכוד. יש לרענן, לשנות ולהצעיר את מועמדי הליכוד לאור המהפך הפוליטי שהתרחש בבחירות לכנסת ה-19 ברשימות האחרות
דן אלון
שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים. ואז החל המו"מ, ושני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר. בימים כאלה, גם הימנעות מאמירת שקר בדמות הסתרת האמת היא נחמה. נחמה פורתא, אבל נחמה
רשימות נוספות
לפיד דורש רק 18 שרים בנוסף לרה"מ  /  עופר וולפסון
"עמיר פרץ מעורב בפרשת קניית הקולות"  /  מירב ארד
נתניהו הציע לבנט תיק כלכלי בכיר   /  לילך ויסמן
האם יש עתיד לבית היהודי?  /  נסים ישעיהו
הנפקה ובחירות - השווה והשונה  /  אפרים הלפרין
שלי הצדיקה  /  ציפורה בראבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il