X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה פרסם הודעת הסבר להתנצלותו בפני ראש ממשלת טורקיה "העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע הייתה שיקול מרכזי בעיניי" "חשוב שטורקיה וישראל שגובלות עם סוריה יוכלו לתקשר זו עם זו, הדבר רצוי גם מול אתגרים אזוריים נוספים"
▪  ▪  ▪
נתניהו. הזדמנות מדינית בביקור אובמה [צילום: AP]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסביר (שבת, 23.3.13) כי התנצל בפני ראש ממשלת טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, בגלל החרפת המשבר בסוריה.
בשיחת טלפון שקיימו השניים לפני כניסת השבת הציע נתניהו לארדואן לנרמל את היחסים בין המדינות, להשיב באופן הדדי את השגרירים ולבטל את ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על המרמרה לפני שלוש שנים. בתמורה הביע את התנצלות ישראל על תקלות שקרו במהלך ההשתלטות שהובילו למותם של תשעה אזרחים טורקים והסכים להעניק פיצוי למשפחות ההרוגים.
"לפני כניסת השבת שוחחתי עם ראש ממשלת טורקיה. אחרי שלוש שנים של נתק ביחסי ישראל-טורקיה החלטתי שזה הזמן לשקם אותם. המציאות המשתנה סביבנו מחייבת אותנו כל הזמן לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם המדינות באזור. בשלוש השנים האחרונות עשתה מדינת ישראל מספר ניסיונות להביא לסיום הנתק בינינו לבין טורקיה", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו.
"העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע הייתה שיקול מרכזי בעיניי. סוריה מתפוררת ומאגרי הנשק העצומים והמתקדמים בתוכה מתחילים ליפול בידי גורמים שונים. הסכנה הגדולה היא נפילת מצבורי הנשק הכימי בידי ארגוני טרור".
נתניהו הוסיף כי המציאות בסוריה, שכוללת בין היתר התבססות של גורמי ג'יהאד עולמי על גבולנו בגולן, מייצרת אתגרים גדולים למערכת הביטחון שלנו. "אנו עוקבים אחרי הנעשה שם וערוכים להגיב בהתאם", ציין והוסיף כי חשוב שטורקיה וישראל שגובלות עם סוריה יוכלו לתקשר זו עם זו. נתניהו הוסיף כי "הדבר רצוי גם מול אתגרים אזוריים נוספים". בכך רמז, כמובן, לגרעין שמפתחת אירן הגובלת גם היא בשטחה של טורקיה. שיקום היחסים בין ישראל לטורקיה עשוי להחזיר למערכת הביטחון את האפשרות של שימוש בשטחה האווירי של טורקיה לצורך מתקפה אפשרית בשטח האירני.
נתניהו הסביר כי ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל יחד עם מזכיר המדינה, ג'ון קרי, יצר הזדמנות מדינית לסיום המשבר. "לכן, לקראת סיום ביקורו של הנשיא האמריקני החלטתי להתקשר לראש ממשלת טורקיה כדי להבין לפתרון המשבר ולתיקון היחסים בין המדינות", לשון הודעתו של ראש הממשלה.

יעלון: נתניהו פעל באופן אחראי

שר הביטחון, משה יעלון, פרסם במוצאי השבת הודעת תמיכה בהתנצלות ראש הממשלה נתניהו בפני ארדואן.
"אני מחזק את ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהסדירו את המשבר עם ראש ממשלת טורקיה. ראש הממשלה נתניהו קיבל החלטה אחראית, וההסדר שהוביל עם טורקיה אינו עומד בסתירה עם העמידה על עקרונותינו בשלוש השנים האחרונות", ציין יעלון.
עוד הוסיף כי ההתפתחויות האזוריות והמעורבות האמריקנית אפשרו את יישוב המשבר."מדובר באינטרס משותף הן של ישראל והן של טורקיה", אמר.
יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הביעה הערכה על ההתנצלות של ראש-הממשלה נתניהו בפני ראש ממשלת טורקיה, ועל נירמול היחסים בין המדינות.
לדבריה, דבריו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, כי מדובר בשגיאה חמורה הם המשך ניסיונותיו "לחרב את יחסי החוץ של ישראל", כלשונה. "השגיאה החמורה היחידה היא שריון תיק החוץ לאיש, שבשנים האחרונות דרדר את יחסיה הדיפלומטיים של ישראל לשפל", אמרה.
ח"כ איתן כבל (העבודה) הביע תמיכה בצעד שעשה נתניהו. "היחסים ביננו לבין טורקיה הם יחסים אסטרטגיים בעלי חשיבות עצומה. סוגיית ההתנצלות בפני הטורקים היא מקרה קלאסי בו ישראל הייתה מחויבת להיות חכמה ולא צודקת. אין ספק שמדובר בהתנצלות לא פשוטה שנעשתה בלב כבד אבל בטווח הארוך לברית בין ישראל לטורקיה חשיבות עצומה למעמדנו ולביטחוננו במזרח התיכון אל מול רעידות האדמה בעולם הערבי", ציין.
לדבריו, טורקיה היא שותפה כבדת משקל במאבק בגרעין האירני ואין לישראל את הפריבילגיה לוותר עליה כשההכרעות בנושא זה עומדות לפתחה היום יותר מאי פעם. "בשל כל אלו הצעד שעשה היום ראש הממשלה הוא צעד אחראי ונכון ואני מברך על כך", אמר.

תאריך:  23/03/2013   |   עודכן:  23/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: התנצלתי בפני ארדואן בגלל סוריה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
במה פשענו שהסמרטוט הזה הוא
ראש ממשלתינו?  |  23/03/13 19:33
 
- ביבי/שרה ל-א אשמים!
מי כן אשם??  |  23/03/13 19:42
 
- למה חברי הליכוד שותקים
איפה בית יהודי  |  23/03/13 19:48
2
מתי תבין שבאיזורינו כל התנצלות ל"ת
גוררת אונס קבוצתי  |  23/03/13 19:39
3
נתניהו וחירטוטיו
ajn  |  23/03/13 20:31
4
גשש: "תהיה גבר,תהיה סמרטוט,.."
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  23/03/13 20:35
5
אחרי שחרור 1000 מחבלים, ביניהם
חשדנית  |  23/03/13 21:06
 
- עבד נרצע לפרעונים אובמה וקרי
איריס כהן  |  24/03/13 09:12
 
- קראו את ספריו של ברי חמיש
איריס כהן  |  24/03/13 09:18
6
לא חשוב לו בכלל כבוד המדינה
אזרחים  |  24/03/13 00:03
7
ארדואן לא השתנה ולא ישתנה ל"ת
מכסימום חודשיים  |  24/03/13 00:07
8
התנצלות היא התנצלות היא התנצלו
קורןנאוה טבריה  |  24/03/13 04:53
9
התנצלות מבישה ומר-מרה מנשוא!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  24/03/13 06:12
10
מה חטאנו שהביבי נפל עלינו.
קיבלנו עונש כבד  |  24/03/13 06:17
11
אינטרסים של האמריקנים.
דאגנית  |  24/03/13 07:29
12
ביבי..תסמונת דור השואה..
שוקי טבריה  |  24/03/13 09:19
13
אשליית הפיוס תתנפץ לנו בפנים ל"ת
ציונית  |  24/03/13 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
עופר וולפסון
מייד עם תום ביקורו של אובמה בישראל, התקשר נתניהו לארדואן והתנצל על תקרית המרמרה ב-2010 - אשר מאז התרחשותה לא שוחחו השניים
עופר וולפסון
בביקורו באנקרה תקף מזכיר המדינה האמריקני את המיתוג של ראש הממשלה הטורקי את הציונות כ"פשע נגד האנושות"    שר החוץ הטורקי בתגובה: "ישראל צריכה לשנות גישתה"
עופר וולפסון
ראש ממשלת טורקיה כינה את הציונות כ"פשע נגד האנושות" ושם אותה בשורה אחת עם האנטישמיות והפשיזם    נתניהו: "אמירה אפלה ושקרית, שחשבנו שכמוה עברו מן העולם"
אלעזר לוין
ממשלת טורקיה סירבה לסייע ל-760 מעפילים, שנלכדו באוניית המעפילים הרעועה בנמל איסטנבול    ספינה טורקית גררה את האונייה לים השחור, שם טובעה על-ידי צוללת סובייטית
עידן יוסף
ישראל תאפשר לטורקים לבנות בית חולים במרכז הרצועה, על חורבות נצרים    גורמים מדיניים מקווים כי המחווה תביא להתחממות היחסים בין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il