X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוח צה"ל שנסע סמוך לגדר הגבול בין ישראל לסוריה הותקף בירי מנשק קל צה"ל ירה בנשק כבד לעבר העמדה הסורית שר הביטחון: כל הפרה שר הריבונות תיענה בירי לשיתוק מקורות הירי דוח של אונדו"ף חושף: כוחות קרקעיים של צה"ל פעלו בשטח סוריה
▪  ▪  ▪
מקורות הירי שותקו [צילום: פלאש 90]

כוח רגלי של שמונה חיילי צה"ל חדר לשטחה של סוריה בסוף חודש ינואר האחרון, ונצפה על-ידי חיילי כוח אונדו"ף של האו"ם. כך עולה מדוח שהגישו חיילי האו"ם לאחרונה. עוד חושף הדוח כי באמצע חודש פברואר נצפו עשרות לוחמי צה"ל חודרים לשטחה של סוריה וכי גם חיל האוויר הישראלי פועל במרחב האווירי הסורי.
בצל הדוח ירו גורמים סורים עוינים באמצעות נשק קל לעבר כוח צה"ל שנסע סמוך לגבול ישראל-סוריה. התקרית אירעה בפעם השנייה בתוך פחות מיממה סמוך לתל פארס שבדרום רמת הגולן. בתגובה לירי, שבוצע מעמדה סורית, ירה צה"ל ירי כבד ומדויק לעבר עמדת התוקפים.
בעקבות חילופי האש הופסקו העבודות להקמת גדר הגבול החכמה החדשה בין ישראל לסוריה.
שר הביטחון, משה יעלון, אמר כי ישראל רואה בחומרה את הירי אמש והבוקר מכיוון סוריה לעבר כוח צה"ל בשטח מדינת ישראל.
"בעקבות זאת הגיב צה"ל בהתאם למדיניות שקבעה הממשלה: כל הפרה של הריבונות הישראלית וירי מהצד הסורי, ייענו באופן מידי בשיתוק מקורות האש כאשר מזהים אותם. אנו רואים את המשטר הסורי כאחראי לכל הפרת ריבונות. לא נאפשר לצבא הסורי או לכל גורם אחר להפר את ריבונות ישראל באמצעות ירי לשטחנו", אמר.
אמש, מייד לאחר הירי, התרחק הכוח שספג את הירי ודיווח על התקרית למפקדי הגזרה. לא ברור האם מדובר בירי מכוון לעבר הסיור של צה"ל או שמא מדובר בירי תועה. דובר צה"ל מסר כי כמה כלי רכב ניזוקו וכי אף אחד מן החיילים שהיו בתוכם לא נפגע. עוד נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.
לפני כשלושה שבועות פגעו פצצות מרגמה באזור היישוב רמת מגשימים הסמוך לתל פארס. אז הייתה ההערכה שמדובר בירי תועה של צבא סוריה שכיוון לפגוע במורדים. אולם מאז הספיקו ארגוני מורדים להתקרב אל גדר הגבול. חלק מאותם ארגונים קשורים לארגון אל-קאעידה העולמי ועוינים מאוד לישראל. על כן ייתכן בהחלט שמדובר בירי מכוון לעבר כוחות צה"ל.
גורם בכיר בצה"ל ציין כי למרות הירי ולמרות ירי מרגמות מסוריה לעבר שטח ישראל ימשיכו כוחות צה"ל לאבטח את הגבול ואף יתגברו את הכוחות על-מנת שהירי לא 'יזלוג', כלשונו, לשטח מדינת ישראל.
אתמול בערב פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה שבה טען כי המצב השברירי בסוריה הוא הגורם לכך שהתקשר לראש ממשלת טורקיה והתנצל בפניו על הרג האזרחים הטורקיים בעת ההשתלטות על הספינה מרמרה לפני כשלוש שנים.

תאריך:  24/03/2013   |   עודכן:  24/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי וזיו אברג'יל
חלוץ בית"ר לא התאמן והושעה: "המאמן ידע שאני פצוע"
איתמר לוין
מאיר פלבסקי טען ללא בסיס שחברת מקור הפורמייקה משתמשת בחומרים מסרטנים    ביהמ"ש: אין המדובר בתלונה בתום לב אלא בכתב אישום חריף שנשלח גם לגורמים בלתי רלוונטיים
איתמר לוין
בראיון נרחב שפורסם בסוף השבוע, מנסה אהוד אולמרט לאותת לשופטי ישראל: אל תתעסקו אתי    כאשר הוא מדבר על פרשות טלנסקי, ראשונטורס והולילנד - דבריו שזורים בחצאי אמיתות, שקרים ואפילו עלילת דם נגד הפרקליטות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנאגטס רצים במערב, בוסטון הפסידה לממפיס
איציק וולף
שי פירון הודיע שאינו מוכן לעבוד בלשכה שבבניין הנהלת משרד החינוך    "ביקשתי שיכינו לי לשכה זמנית בקומת הכניסה, חדר פשוט, שאוכל לקבל בו כל אדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il