X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התביעה הוגשה גם נגד קבוצת סימנס, המנכ"ל לשעבר בישראל וגיסו החברה טוענת שלא הייתה מתקשרת עם סימנס בעסקות לרכישת טורבינות הגז אם הייתה מודעת להתנהלותה המושחתת
▪  ▪  ▪
כהן. 20 מיליון דולר [צילום: פלאש 90]

חברת החשמל תובעת 200 מיליון שקל מחברת סימנס, חברת סימנס ישראל, עו"ד דן כהן, אורן אהרונסון (שהיה מנכ"ל סימנס ישראל והוא עד המדינה נגד כהן) ושלמה דניאל (גיסו של אהרונסון ועד מרכזי נגד כהן). עילת התביעה היא השוחד שעל-פי הנטען שילמו סימנס ואנשיה לכהן, ובכך הביאו להוצאת עשרות מיליוני אירו מקופת החברה.
התביעה הוגשה (יום א', 24.3.13) לבית המשפט המחוזי מרכז בידי עוה"ד קובי שרביט ויפגת פגיס-גלמן ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן. היא עוסקת ברכישת טורבינות גז מסימנס בידי חברת החשמל, כאשר על-פי כתב האישום נגד כהן - השוחד שקיבל מסימנס הביא לכך שהוא לחץ לבחור בה ולמנוע קבלת הצעה זולה יותר של ג'נרל אלקטריק. השוחד שולם בפועל בידי אהרונסון וחלקו עבר, על-פי הנטען, דרך חשבונות בנק של דניאל.
היקף ההתקשרויות בין חברת החשמל לבין סימנס הגיע ל-540 מיליון אירו ו-56 מיליון דולר. לטענת החברה, הן היו תוצאה של "מעשי ההונאה, התרמית והשוחד" בהם היו מעורבים הנתבעים, והיא לא הייתה מתקשרת עם סימנס אם הייתה מודעת להתנהלותה המושחתת. שתיים מבין חמש הטורבינות שנרכשו בעסקות אלו נותרו במשך שנים ארוכות במחסני חברת החשמל, ללא כל שימוש.
שרביט ופגיס-גלמן מציינים, כי התנהלותה של סימנס בישראל הייתה חלק מהתנהלותה המושחתת בכלל, כאשר החברה נהגה באותן שנים לקדם את ענייניה ברחבי העולם באמצעות תשלומי שוחד בהיקף ענק. סימנס שילמה בשנים 2007-2001 שוחד בהיקף כולל של 1.4 מיליארד דולר במדינות שונות, ובעקבות זאת שילמה לרשויות בארה"ב 800 מיליון דולר, ולרשויות בגרמניה - 600 מיליון אירו.
השוחד בישראל, נאמר בתביעה, מוזכר בתביעה שהגישה רשות ניירות הערך האמריקנית נגד סימנס. שם נאמר, כי סימנס שיךמה בארץ 20 מיליון דולר לכהן. יצוין, כי על-פי כתב האישום נגד כהן, הוא קיבל מסימנס רק 4 מיליון דולר. במקביל, הודו סימנס וסימנס ישראל - בתביעה שהגישו נגד אהרונסון ודניאל - כי 13.5 מיליון אירו לחשבונות של דניאל, וכי חלק מאותם כספים הועברו לכהן.
לדברי שרביט ופגיס-גלמן, מעשים אלו נודעו לחברת החשמל רק בשנת 2009, וכי עד היום מסרבות רשויות התביעה בישראל להעביר לה את החומר הרלוונטי. עד היום חברת החשמל אינה יודעת במדויק כמה שוחד שולם לכהן והאם גורמים נוספים בחברה קיבלו שוחד מסימנס. בשולי התביעה נרמז, כי החברה עשויה להגיש תביעה נוספת נגד כהן, בגין השלכות השוחד שעל-פי הנטען קיבל מחברת רוגוזין לשם קידום רכישת קרקעותיה מצפון לתחנת הכוח באשדוד.
חברת החשמל מעריכה, כי סימנס וסימנס ישראל הרוויחו לפחות 15% מן ההכנסות שזרמו אליהן בעסקות הטורבינות, דהיינו - 81 מיליון אירו ו-8.4 מיליון דולר. כמו-כן טוענת החברה, כי היא זכאית לקבל סכום זהה לזה ששולם כשוחד לכהן. לצורכי אגרה בלבד הועמדה התביעה על 200 מיליון שקל.

תאריך:  24/03/2013   |   עודכן:  24/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל תובעת 200 מיליון שקל מכהן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
סימנס בשואה שילמה
urixo  |  24/03/13 18:08
2
איפה האחריות של חברי מועצת
הרועץ המשפטי  |  24/03/13 18:14
3
למה החברה נראית כך ?
לוניה  |  24/03/13 19:18
 
- אתה ממש צודק לוניה, וכעת עולה
נאוה מטבריה   |  25/03/13 08:25
4
חברת החשמל המושחתת
עושה עיניים  |  25/03/13 06:37
5
מאפיה ועלוקה מחשמלת-לא נקראת ל"ת
חברת חשמל  |  25/03/13 14:05
6
חברי דרקטוריון היום !
אחד שמכיר,  |  28/03/13 06:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת דן כהן
אברהם פריד
ברכות לשופט דן כהן    לירות בראש העיר    נפלאות הנייר הממוחזר
אריה אבנרי
חברת סימנס נתנה תשלומי שוחד בסך 20 מיליון דולר. על-פי כתב האישום שהוגש נגד דן כהן הוא קיבל 4 מיליון דולר מסימנס. אז למי חולקו 16 מיליוני הדולרים הנותרים? מן הדין לחדש את החקירה בנושא בהקדם!
איתמר לוין
טוען שכבר היה הסדר עם המדינה שסוכם כמעט לכל פרטיו, אך המדינה המשיכה במקביל בהליך ההסגרה    מזכיר שכבר ישב שלושה חודשים בכלא בפרו ו-15 חודשים במעצר בית
איתמר לוין
השופט נויטל: כאשר יש טענות כלפי אדם - הוא קונה כרטיס מטוס בפרוטותיו האחרונות ושב ארצה    הסניגור: כהן לא יכול היה לשוב ארצה בלי הסכם לגבי כתב האישום או לפחות תנאי השחרור בערבות
איתמר לוין
המדינה: כהן בחר את המתת בקפידה, ורק לאחר מכן החל בפעילות ההשפעה לטובת השוחד    עו"ד מעוז: המדינה חזרה בה מההבנות שהיו לנו ולכן איני מסכים שכהן ייחקר שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il