X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט גלעד נויטל: קיים חשש ממשי שכהן ישבש את ההליכים, יימלט מן הדין וישפיע על עדים קובע שלא ניתן להפיג חשש זה על-ידי מעצר בית, בין השאר משום שקשה מאוד לתת אמון בכהן
▪  ▪  ▪
כהן. חשש לבריחה ולשיבוש הליכים [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל, האריך עד תום ההליכים (יום ב', 25.3.13) את מעצרו של עו"ד דן כהן, המואשם בקבלת שוחד במיליוני שקלים במסגרת תפקידו כדירקטור בחברת החשמל בשנות ה-90.
כהן עזב את הארץ בשנת 2004 ושהה בפרו עד הסגרתו בשבוע שעבר. המדינה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, בטענה שברשותו ממון רב וקשרים בחו"ל, אותם הוא עשוי לנצל כדי לברוח שוב מהארץ. עוד טענה עו"ד אורלי דורון, המשנה לפרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), כי כהן עלול לנסות להשפיע על עדים, במיוחד לנוכח העובדה שבתיק יש עד מדינה (מנכ"ל סימנס ישראל לשעבר, אורן אהרונסון) ומשום שלפרקליטות לא היה קשר עם העדים בשנים האחרונות.
סניגורו של כהן, עו"ד איתן מעוז, ניסה לטעון, כי אין עילת מעצר כנגד כהן, אשר לא הפר כל הוראה חוקית בעוזבו את הארץ ואשר ניהל מו"מ מתמשך על תנאי חזרתו. ואולם, נויטל אמר בבירור כבר בדיון הקודם (21.3.13), כי כהן היה חייב לחזור ארצה ללא כל תנאי וכי כל שנותר לדון בו הוא השאלה האם ניתן להסתפק במעצר בית. בהקשר זה, הציע מעוז שכהן ישהה במעצר בית בביתו של עו"ד מיכאל שפיגלמן.
נויטל אומר, כי נגד כהן קיימת עילת מעצר מובהקת, שכן קיים חשש ממשי ששחרורו יביא לשיבוש הליכים, להתחמקותו מהליכי שפיטה ולהשפעה על עדים. הוא מציין, כי חומרת העבירות והתחכום הרב בו פעל לכאורה כהן, מצביעות על העדר מורא הדין מצידו, וקיים חשש ממשי שהוא ישוב ויפעל באותה צורה אם לא ייעצר. עוד מזכיר נויטל, כי כהן שהה שבע שנים במדינה עימה אין לישראל הסכם הסגרה, למרות שידע היטב שהוא מבוקש לחקירה בארץ, וגם בכך יש משום עילת מעצר.
מכאן עובר נויטל לדחות את הבקשה לשחרר את כהן למעצר בית. כל עילות המעצר, אומר נויטל, מבססות "סיכון גבוה וממשי ששחרור המשיב בכל ערובה ותנאי שחרור, יביא לשיבוש הליכי המשפט" בדמות להימלטותו מן הארץ והשפעה על עדים. בנוסף לכך, קשה עד מאוד לתת אמון בכהן, ובלא אמון שכזה אין מקום לחלופת מעצר. נויטל דוחה את הטענה לפיה בתיקים דומים לא נעצרו הנאשמים, בציינו שבשום תיק לא היו הנסיבות דומות לאלו שבתיק הנוכחי. לבסוף הוא אומר, כי כהן מיוצג בידי עורך דין ולכן אין ממש בטענתו לפיה מעצרו יפגע בהגנתו, מה עוד שחזקה על השב"ס שהוא יאפשר לו "ללבן את החומר לקראת משפטו באופן המיטבי".

תאריך:  25/03/2013   |   עודכן:  25/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: דן כהן ייעצר עד תום ההליכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שזה נישמע מופרך אבל
המקום הבטוח ביותר  |  25/03/13 10:06
 
- חח..וגם השופט המחוזי
בדימוס  |  4/04/13 09:23
2
מ"אסיר ציון" לאסיר בציון
בנצי5  |  25/03/13 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת דן כהן
איתמר לוין
התביעה הוגשה גם נגד קבוצת סימנס, המנכ"ל לשעבר בישראל וגיסו    החברה טוענת שלא הייתה מתקשרת עם סימנס בעסקות לרכישת טורבינות הגז אם הייתה מודעת להתנהלותה המושחתת
אברהם פריד
ברכות לשופט דן כהן    לירות בראש העיר    נפלאות הנייר הממוחזר
אריה אבנרי
חברת סימנס נתנה תשלומי שוחד בסך 20 מיליון דולר. על-פי כתב האישום שהוגש נגד דן כהן הוא קיבל 4 מיליון דולר מסימנס. אז למי חולקו 16 מיליוני הדולרים הנותרים? מן הדין לחדש את החקירה בנושא בהקדם!
איתמר לוין
טוען שכבר היה הסדר עם המדינה שסוכם כמעט לכל פרטיו, אך המדינה המשיכה במקביל בהליך ההסגרה    מזכיר שכבר ישב שלושה חודשים בכלא בפרו ו-15 חודשים במעצר בית
איתמר לוין
השופט נויטל: כאשר יש טענות כלפי אדם - הוא קונה כרטיס מטוס בפרוטותיו האחרונות ושב ארצה    הסניגור: כהן לא יכול היה לשוב ארצה בלי הסכם לגבי כתב האישום או לפחות תנאי השחרור בערבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il