X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רה"מ נתניהו ושר האוצר נפגשו לדון על התקציב והדרכים לכסות את הגירעון, וסיכמו עקרונית על הגזירות הראשונות החופשה של מקצת עובדי משרד האוצר בוטלה לצורך דיונים
▪  ▪  ▪
לפיד ונתניהו. צפוי מאבק לא קל [צילום: פלאש 90]

בימים האחרונים נועדו שר האוצר יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו למספר פגישות עבודה ראשונות. השניים סיכמו עקרונית על קיצוץ בתקציב הביטחון, בפרויקטים של תחבורה וכן בקצבאות - בעיקר בקצבאות ילדים. כך דווח (יום א', 24.3.13) בחדשות 2.
הקיצוצים צפויים להביא איתם מאבקים עם חלק מהשרים האחרים, ראשון שבהם שר הביטחון משה יעלון. יעלון אמר בפורום ראשי התעשיות הביטחוניות כי לא ייתן ש"ישעבדו את העתיד שלנו" בפגיעה בתעשיות ובמחקר הביטחוניים.
על-פי הדיווח, בישיבות סגורות התבטא לפיד בפני פקידי האוצר כי המטרה שלו היא להגן ככל האפשר על מעמד הביניים והאדם העובד. בשל המאמץ לגבש תקציב, בוטלה חופשת החג המרוכזת של מקצת העובדים במשרד האוצר, בעיקר הבכירים שבהם, והם יתכנסו מדי יום לדיונים מרתוניים.
אתמול הזהיר לפיד את אנשיו מהצפוי, "התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי. עזבו אתכם ממילים כמו "גירעון" או "משבר פיסקלי", אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט. איזה אובר-דראפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל. איך זה קרה? כמו כל אובר-דראפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת".
לפיד הוסיף, "הגיע הזמן להתמודד עם האובר-דראפט. זה מה שאני הולך לעשות. להכנס בו בכל הכוח. נעבוד קשה, נצטמצם, נוריד הוצאות, נקצץ גם במקומות הכואבים. יהיה קשה, יהיה מלחיץ, אבל יש לזה גם יתרון: אם נעשה את זה עכשיו, זה לא יהיה ארוך".

תאריך:  25/03/2013   |   עודכן:  25/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קצץ בביטחון, בתחבורה ובקצבאות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עקיבה לם
בשבוע שעבר, ביום שלישי, השביתו במשותף ועד ראשי האוניברסיטאות והתאחדות הסטודנטים הארצית את הלימודים למשך שעתיים. החלטה זאת התקבלה משום שבתקציב הממשלה הקרוב צפוי קיצוץ של כמעט מיליארד שקלים בתקציב ההשכלה הגבוהה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים צופה התנגדות עזה לקיצוץ 30 מיליארד שקל מהתקציב    מצהיר: "אהיה פה למי שאין להם פה, ולא לחזקים"    בנט: "נחזיר את הכלכלה לעם, ללא מחויבות לוועדי עובדים"    ועד עובדי נמל אשדוד: "הצהרות פופוליסטיות"
עופר וולפסון
חברי הכנסת בוועדת הכספים, שאישרו את ההעברה, מתחו ביקורת על היקפה הגדול    מעל מיליארד שקלים הועברו לשיפוץ מוסדות חינוך    גם משה קצב ייהנה: תוספת של 47 אלף שקל ללשכתו
עופר וולפסון
דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי, אמר בכנס הרצליה כי מכיוון שבמצרים יש התמרמרות רבה על המצב הכלכלי והחברתי, יציאה למלחמה בישראל היא לא הדבר שעומד בראש מעייניהם של היוצאים לרחובות
עופר וולפסון
ברוב של שני חברים מול אחד, אישרה ועדת הכספים העברת מאות מיליונים נוספים לתקציב הביטחון, שיילקחו מרזרבות התקציב של שנת 2010    ח"כ אורון: "כך מגדילים את תקציב הביטחון ב'דלת האחורית', חרף ההבטחות לצמצמו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il