X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה לעו"ד דב אבן-אור לנמק מדוע לא יחויב בהוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה בשל שורה של הליכי סרק שהתעלמו מהחלטות שיפוטיות, ובשל נסיונו להלך אימים על רשם ביהמ"ש העליון
▪  ▪  ▪
גרוניס. לשים קץ להתנהגות הלא-ראויה [צילום: פלאש 90]
עו"ד דב אבן-אור

דרושה החלה נרחבת
הסיבה העיקרית בגינה שוקל הנשיא גרוניס להטיל הוצאות על עו"ד אבן-אור אינה נסיונו להלך אימים על שופט, אלא ריבוי הליכי הסרק בהם נקט. גרוניס מבחין כראוי בכך שעורך הדין נושא באחריות להליכים אלו ולא מרשיו, ולכן הוא זה שעלול לשלם מכיסו.
הצבענו כאן פעמים רבות על הצורך לחייב עורכי דין לשאת בתוצאות של התנהגות מקצועית קלוקלת, הפוגעת לא רק בלקוחותיהם ובצד השני אלא בציבור כולו. החלטתו של גרוניס, אם וכאשר תהפוך למעשית, מהווה איתות חשוב לכל השופטים ומן הראוי להחיל מדיניות זו בצורה נרחבת בכל המקרים המתאימים, ולא רק בקיצוניים ביותר שביניהם.

בהחלטה יוצאת דופן אומר (יום ד', 27.3.13) נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, כי הוא שוקל להטיל הוצאות אישיות על עורך דין שהציף את בית המשפט בבקשות סרק ואשר אף ניסה להלך אימים על רשם בית המשפט העליון.
מדובר בעו"ד דב אבן-אור, המייצג את בני הזוג בתיה וצבי לבל בהליכים נגד בנק לאומי למשכנתאות בניסיון שנכשל למנוע את פינויים מנכס שבבעלותם. בקשתם לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב נמחקה בשל אי הפקדת ערבון. גרוניס תוקף את אבן-אור מיד בפיסקה הראשונה של החלטתו:
"לפני החלטת המחיקה הוגשו על-ידי בא-כוח המבקשים בקשות רבות מאוד, שאת חלקן העיקרי לא ניתן לכנות אלא כבקשות סרק אשר גרמו לבזבוז זמן שיפוטי יקר ערך. גם לאחר החלטת המחיקה המשיך בא-כוח המבקשים לנקוט הליכי סרק. ביום 19.3.2013 הוגשה למזכירות בית משפט זה בקשה של בא-כוח המבקשים, הנושאת תאריך של יום 14.3.2013. בעקבות הגשת הבקשה, שנכתב בכותרתה 'בפני כב' הנשיא', הועבר התיק לטיפולי. לאחר שעיינתי בחומר, באתי למסקנה כי יש לשים קץ להתנהלותו הלא-ראויה של בא-כוח המבקשים".
רוב הבקשות, מציין גרוניס, עסקו בערבון שהיה על לבל להפקיד לצורך הדיון בבקשתם לערער על החלטת המחוזי, והן נדונו שוב ושוב בידי הרשמים גיא שני וליאת בנמלך ובפני השופט סלים ג'ובראן. הבקשה האחרונה, שכאמור הובאה לעיונו של גרוניס, עסקה שוב בסעדים שכבר נתבקשו ולא ניתנו, ולכן - הוא אומר - אין כל מקום לדון בה לגופה.
"לא ניתן להתעלם, בנוסף, מהתנהלותו הדיונית הלא ראויה של בא-כוח המבקשים. ראשית, כפי שנקבע בהחלטות קודמות בהליך, בא-כוח המבקשים בחר 'להציף' את בית המשפט בעשרות בקשות סרק המתעלמות במופגן ובאופן מזלזל מקביעות שיפוטיות ברורות וחד-משמעיות שניתנו בהחלטות קודמות. בית משפט זה (כולל הרשמים) פעל ליתן כעשרים החלטות בהליכים שהיו אמורים להסתיים לפני זמן רב, והכל עקב התנהלותו החריגה של בא-כוח המבקשים... יצוין, כי התיאור שהובא עד עתה בנוגע להשתלשלות הדיונים בהליך הוא תיאור לקוני ולא ממצה של ההליכים והבקשות שהוגשו על-ידי המבקשים", אומר גרוניס.
עוד עומד גרוניס על סגנונו הלא-ראוי בלשון המעטה של אבן-אור, ומביא דוגמה אחת בלבד: "בא-כוח המבקשים מצא לנכון לציין בבקשה מיום 13.2.2013, כי היה והרשם [שני] לא ייעתר לבקשתו לאפשר לשולחיו להפקיד את העירבון, יאלצו המבקשים 'לפעול גם במישור מינהלי, כגון: הגשת בקשה לוועדה לבחירת שופטים, לדון בביטול מינויו של הרשם דנן'. יש לייחס חומרה רבה להתבטאויות כגון דא. אותן התבטאויות, כמו גם נוספות דוגמתן, מקומן לא יכירנו בכתב בי-דין. הן מהוות ניסיון חמור, שאין להשלים עימו, להלך אימים על בית המשפט והרשמים".
גרוניס הורה לאבן-אור לנמק עד 9.4.13 מדוע לא יוטלו עליו הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה. את בנק לאומי למשכנתאות ייצג עו"ד שלומי הס.

תאריך:  28/03/2013   |   עודכן:  28/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד יחויב בהוצאות בשל הליכי סרק
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד השופט שלמה אלבז
מתיו  |  28/03/13 11:22
2
השופט שלמה אלבז
מתיו  |  28/03/13 11:31
3
יש לשאול את מי עוד זה ירתיע
שאול א.  |  28/03/13 11:34
4
למה לא שואלים אותי לפני?
רוחיק  |  28/03/13 17:54
5
גרוניס רוצה
נו, באמת!  |  30/03/13 09:41
6
חיוב עו''ד פורע -חוק !
כהן ישראל  |  1/04/13 15:00
7
חובה לפסוק הוצאות
צפורת  |  1/04/13 21:10
8
האימה והטרור של האנרכיסט גרוני
לורי שם טוב  |  15/04/13 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כמעט הכל מסכימים, כי למרות עברה הבעייתי, בחר ברנן באשה מתאימה לתפקיד    זו האשה הראשונה, שמונתה לתפקיד הבכיר מאז שהוקמה CIA בסוף שנות הארבעים
מוטי פשכצקי
שחקנים ביקשו להעביר לאצטדיון אחר, אך נענו בשלילה
אביתר בן-צדף
הודח מתפקידו בעקבות ממצאי ועדת חקירה בעניין התנהגותו
מערכת אתר ערוץ הספורט
שיא כל הזמנים (33) לא יישבר אחרי 97:101 לשיקגו
רועי גלדסטון
יו"ר מכבי על יו"ר האיגוד: אין לו מנדט להציע הצעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il