לצבא האמריקני אין כסף; ולכן, החליט לסגור את הפרויקט לפיתוח ספינת-אוויר לתצפית, למרות שהושקעו בו כבר 356 מיליוני דולר, ואינו עומד בלוחות-הזמנים.
ספינת-האוויר LEMV, שאורכה כמאה מטר, פותחה על-ידי החברה הבריטית HAV בשיתוף עם החברה האמריקנית נורתרופ-גרומן, ונוסתה בבסיס בניו ג'רסי. הספינה נועדה לספק מודיעין מסוגים שונים באפגניסטן.
זו ספינת-האוויר הראשונה, שהייתה אמורה להיות מבצעית בשדות הקרב מאז מלחמת העולם השנייה, שבה הפעילו האמריקנים ספינות-אוויר ללוחמה נגד צוללות. היא המריאה לטיסת הבכורה שלה באוגוסט, ואחריה קורקעה להשלמת התכנונים ההנדסיים וההתקנות.
בינתיים מעוניינת החברה הבריטית לקנות את הספינה מהפנטגון, ולנסות לשווקה ללקוחות אזרחיים במקומות אחרים.
ספינת-האוויר LEMV נחשבת לכישלון תכנוני וניהולי, ופיתוחה לא עמד בלוחות-הזמנים ובתקציב, שגלש בכמאה מיליוני דולר כבר אשתקד, כשהתחזית לעלות הפרויקט - יותר מחצי מיליארד דולר. לפי הפרויקט, היו אמורים לייצר שתי ספינות-אוויר כאלו.
ספינת-האוויר נועדה לשאת ציוד, חיישנים, מטען וצוות, כדי לספק מתצפית גבוהה מעל פני השטח מידע מסוגים שונים בזמן אמת. כיוון שספינת-האוויר מרחפת, אין היא תלויה במכלי דלק
מעבר לבעיות תקציב וייצור, ספינת-האוויר, קבע משרד הבקרה של הקונגרס (GAO), שוקלת כשש טונות יותר ממה שנקבע; ולכן, היא תוכל לשהות רק ארבעה-חמישה ימים בגובה של כשישה ק"מ ולא שלושה שבועות כמתוכנן. לפיכך, שינה הצבא האמריקני את משימתה, והיא יועדה לשהות - לרחף - שישה-עשר יום מעל אזור מסוים בגובה של יותר מחמישה ק"מ.
ועדיין לא תמו צרות הפרויקט. עיקר הבעיות נובעות מגודלה העצום של ספינת-האוויר, שמרחפת כיוון שהיא קלה מן האוויר.
חיל הים האמריקני מפעיל ספינת-אוויר MZ-3A, שאורכה כשישים מטר מתוצרת חברת בלימפ האמריקנית, מאז אוקטובר 2011, וגם גורלה לא שפר, כיוון שכבר שנה אין כספים להמשך הפרויקט.