X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט בקנדה אישר הליך תביעה ייצוגית נגד חברת התרופות מרק המייצרת תרופה נגד התקרחות גברית חיזוק משמעותי לתביעה ישראלית כמעט זהה שטרם אושרה
▪  ▪  ▪
המידע על התרופה הפופולארית הוסתר
מידע על פגיעה בפוריות הוסתר בישראל
איציק וולף
הצרכנים הישראלים הרבים של התרופה פרופסיה, לטיפול בנשירת שיער, אינם יודעים כי התרופה שהם נוטלים עלולה לפגוע בפוריות שלהם גם לאחר הפסקת הטיפול ואף לגרום לסרטן מזן קשה * הצרכנים האירופים קיבלו אזהרה על כך * היצרנית: משרד הבריאות לא התעקש שנפרסם את האזהרה * משרד הבריאות: עלון חדש לצרכן יופץ בקרוב עם האזהרות
לרשימה המלאה

בית המשפט בקנדה אישר תביעה ייצוגית נגד חברת התרופות מרק. התביעה הוגשה בטענה כי החברה הטעתה את הצרכנים הקנדיים כשלא פרסמה בעלון המצורף לתרופה פרופסיה, המשמשת גברים הסובלים מהתקרחות, אזהרה שעל פיה התרופה עלולה לפגוע בפוריות שלהם גם לאחר הפסקת הטיפול.
מדובר בטענה זהה לחלוטין לטענה שהועלתה בתביעה ייצוגית שנחשפה ב-News1 לאחר שהוגשה בישראל על-ידי עורכי הדין מיכאל דבורין ועובדיה כהן ואשר טרם אושרה על-ידי בית המשפט כתביעה ייצוגית.
פרופסיה היא תרופה פופולרית לטיפול בהתקרחות מתוצרת חברת מרק שארפ ודוהם (MSD). כל אחת מן החבילות של התרופה כוללת 28 כדורים המכילים 1 מיליגרם החומר הפעיל פינסטריד. על-פי התביעה הקנדית אושרה פרופסיה לשימוש בקנדה בשנת 1998. העלון לצרכן שאושר בשנת 2006 כלל אזהרה מפני תופעות לוואי הכוללות תופעה שממנה סובל "מספר קטן של גברים אשר עלולים לחוות ירידה בתשוקה לקיום יחסי מין ו/או קשיים בהשגת זקפה". עוד נאמר שם כי "למספר קטן עוד יותר של גברים עלולה להיות ירידה במספר תאי הזרע שנפלטים בעת קיום יחסי מין".
עוד נטען בתביעה כי באפריל 2007 נדרשה חברת התרופות מרק על-ידי סוכנות התרופות השבדית לציין בעלונים המצורפים לפרופסיה כי אחת מתופעות הלוואי האפשריות היא קושי בהשגת זקפה לאורך זמן, גם לאחר הפסקת השימוש בתרופה. בשנת 2008 הסכימה מרק להוסיף את האזהרה הזאת לעלוני הצרכן של פרופסיה. למרות זאת, מאותה שנה ועד ל-18 בנובמבר 2011 לא הוסיפה החברה אזהרה בדבר האפשרות לפגיעה בתפקוד המיני גם לאחר הפסקת השימוש בפרופסיה לעלוני הצרכן שצורפו לתרופה שנמכרה בקנדה. כאמור, בית המשפט בוונקובר אישר את התביעה כייצוגית.
מדובר, למעשה, בטענה זהה לחלוטין לטענה של התביעה הייצוגית שהוגשה בישראל. על-פי הנוסח שהופץ באירופה נכתב כי "נצפתה אי-פוריות בקרב גברים שנטלו פינסטריד למשך פרקי זמן ארוכים ושסבלו מגורמי סיכון אחרים שעלולים להשפיע על הפוריות. נורמליזציה או שיפור באיכות הזרע דווחו לאחר הפסקת השימוש בפינסטריד. לא בוצעו מחקרים קליניים ארוכי טווח הבוחנים את השפעת הפינסטריד על פוריות הגבר".
שימוש זה לאורך זמן הינו הכרחי כאשר מדובר בפרופסיה. כך גם מצוין בעלון לצרכן המופיע בישראל המדגיש כי יש להתמיד בטיפול לשם השגת התועלת הרצויה וכי רק לאחר כשלושה חודשים ניתן להתחיל להבחין בהגברת צמיחת שיער או במניעת נשירה נוספת. מלבד הערה זו מופיעה בעלון אזהרה מפני הפסקת השימוש למי שמעוניין לשמור על שערות ראשו: "אם תפסיק להשתמש בפרופסיה קיימת סבירות גבוהה שתאבד את השיער שצמח בתוך 12 חודשים מהפסקת הטיפול".
למרות אזהרה זו - לפגיעה בפוריות אצל המשתמשים לאורך זמן בפרופסיה - מעולם לא דרש משרד הבריאות מחברת MSD לשנות את נוסח העלון שהופץ בישראל.
על כן, בישראל הופיעה האזהרה הבאה: "במספר קטן של גברים נצפתה ירידה בחשק למגע מיני ו/או קושי בהשגת זקפה. במספר קטן עוד יותר נצפתה ירידה בכמות נוזל הזרע המשתחררת במגע מיני (ללא הפרעה לתפקוד המיני). בניסויים קליניים תופעות אלו נעלמו עם הפסקת הטיפול ולעיתים גם כשהטיפול נמשך".
כמו-כן מוזהרים המשתמשים כי עלולות להיות תופעות אלרגיות - כולל פריחה וגירוד, התנפחות השפתיים והפנים, בעיות בפליטת זרע, רגישות והגדלה בחזה [כאמור, מדובר בתרופה לגברים האסורה לשימוש אצל נשים בתקופת הפוריות שלהן, א.ו.] וכאב באשכים. לא מצוינת אף לא מילה אחת בדבר החשש לפגיעה בפוריות של מי שמשתמש בתרופה לאורך זמן.

תאריך:  05/04/2013   |   עודכן:  05/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדיה כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה ייצוגית נגד יצרנית הפרופסיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני סקפטי ל"ת
קרח  |  5/04/13 14:24
2
אח... ידעתי למה הייתי סקפטי. ל"ת
הביישן  |  5/04/13 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
הצהובים לא יכולים לחכות למשחק ה-1 מול ריאל מדריד
מערכת אתר ערוץ הספורט
אופ"א חוקרת האם השניים קיבלו צהובים בכוונה
יפעת גדות
קושי בהתאמת בגדים או בהבחנת צבעים
מחלקה ראשונה
מחלקה ראשונה
אוטו קומוי, מבכירי פעילי ההצלה בהונגריה, יקבל אחרי הירצחו אות הוקרה - לצידם של 28 מצילים נוספים ושאריהם שפעלו במדינה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il