X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"משאול השואה טיפסנו לבקעת ציון" [צילום: פלאש 90]
ישראל מרכינה ראש לזכר 6,000,000 יהודים
נתניהו ביד ושם: "אני מתחייב,
לעולם לא תהיה שואה נוספת"
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו בעצרת ממלכתית ביד ושם נתניהו על אירן: "לא נגיע שוב למצב שבו יהיה מאוחר מדי. נדע לפעול כדי להגן על עצמנו. לא נפקיד גורלנו בידי אחרים, גם לא בידי הטובים שבידידינו"
אבדו נכסים, נשמרו הערכים
שמעון פרס
דברי נשיא המדינה בעצרת הזיכרון הממלכתית ביד ושם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה [כ"ז בניסן תשע"ג, 07.04.2013]
לרשימה המלאה

משאול השואה לפסגת ציון
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בעצרת הזיכרון הממלכתית ביד ושם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה [כ"ז בניסן תשע"ג, 07.04.2013]
לרשימה המלאה

סיפורי ששת מדליקי המשואות
עידן יוסף
משואה ראשונה: פרץ הוכמן ז"ל (שנפטר לפני ימים אחדים - סימה אלמנתו תדליק את המשואה), משואה שנייה: אוטו דב פרסבורגר, שילווה בנכדתו עינת פרסבורגר, משואה שלישית: דינה אוסטרובר שתלווה בנכדה גלעד אוסטרובר, משואה רביעית: אליעזר אייזנשמיט שילווה בנכדו שי גלזר, משואה חמישית: מרים ליפשטר שתלווה בנכדתה מור פנדריק, משואה שישית: ברוך קופולד שילווה בנכדתו דנה טנדלר
לרשימה המלאה

בטקס ממלכתי במוסד "יד ושם" בירושלים נפתחו (יום א', 7.4.13) אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הטקס כולל הדלקה של שש משואות זיכרון בידי ניצולי שואה ובני משפחותיהם והנחת זרים.
"לא נגיע שוב למצב שבו יהיה מאוחר מדי. נדע לפעול כדי להגן על עצמנו. אני מתחייב: לעולם לא תהיה שואה נוספת", במילים אלה חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בעצרת, תוך שהוא מכוון לעצירת הגרעין האירני.
הוא ציטט מסיפורו של יושב-ראש יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו, על הקצין האמריקני שאמר לו כי האמריקנים הגיעו למחנות ההשמדה מאוחר מדי, ואמר תוך שהוא מכוון לארצות הברית: "לא נפקיד גורלנו בידי אחרים, גם לא בידי הטובים שבידידינו".
נתניהו אמר כי הוא אני גא להיות ראש הממשלה של העם הזה. "יש מי שמבקש לכבות את האור שלנו. אירן מצהירה בגלוי שברצונה לכבות את האור של עם ישראל. מנהיגי הדת שם אומרים: 'הציונים הם מיקרובים ובקטריות. היהודים הם אנשים מזוהמים שמפיצים מחלות'. זה לא נאמר רק אז - זה נאמר היום. שליט אירן אומר שישראל היא גידול סרטני שיש לעוקרו מהמזרח התיכון. שנאת היהודים הרצחנית התחלפה בשנאת מדינת מדינת היהודים. מה שהשתנה זה יכולתנו להגן על עצמנו. נוכל לאתגרים שלפנינו, קשים ככל שיהיו. כוחנו רב!".
להכרזה זו קדמה סקירה היסטורית מצד ראש הממשלה, שדיבר בשבחם של המורדים בגטו ורשה. "במעמקי החשכה התחוללה תפנית בגורל היהודי. בגטו ורשה השתנתה ההיסטוריה היהודית. שם התגלתה רוח המכבים והונף נס המרד...בגיא צלמוות נרצחו 6,000,000 יהודים, במדינת ישראל היום חיים לראשונה יותר מ-6,000,000 יהודים. משאול השואה טיפסנו לבקעת ציון, מבירא עמיקתא עלינו לאיגרא רמה. זה נצחוננו, זו גאוותנו".

"עדיין חסרים מיליוני שמות"
הנשיא פרס: "ההיסטוריה אינה רק לקח מהעבר, היא גם מורה נבוכים לעתיד. שנדע לעמוד על נפשנו מול סכנות וליירט אותן מבעוד מועד"
▪  ▪  ▪

ראשון הנואמים - נשיא המדינה שמעון פרס. לדבריו, השואה לא תשקע בחורהּ הפעור של ההיסטוריה. "היא כאן עימנו. לוהטת, ממשית".
הוא התייחס לכך שעדיין לא הצליחו להגיע לשמותיהם של רבים מן הנספים. ביד ושם מקווים כי יצליחו בעוד שנים אחדות להגיע לחמישה מיליון. פרס: "עדיין חסרים מיליוני שמות. של הורים וילדים, של קהילות יהודיות שלמות שחרבו ונמוגו. אין תחליף לתרבות, לערכים, לכישרונות העילויים, שהיו ואינם. הם כפצע פתוח. לא נפסיק לחפש אחרי כל שביב מידע, אחרי שם שלא זוהה, אחרי תמונה שטושטשה".
בהמשך נאומו, דיבר הנשיא על כך שבעולם לא הפיקו לקחים ואמר: "לבושתנו, נותרו כאלה שלא למדו דבר. צעירים גלוחי ראש. אנשי מדע כביכול חנוטים בחליפות מדומות. כן! נותרו עדיין שוכחי שואה, ומכחישי שואה".
לקח נוסף אותו רואה הנשיא בשואה הוא מיגור העבדות. "כשאני שומע את ארבעת המילים: let my people go, אני חש שוב ושוב שמסע היציאה מבית העבדים, המסע שהחל בו עמנו, טרם פסק. ואסור שייפסק. עד אשר תחוסל העבדות על כל צורותיה. בכל מקום, בכל מצב".
לקראת סיום נאומו התייחס פרס ללקח הישראלי מהשואה: "מי שמתעלם מאיום בשואה לעם אחד, חייב לדעת שאיום בשואה על עם אחר מהווה איום בשואה על כל העמים...הגיעה העת. ולא תמיד הקפדנו להאזין לדפיקות ליבם. למזונם. לבריאותם. הגיע עת התיקון. ההיסטוריה של השואה אינה רק לקח מהעבר, היא גם מורה נבוכים לעתיד. שנדע לעמוד על נפשנו מול סכנות וליירט אותן מבעוד מועד. שנוכל להישען על עצמנו. לשמור על מורשתנו המוסרית שעמדה גם במצבים בלתי אפשריים".

לצפייה בעצרת במלואה

תאריך:  07/04/2013   |   עודכן:  07/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ביד ושם: "אני מתחייב, לעולם לא תהיה שואה נוספת"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
השעון מתקתק ויפה שעה אחת קודם! ל"ת
סוף פסוק  |  7/04/13 22:24
2
מעולם לא היה לנו ראש ממשלה
עובר אורח  |  8/04/13 00:03
3
מה news1 רצתה להגיד בהבלטה ..
אורי 1  |  8/04/13 07:54
 
- ביבי הבטיח-"לא עוד",זו נבואה?
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  8/04/13 11:55
4
ממשיכים באיוולת
איריס כהן  |  8/04/13 08:18
5
אולי שואה במתכונת שואת שבצעו
הנאצים לא תהיה  |  8/04/13 08:22
6
מי הם במוסדות המדינה ובבנקים
עידןסובול  |  8/04/13 11:23
7
מדוע עומד קצין לא מגולח בטקס  ל"ת
צבא הגנה לישמעאל  |  8/04/13 11:33
8
אני מתחייב?לפתרון סופי טבעי?
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  8/04/13 11:49
9
עוד מדינה פלשתינאצית:"תקום על
קורןנאוה טבריה  |  8/04/13 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
משה חסדאי
ויזנטל לא יניח לעולם ולעם היהודי ולמדינת היהודים לשכוח את השואה וגם לא לשכוח את הנאצים הערבים הפלשתינים. הוא הביא מסמכים שהעידו על שיתוף הפעולה בין הנאצים לערבים וכן ראיות לכך שראשי הקהילה הגרמנית הטמפלרית בארץ ישראל עשו יד אחת עם הערבים
אביבה סילברמן
מדינת ישראל מקצה כל שנה כשלושה מיליארדי שקלים לזכויות ניצולי השואה. על פניו מדובר בסכום עתק שיכול להיות סיוע משמעותי לאותם ניצולים, אך הצינור המקשר בין הכסף שהמדינה מקצה לניצול נשאר עדיין חלוד. כאן נכנס תפקידנו כאזרחים
יורם דורי
אני רואה בעיני רוחי את דודתי שרה ושלושת ילדיה בתאי הגזים באושוויץ. יחד עם זאת מהדהדת בראשי הקריאה: עם ישראל חי. יש בי סיפוק מהול בכאב עצום. כאב על האובדן. סיפוק על שלמרות הכל שרדנו כעם. על מדינה שהקמנו    רשמי השתתפות במצעד החיים 2013
עמוס שנער
לאחר פטירתו של ניצול השואה האחרון, ימליצו פסיכולוגים בכירים להפסיק את מנהגי העמידה בצפירה, כדי לא להפחיד יותר את הילדים. כשמישהו ידבר על השואה הוא יישמע מיושן, משעמם ומאוד לא זורם, בדומה לאלו המדברים כיום בענייני גירוש ספרד, מאורעות תרפ"ט, חורבן בית המקדש ועלילות הדם
מנחם רהט
תלוי את מי שואלים    החרדיות הקיצונית: בגלל הציונות ודחיקת הקץ    הציונות: בגלל היותנו עם מפוזר ומפורד בין העמים, נטולי קרקע לרגלינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il