X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לתרופה יש חשיבות רבה באזורי קרבות, המרוחקים מבתי-חולים הכנת פצוע לפינוי במסוק דורשת זמן, והיא נעשית על חשבון הטיפול הרפואי בו מעריכים, כי שימוש באדנוקאין יוכל לתת לצוותים הרפואיים עוד כשעה לפחות לטפל בפצועים - עד שיגיעו לחדר ניתוח
▪  ▪  ▪

מדען אוסטרלי והמרכז למחקר רפואי של חיל הים האמריקני בסילוור ספרינגס שבמרילנד מפתחים זריקה, שתוכל להאריך את זמן הטיפול בפצועים קשה - יתרון גדול בשדה הקרב. מקווים, שכתוצאה מהשימוש בה יינתן לצוותי הרפואה עוד זמן לטפל בפצועים, עד שיובהלו לחדרי ניתוח בבתי-חולים.
התרופה אדֶנוֹקאין נועדה למנוע הלם כתוצאה מאבדן דם. היא פותחה על-ידי פרופ' ג'פרי דוֹבּסוֹן, כדי להחליף את הצורך במתן עירויי-דם לפצועים קשה, שאיבדו הרבה דם. לעתים מסתפקים בעירוי של נוזלים עם תמיסת מלח (תמיסה פיזיולוגית), או עם תמיסת עמילן, כדי לשמור על לחץ-הדם. פרופ' דובסון הציע להזריק לפצועים קשה אדנוקאין, שמונע את דילול הדם, מונע דימומיםן ושומר על לחץ-הדם. כך, מקבל הגוף די חמצן לתפקודו, והפצוע לא ייכנס להלם.
אם יצליחו הניסויים בתרופה, ייתנו זריקות אדנוקאין שהות לצוותי הרפואה לטפל בפצועים קשה בשדה הקרב, שלא יידרשו לפינוי דחוף לבתי-חולים.
פרופ' דובסון עוסק במחקר לב וברפואה דחופה באוניברסיטת ג'ימס קוק באוסטרליה. הוא החל את הקריירה האקדמית כזואולוג, שחקר את שנת חורף (היברנאציה) של בעלי-חיים, והתעניין במנגנונים, שמאיטים את קצב לבם בשינה.
בניתוחים משתמשים בתמיסת אשלגן להאט את קצב הלב, אך היא יוצרת סיבוכים, כיוון שהיא משנה את המתח החשמלי של הלב. לפיכך, פיתח פרופ' דובסון בסוף שנות התשעים את האדנולקאין - תערובת של תרופות, שמאיטה את קצב הלב אך שומרת על השדה החשמלי שלו - ואושרה לטיפול בחדרי ניתוח. השפעת אדנוקאין נמוגה כשריכוז התרופה יורד.
כעת מתעניין חיל הים האמריקני בשימוש בתרופה זו בשדה הקרב, כדי שיוכלו להזריקה לפצועים קשה במקום עירויים אחרים. לתרופה יש חשיבות רבה באזורי קרבות, המרוחקים מבתי-חולים.
הכנת פצוע לפינוי במסוק דורשת זמן, והיא נעשית על חשבון הטיפול הרפואי בו. מעריכים, כי שימוש באדנוקאין יוכל לתת לצוותים הרפואיים עוד כשעה לפחות לטפל בפצועים - עד שיגיעו לחדרי הניתוח.
ניסויים בחיות מעבדה מצאו, כי אחרי אבדן של שלושה רבעים מדמן, הצליח אדנוקאין להעלות את לחץ-דמן, למנוע דימומים, ולשמור על פעילות הלב.
חיל הים האמריקני הקצה מאתיים אלף דולר למחקר באדנוקאין, אך התקציב הזה מעוכב עקב הבעיות באישור תקציב החיל. פרופ' דובסון ועמיתיו האמריקניים מקווים, כי התקציב למחקר יאושר בחודש הבא.
אחרי השלמת המחקר, יידרש אישור הרשות האמריקנית למזון ולתרופות (FDA) לנסות את התרופה בבני-אדם. כך, בעוד כשנה יוכלו לסכם את הניסויים, ולהכניס את התרופה לשימוש בערכות החייאה - מקווים אנשי המרכז למחקר רפואי של חיל הים - ואחר-כך גם לשימוש אזרחי.

תאריך:  08/04/2013   |   עודכן:  08/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופה ניסיונית תאריך זמן הטיפול בפצועים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגדלת סיכוי להצלת אדם- מבורך ל"ת
קטי  |  8/04/13 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביה"ד קבע שאלקטרה, בעלת השליטה במחסני חשמל, תפצה את עובדי רשת החנויות ב-180,000 שקל בשל לחצים של אחד מבכיריה - בגיבוי ההנהלה - על עובד שביקש לארגן את חבריו בהסתדרות
איתמר לוין
חברת התקליטים תשלם 1.7 מיליון שקל לאחר שהעבירה לחברי הלהקה תמלוגים מופחתים ואף שמרה לעצמה תמלוגים שהגיעו להם
איציק וולף
שר בממשלת קוריאה הדרומית דיווח על סימנים הולכים ומתרבים העשויים להעיד על כוונה של קוריאה הצפונית לערוך בקרוב ניסוי גרעיני רביעי במספר
עידן יוסף
אהוד אולמרט נפרד מחברו הטוב אמנון דנקנר
עידן יוסף
מינויו של פרופ' דני פפרמן אושר בממשלה    עבודתו המחקרית של פפרמן באקדמיה מתמקדת בסטטיסטיקה יישומית, בדגש על התחום של סטטיסטיקה רשמית, שהיא לב לבה של עבודת הלמ"ס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il