X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה הזכיר בכנסת את שמות בני משפחתו שנספו בשואה סבו, רב קהילה, הלך עטוף בטלית אל בית הכנסת יחד עם 2,060 בני הקהילה ונרצח עמם בשריפה "בעת פרידתנו אמר לי שתי מילים: תהיה יהודי"
▪  ▪  ▪
אדלשטיין, פרס, נתניהו ומלצר בטקס בכנסת [צילום: דוברות הכנסת]

כמדי שנה, שב נשיא המדינה שמעון פרס להזכיר ביום הזיכרון לשואה ולגבורה את סבו שנרצח על-ידי הנאצים יחד עם קהילתו בשריפה שהוצתה בבית הכנסת על כל יושביו.
"לזכר בני משפחתי שנטבחו עם 2,060 בני קהילתם בעיירה וישנייבה באוגוסט 1942, על-ידי הנאצים ועוזריהם בני המקום, אשר ריכזו את תושבי העיירה בבית כנסת שהיה עשוי מעץ ורצחו אותם באכזריות בירי ובשריפה: סבי, צבי (הירש'ל) מלצר, הלך בראש הקהילה עטוף בטליתו, ישר אל בית הכנסת שהוצת על-ידי הנאצים", אמר בפתח טקס "לכל איש יש שם" במליאת הכנסת.
במהלך הטקס, שמתקיים במעמד הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושופט בית המשפט העליון חנן מלצר, יקראו חברי הכנסת את שמותיהם של נספים בשואה, בני משפחותיהם ושמות נספים שאת זכרם הם מעוניינים להעלות.
הנשיא הוסיף כי בעת פרידתו מסבו הרב בתחנת הרכבת, כשעלה לארץ ישראל, ביקש ממנו רק בקשה אחת. "בעת פרידתנו בתחנת הרכבת, בעלותי לארץ ישראל, אמר לי שתי מלים: תהיה יהודי", אמר. עוד הזכיר הנשיא את סבתו, את דודיו ודודותיו ואת בני דודיו שנספו כולם בשואה.
בפתח אירועי יום השואה בכנסת, חנך ח"כ ראובן ריבלין תערוכת צילומים של ניצולי שואה, וקרא להם להמשיך ולספר את סיפורם לדורות הבאים. "לכל ניצול ישנו סיפור שחייב להישמע. כל עדות גואלת אנשים ונשים, ילדים וילדות מתהום הנשייה, מאבק המשרפות וגיא ההריגה. זוהי מצות והגדת לבנך בזמן הזה", אמר.
עוד הוסיף כי חובת החברה הישראלית לאפשר לניצולים להמשיך ולספר את סיפורם מבלי שצרכי החיים שלהם יכניעו אותם, ומבלי שייאלצו לעמוד מול בחירה אכזרית בין החובה לספר לבין הדאגה למזון ותרופות.
"בשנים האחרונות ובאיחור בלתי נתפס חלה התעוררות ביחס למצוקתם של הניצולים, אך המלאכה לא תמה. חובתה המוסרית של מדינת ישראל עדיין לא קוימה במלואה", אמר.
לדבריו, סיפור החיים הניצולים הוא גם סיפור על תעצומות הנפש, על עוצמת הרצון לחיות, על הנכונות לקום מעפר, להקים משפחות ולהעמיד צאצאים, להשתתף במערכה על הקמת המדינה ולבנות חיים חדשים בארץ ישראל. "סיפור החיים והתקומה מהאפר חייב להיות חקוק בתולדות עמנו לדורות, לא פחות מסיפורי הזוועה והמוות", אמר.
יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, ח"כ לשעבר קולט אביטל, אמרה כי דווקא ביום השואה, חובה עלינו להזכיר גם את אלה שהצליחו לשרוד, לקום מן האפר ולהגיע ארצה וכאן להקים משפחה, ולתרום להקמת המדינה וביסוסה.

תאריך:  08/04/2013   |   עודכן:  08/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא: סבא נשרף עם קהילתו בתוך בית כנסת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מאחרי המילים הביא את ערפאת !!!
מב"י  |  8/04/13 12:29
 
- האם מב"י =משיח בן יוסף ???
איריס כהן  |  8/04/13 14:05
 
- היטלר היה אוהד שלום-לא פרס... ל"ת
שרברב  |  8/04/13 18:57
 
- אי!סבא לא זכה לחגיגות אוסלו?! ל"ת
שרברב  |  8/04/13 18:52
2
פרס, סתום כבר את פיך
סדובסק'  |  8/04/13 14:30
3
השאלה היא אם להאמין לו, או
תמיהה  |  8/04/13 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
ראובן לייב
בשיחה עם News1 ליום השואה מותח ההיסטוריון היהודי-אמריקני, גד נחשון, ביקורת חריפה על המדינה שהייתה בעלת בריתו של היטלר, משום שלא מצאה לנחוץ, עד עצם היום הזה, לפצות את מדינת ישראל על הסבל הרב שגרמה ליישוב היהודי בארץ בעת מלחמת העולם השנייה בהפצצת תל אביב וחיפה ועל התעלמותה מן הצורך לפצות את משפחות הנפגעים
דרור אידר
זמן רב מדי אתם מכלים כוחותיכם וכישרונותיכם בארצות זרות, בונים היכלי תהילה לאחרים ומתמסרים לאשליה שאתם שייכים לשם. מתי תפסיקו לנדוד? מוכרחים לנתק את שרשרת הגלות. אחיות ואחים יקרים, בואו הביתה
איתמר לוין
עשרות צעירים חרדים יצאו אמש לבילוי בגן סאקר, כי "יום השואה לא כתוב בתורה". למעשה הזה יש השלכות הרבה יותר רחבות על יחסם של החרדים לשואה, וגם על מקומם בחברה הישראלית
עמוס שנער
אין ספק שסבי סיכן את חייו. הנאצים שעמדו ממולו היו המומים, ורק בנס לא ירו בו כדור
איתמר לוין, שלומית לן
"ליהודים יש נשק!" - נדהמו אנשי הס"ס לגלות ביומו הראשון של מרד גטו ורשה, לפני 70 שנה. קטע מתוך הספר "הקרב האחרון: מרד גטו ורשה - הסיפור האמיתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il