X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל והרב לאו בפתח מחנה בירקנאו [דו"צ]
חיילי צה"ל במחנה ההשמדה [צילום: דו"צ]
שואה וגבורה / דגלי ישראל בגיא ההריגה

הרמטכ"ל בראש מצעד החיים

המצעד ממחנה ההשמדה אושוויץ למחנה ההשמדה בירקנאו יצא בפעם ה-25 כשבראשו הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ הרמטכ"ל: גבורת עמנו בלטה מול פשיטת הרגל המוסרית של הגרמנים
▪  ▪  ▪
בני נוער יהודים בבית קברות בפולין [צילום: פלאש 90]

יוסי אחימאיר
פרנקל לצד אנילביץ'

כ-11 אלף בני אדם, בהם ניצולי שואה, בני נוער מרחבי העולם ומשלחות של חיילי צה"ל בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, יצאו אחר-הצהריים (יום ב', 8.4.13) למצעד החיים.
זו השנה ה-25 שבה צועדים יהודים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ממחנה ההשמדה אושוויץ למחנה ההשמדה בירקנאו באקט שאמור להיות אנטי-תזה לצעדות המוות שהנהיגו הנאצים בשלהי מלחמת העולם השנייה.
השנה, בדומה לאירועים אחרים של יום השואה, מציין המצעד 70 שנים למרד גטו ורשה ו-70 שנים להשמדת קהילות היהודים ביוון בכלל ובסלוניקי בפרט. בשל כך משתתף במצעד גם ראש עיריית סלוניקי.
בטקס אמר הרמטכ"ל גנץ, בן לניצולת שואה, כי בתקופת השואה בלטה הגבורה האנושית של עמנו מול פשיטת הרגל המוסרית של צבא גרמניה.
"היום אני ניצב כאן כמפקדו של צבא ההגנה לישראל, לעם היהודי, שמעבר להיותו צבא לוחם, דרוך, מיומן ומקצועי, הוא צבא ערכי ומוסרי: הוא צבא שבסיס עוצמתו – הכוח שמניע את הטנקים ואת המטוסים המתקדמים ביותר שברשותנו – הוא עוצמת האדם, צלם האנוש; הוא צבאה של מדינה דמוקרטית שבבסיס חוקיה וערכיה כבוד האדם; הוא צבא שמושיט יד לשיתוף פעולה מקצועי, בינלאומי, עם צבאות העולם המתקדמים, אשר חולקים עמו את ערכיו. עדות לכך היא צעידתנו המשותפת היום – שלי ושל הרמטכ"ל הפולני – מאושוויץ לבירקנאו", אמר.
עוד הוסיף כי כל חייל ומפקד בצה"ל יודע כי אין גבורה כגבורת הלוחמים בקרב, אך לצידה קיימת גם "גבורת ההישרדות וכוח הרצון – גבורת היום-יום שקיימה את עמנו דרך זוועות השואה. היכולת לשמור על צלם אנוש בצל האכזריות והסבל".
"היום אני אומר לכם בקול רם וברור; בקולם של רבבות חיילי צה"ל העומדים על משמר העם והמדינה; ביבשה, באוויר ובים: אנחנו חזקים מאי-פעם. זרועותיו של צה"ל ארוכות וקטלניות משהיו מעולם. הכוונת מדויקת מתמיד, אצבענו שקולה אך נחושה על ההדק. למדנו את הלקח. אנו מוכנים ונכונים להתייצב מול מבקשי רעתו של העם היהודי, ולנצח! רק כך נמשיך את המצעד. כי אין מגן אחר לדוד ואין חומה אחרת לציון", דברי גנץ.

תאריך:  08/04/2013   |   עודכן:  09/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עידן יוסף
בזמן בו כל ערוצי הטלוויזיה בישראל שידרו כיתובית-אבל, המשיך ערוץ הטלוויזיה הייעודי בשפה הערבית לשדר כרגיל גם במהלך צפירת יום הזיכרון
אור יזרעאלי
בבת אחת חוזרות אלי תמונות שרציתי לשכוח, ואף פעם לא סיפרתי. לא רציתי לחזור לזכרונות האלו, לא הייתי מסוגלת. אפילו כעת שאני כותבת אני מרגישה את הכאב, את העלבון הצורב, שאחרי שרצחו את כל משפחתנו הענפה
עקיבה לם
שישה מיליון הם יותר מדי. כי אני, האינדיבידואל, לא מסוגל לעכל מספר כזה. איך אעשה זאת? האם אכפיל את עצמי בדימיונות? אשלש וארבע, אחמש? עדיין לא אבין. אולי אביט בכל חבריי, בכל מי שאני מכיר, ואדמיין לעצמי כיצד היינו מתמודדים ביבשת שעוצבה כולה להרוס, להשמיד ולאבד את היהודים באשר הם?
יפעת גדות
המתנדבים, אשר חלקם חזר לאחרונה ממסע התנועה בפולין, שיתפו את הנוכחים בתחושותיהם נוכח מה שנחשב לגדול הפשעים נגד האנושות
מיכאל (מיקי) שמידט
עוני הוא פשע כנגד האנושות, ילדים רעבים זה פשע כנגד האנושות , זקנים רעבים זה פשע כנגד האנושות, ניצולי שואה מושפלים זה פשע כנגד האנושות. ממשלות ישראל ובמיוחד הממשלה הקודמת פגעו בציניות בקודש הקודשים של עם ישראל, ניצולי השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il