X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורך הדין הוותיק תוקף את מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל: אתה הפאודל מספר 1 של המדינה, אתה אחראי למחדל הגדול ביותר חוזר וקורא להקמת רשות לאומית להתחדשות עירונית ודיור עממי "אם לא תפתרו את המצוקה, העם יוריד אתכם!"
▪  ▪  ▪
בירן. "חרפה ופשע לאומי!" [צילום: פלאש 90]

"איך אתה ישן בלילה?!" - הטיח (יום ג', 9.4.13) עורך הדין הוותיק שרגא בירן, בפניו של מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בן-ציון ליברמן, שישב מולו. בירן המשיך וקרא לעברו: "אתה הפאודל מספר 1 של המדינה. אתה עומד בראש המחדל הגדול ביותר של ישראל! אתה מוכר מגרשים במיליון שקל לדירה, בעוד שלפני עשר שנים זה היה מחירה של דירה! המדינה גובה באמצעותך מס שחור!"
עו"ד בירן, הפעיל זה שנים רבות ביזום ויעוץ משפטי בנושאי נדל"ן, טען שהמינהל הוא האחראי לכך שאין די קרקעות לבנייה ולהתייקרות הדירות. כתוצאה מכך, רק 65% מהמשפחות בישראל מתגוררות בדירות בבעלותן, לעומת 80% לפני 20 שנה.
בירן המשיך ואמר: "750 אלף משפחות מתגוררות זה עשרות שנים בעוני מחפיר, וזה במדינה מובילה בתחום הסטארט-אפ, עם תוצר שנתי של 30,000 דולר לנפש! זו חרפה ופשע לאומי! לראשונה בתולדות המדינה, יש כיום, על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 150 אלף איש החיים בדיור בלתי-תקני.
הדובר תקף את הממשלה החדשה: "בשכונות יש התמרמרות, מצוקה ותסיסה נוכח תנאי הדיור העלובים. משפחות לא מוכנות להתגורר בדירה בת 45 מ"ר. אם לא תעשו מהפך - העם יוריד אתכם!".
עו"ד בירן חזר וקרא למימוש הצעה שהעלה באחרונה, להקים רשות לאומית להתחדשות עירונית ולדיור בר השגה. רשות זו אמורה לרכז את כל הפעילות בנושא הבנייה למגורים ולהביא לרפורמה בתכנון ולהאצת הליכי הבנייה. "תראו מה קורה בארצות הברית ובאירופה, שם פועלים חוקי תכנון ובנייה ללא תסבוכת ביורוקרטית".
לוקר: אם הריבית תעלה, יזנק החזר המשכנתה
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שדיבר גם הוא בכינוס, אמר כי אם הרבית תעלה, יזנק גם החזר המשכנתה. לדוגמה אמר, כי מי שמשלם כיום 3,600 שקל לחודש, ייאלץ במקרה כזה לשלם 4,500 שקל לחודש. מאידך-גיסא אמר כי הריבית הנמוכה, וכן מס השבח הנמוך, מושכים משקיעים לקניית דירות "כמו פרפרים לאש".

תאריך:  09/04/2013   |   עודכן:  09/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הראל לוקר /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירן לליברמן: איך אתה ישן בלילה?!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחירי הדירות
אייל הדר  |  10/04/13 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אלעזר לוין
נשיא התאחדות בוני הארץ: "יש לבנות 42,000 דירות בשנה, אבל בונים פחות בגלל הביורוקרטיה, הסחבת, מחנק האשראי והמחסור בעובדים"
עידן יוסף
בכינוס רמלה ה-6 התארחו ארבעת המועמדים לתפקיד הרב הראשי לישראל: הרב דוד לאו, הרב אליעזר איגרא, הרב דוד סתיו והרב יעקב שפירא    הרבנים דנו בשאלת סמכותה של הרבנות הראשית ובמעמדו של הרב הראשי לישראל
עופר וולפסון
אורי אריאל בכנס רמלה: "היום במידה רבה אתה לא יכול להגיד ליועץ למצוא את הדרך לבצע את מה שהממשלה רוצה. היועצים המשפטיים קבועים. לגביהם הכלל שהם קבעו שצריך חילופי אנשים כל ארבע שנים לא תופס"
עופר וולפסון
ח"כ רות קלדרון בכנס רמלה: "אם לא תהיה אפשרות ללמוד תורה זה לא שוויון"    "אם נאמר שהומואים ולסביות הם כבהמות זו גזענות, עוול וחילול השם"    הרב יהושע שפירא בתגובה: "את אומרת שיש שוויון בין אדם רגיל להומוסקסואל, זה שקר גמור, זו עזות מצח"
מחלקה ראשונה
הכנס יערך ביום חמישי 6 ליוני 2013 באולמי אקסודיה בתל אביב ביוזמת משרד עו"ד צבי שוב    הכנס יעסוק בתוכנית השימור, תוכנית הרובעים, ובתוכנית מתאר חדשה לעיר תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il